АУКЦІОННІ КОМІСІЇ ЯК УЧАСНИКИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИХ ВІДНОСИН У СФЕРІ ПРИВАТИЗАЦІЇ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

АУКЦІОННІ КОМІСІЇ ЯК УЧАСНИКИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИХ ВІДНОСИН У СФЕРІ ПРИВАТИЗАЦІЇ

26.09.2019 13:52

[Section 5. Administrative law. Administrative judicial law. Customs and tax law. Municipal law]

Author: Потіп Микола Миколайович, кандидат юридичних наук, доцент, доцент кафедри цивільно-правових дисциплін, Вищий навчальний приватний заклад «Дніпровський гуманітарний університет»


Аукціонні комісії є важливими учасниками процесу приватизації. Відповідно до законодавства аукціонна комісія є тимчасово діючим колегіальним органом, що утворюється державними органами приватизації для продажу об’єктів малої та великої приватизації протягом десяти робочих днів з дня прийняття рішення про приватизацію об’єкта [3; 4; 5].

Тільки у першому кварталі 2019 року ФДМ України утворив 160 аукціонних комісій з продажу об’єктів малої приватизації, було утворено аукціонну комісію з продажу об’єкта великої приватизації ПАТ «Одеська ТЕЦ» [1]. Загалом у 2018 році було утворено 671 аукціонну комісію з продажу об’єктів малої приватизації, а також утворено 21 аукціонну комісію з продажу об’єктів великої приватизації [2].

Основними нормативно-правовими актами, що регулюють порядок роботи аукціонних комісій є Закон України «Про приватизацію державного і колективного майна» та Наказ Фонду державного майна України від 06 квітня 2018 року No 486 «Про затвердження Положення про діяльність аукціонної комісії для продажу об’єктів малої приватизації та Положення про діяльність аукціонної комісії для продажу об’єктів великої приватизації», зареєстрований в Мін’юсті 27 квітня 2018 року за No 529/31981, який набрав чинності 15 травня 2018 року.

З урахуванням особливостей об’єктів малої та великої приватизації, правовий статус аукціонних комісій, створених для забезпечення їх продажу відрізняється.

Так, до складу аукціонної комісії з продажу об’єктів великої приватизації входять працівники державного органу приватизації, представники відповідних міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, підприємств та/або господарських товариств, представники профспілкових організацій, правоохоронних органів із правом дорадчого голосу тощо. До складу комісії входять не менш як п’ять осіб. Основними завданнями комісії є: розробка умов продажу та визначення дати та часу проведення аукціону; визначення стартової ціни об’єкта приватизації у випадках, передбачених законодавством; визначення за результатами аукціону переможця. Функціями аукціонної комісії у сфері великої приватизації є: розробка умов продажу; розгляд рекомендацій та пропозицій робочої групи, утвореної відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2015 року № 525 «Про утворення робочої групи з підготовки рекомендацій та пропозицій до проектів рішень Кабінету Міністрів України щодо приватизації та умов продажу об’єктів державної власності, що підлягають приватизації»; визначення кроку аукціону; визначення дати та часу проведення аукціону; визначення стартової ціни на підставі вартості, визначеної відповідно до методики оцінки, що затверджується Кабінетом Міністрів України; визначення стартової ціни на аукціоні із зниженням стартової ціни; визначення стартової ціни на підставі вивчення цінових пропозицій від потенційних учасників аукціону; розробка проекту інформаційного повідомлення про проведення аукціону та подання його до державного органу приватизації на затвердження; розгляд пропозицій щодо ціни купівлі об’єкта приватизації, поданих потенційними покупцями, у тому числі на відповідність вимогам, визначеним частиною третьою статті 22 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна»; надання висновків щодо можливості застосування Закону України «Про міжнародне приватне право» до проекту договору купівлі-продажу об’єкта великої приватизації; реєстрація учасників аукціону; ведення протоколів засідань та подання їх до державного органу приватизації на затвердження.

До складу конкурсної комісії з продажу об’єктів малої приватизації входить п’ять осіб, які є представниками державного органу приватизації, а також за необхідності спеціалісти, експерти, представники органів виконавчої влади, підприємств та/або господарських товариств тощо. Основними повноваженнями конкурсної комісії для продажу об’єктів малої приватизації є: розроблення умов продажу та їх подання на затвердження державному органу приватизації; визначення стартової ціни; визначення стартової ціни з урахуванням зниження стартової ціни; розроблення інформаційного повідомлення про проведення аукціону; ведення протоколів засідань комісії та їх подання на затвердження державному органу приватизації. Правами комісії є можливість під час розроблення умов продажу вносити пропозиції державному органу приватизації щодо запитів до органів державної влади, підприємств та/або господарських товариств стосовно подання пропозицій щодо умов продажу, а також надання відомостей, документів та інших матеріалів, необхідних для ознайомлення з об’єктом продажу; вносити пропозиції державному органу приватизації щодо подання запитів спеціалістам, експертам; заслуховувати пояснення експертів, консультантів та інших спеціалістів.

Спільними принципами діяльності конкурсної комісії з продажу об’єктів малої та об’єктів великої приватизації є дотримання вимог законодавства; колегіальність прийнятих рішень; професіоналізм, неупередженість та незалежність членів комісії. Водночас, принципом діяльності конкурсної комісії з продажу об’єктів великої приватизації ще є принцип рівності усіх учасників аукціону. На наш погляд, така ситуація є необґрунтованою, оскільки відповідно до ст. 2 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» загальним принципом приватизації є принцип рівності та змагальності. З урахуванням зазначеного вважаємо за необхідне внести зміни до Положення про діяльність аукціонної комісії для продажу об’єктів малої приватизації, та доповнити перелік принципів її діяльності принципом рівності усіх учасників аукціону.

Література:

1. Аналітична довідка про роботу Фонду державного майна Україні та хід приватизації державного майна у 1 кварталі 2019 року. URL: http://www.spfu.gov.ua/userfiles/pdf/i-kvartal-2019_13845.pdf

2. Звіт про роботу Фонду Державного майна України (ФДМУ) та хід приватизації державного майна у 2018 році. URL: http://www.spfu.gov.ua/userfiles/pdf/zvit-2018-final_13714.pdf

3. Положення про діяльність аукціонної комісії для продажу об’єктів великої приватизації: Наказ Фонду державного майна України 06.04.2018 № 486. Офіційний вісник України від 15.05.2018. 2018 р. № 37. стор. 679. стаття 1339. код акта 90042/2018

4. Положення про діяльність аукціонної комісії для продажу об’єктів малої приватизації: Наказ Фонду державного майна України 06.04.2018 № 486 . Офіційний вісник України від 15.05.2018. 2018 р. № 37. стор. 677. стаття 1339. код акта 90042/2018

5. Про приватизацію державного і комунального майна: Закон України від 18 січня 2018 року № 2269–VIII. Відомості Верховної Ради України від 23.03.2018. 2018 р. № 12. стор. 5. стаття 68



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота