ВИБІР НАПРЯМУ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ВИБІР НАПРЯМУ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА

27.12.2018 12:44

[Section 2. Management]

Author: Артеменко Денис Тарасович, магістр, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»; Ситник Наталія Іванівна, доцент, кандидат біологічних наук, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»


Важливою умовою ефективної реалізації стратегії організації є відповідальність за реалізацію плану і контроль за його виконанням. Існують конкретні підходи і методики для вибору вірного напряму стратегічного розвитку. Методики розробки стратегії можуть бути: формальними – матричними, заснованими на математичному аналізі; неформальними – заснованими на творчому, інтуїтивному підході [1, c.115-116].  

В організаційно-технологічному плані процес формування стратегічного розвитку проходить стадії управління, а саме: етап оцінки; визначення напрямків розвитку; безпосередньо формування планових параметрів динаміки об'єкта; організація контролю (моніторинг) за реалізацією прийнятих рішень і (при необхідності) їх коригування [2]. Формування і реалізація відповідної стратегії розвитку можливі при використанні інструментарію управління ресурсами підприємства. Процес управління стратегією вимагає формування ефективної системи апарату управління, адаптованого до сучасних умов господарювання і змін на мікро- і макрорівні, і є найбільш важливим аспектом діяльності організації, який дозволяє приймати ефективні управлінські рішення, пов'язані з розвитком підприємства [3].

З методологічної точки зору при обґрунтуванні як загальної стратегії, так і портфеля стратегій необхідно враховувати, перш за все, рівень економічного розвитку підприємств. Це дозволяє більш обґрунтовано підійти до вибору альтернативних управлінських рішень щодо визначення основних напрямків стратегічного розвитку підприємств. За цим параметром можна виділити три групи підприємств: перша – з низьким рівнем економічного розвитку, які знаходяться в зоні критичного і катастрофічного ризику; друга – з допустимою мінімальною величиною прибутку в зоні допустимого ризику; третя – економічно сильні  підприємства.

Для першої групи підприємств пропонуються такі стратегії: стратегія оптимізації витрат; стратегія агресивності; стратегія різноманітності та удосконалення виробництва; стратегія вибіркового скорочення. Для другої групи – стратегія удосконалення товару; стратегія інтенсифікації, стратегія комерційних зусиль; стратегія максимізації поточного прибутку; стратегія диверсифікації; стратегія збалансованого розвитку. Для третьої групи – стратегія якості товару; стратегія розширення географічних сегментів ринку; стратегія інтенсивного зростання; стратегія цінових уступок; стратегія конкуренції та диверсифікації. Механізми реалізації стратегій включають: механізми розвиваючого маркетингу; забезпечення іміджу фірми; соціально-етичного маркетингу; розвиток контролінгової діяльності; формування маркетингово-логістичного спрямування.

Обраний стратегічний напрям розвитку підприємства потребує обгрунтованого підходу до формування системи тактичних прийомів щодо його реалізації. Результативна тактика повинна використовуватися по відношенню до вибору сезонних споживачів, контрагентів, кредиторів, постачальників, механізмів цінової політики та оперативних господарських зв'язків. 

Література: 

1. Стратегический менеджмент: уч. пособие для студентов, обучающихся по специальности «Менеджмент организации» / М. Н. Дудин, Н. В. Лясников, С. А. Широковских. — 2-е изд., стер. — Москва: КноРус, 2014. 

2. Довгань Л. Є., Каракай Ю. В., Артеменко Л. П. Стратегічне управління: Навчальний посібник. — К. : Центр учбової літератури, 2011. — 440 с.

3. Якушева В. В. Разработка стратегии развития организации // Молодой ученый. — 2017. — №51. — С. 201-204. — URL https://moluch.ru/archive/185/47425/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота