МЕТОДИКА РОЗРАХУНКУ РІВНЯ ПОДАТКОВОГО НАВАНТАЖЕННЯ НА СУБ’ЄКТ ГОСПОДАРЮВАННЯ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

МЕТОДИКА РОЗРАХУНКУ РІВНЯ ПОДАТКОВОГО НАВАНТАЖЕННЯ НА СУБ’ЄКТ ГОСПОДАРЮВАННЯ

20.02.2019 12:12

[Section 7. Tax system. Budget system]

Author: Бакай Аліна Володимирівна, магістрант, Центральноукраїнський національний технічний університет


Оцінка рівня податкового навантаження та вибір економічно обґрунтованих методичних підходів щодо його розрахунку є необхідними для діагностики впливу податкового тягаря на результати діяльності суб’єктів господарювання. Застосування обґрунтованих методик такого розрахунку дасть змогу виявити сфери надлишкового податкового тиску та знайти оптимальний рівень податкового навантаження, прийнятний як для бізнесу, так і для держави з точки зору забезпечення наповнюваності державного та місцевих бюджетів.

Відповідно до Методичних рекомендацій щодо складання плану-графіка проведення документальних планових перевірок суб’єктів господарювання, затверджених Наказом ДПС України від 27.06.2012 р. № 553, для поділу платників на групи ризику та планування перевірок платників органи ДФС використовують такі індикатори податкового навантаження [2]:

1) рівень сплати податку на прибуток (ПВПП):




де ПП – нарахована сума податку на прибуток;

Д – дохід, який враховується при визначенні об’єкта оподаткування;

2) рівень сплати податку на додану вартість (ПНПДВ):




де ПДВ – сума ПДВ, нарахована за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від’ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду;

П – обсяг постачання (без ПДВ).

Проте суб’єкти господарювання сплачують й інші податки, збори, обов’язкові внески, що призводить до зменшення їх доходу та позначається на кінцевих результатах діяльності. При цьому необхідно розмежовувати податкові платежі, які слід брати до уваги при визначенні податкового навантаження на фізичну особу та на юридичну особу, оскільки сплачуючи до бюджету утримання із працівників, підприємство виступає у ролі посередника між працівниками та державою, а тягар оподаткування несуть фізичні особи [1]. 

Також слід враховувати особливості оподаткування окремих суб’єктів господарювання, адже не всі вони є платниками податку на прибуток,  натомість сплачують єдиний податок. Важливими показниками, окрім прибутку, є виручка від реалізації та собівартість продукції (робіт, послуг), вартість власного капіталу та майна, площа сільськогосподарських угідь (у тому числі ріллі) тощо. Тому доцільно визначати сукупність показників податкового навантаження, враховуючи при цьому складові, що здійснюють безпосередній вплив на формування відповідних податкових платежів.

Література:

1. Лисенко А.М. Оцінка рівня податкового навантаження на сільськогосподарське підприємство: практичний аспект / А.М. Лисенко // Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету: Економічні науки, вип. 32. – Кропивницький: ЦНТУ, 2017. – С. 152-160.

2. Методичні рекомендації щодо складання плану-графіка проведення документальних планових перевірок суб’єктів господарювання // Наказ ДПС України від 27.06.2012 р. № 553 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0553837-12/sp:java-:max25.

____________________________

Науковий керівник: Лисенко Алла Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент, Центральноукраїнський національний технічний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота