ПРАКТИКА ТА ПРАГМАТИКА УПРАВЛІННЯ БЮДЖЕТНИМИ КОШТАМИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ОРГАНАМИ ДЕРЖАВНОЇ КАЗНАЧЕЙСЬКОЇ СЛУЖБИ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ПРАКТИКА ТА ПРАГМАТИКА УПРАВЛІННЯ БЮДЖЕТНИМИ КОШТАМИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ОРГАНАМИ ДЕРЖАВНОЇ КАЗНАЧЕЙСЬКОЇ СЛУЖБИ

28.10.2019 12:11

[Section 6. Banking. Money, finances and credit]

Author: Курганська Елеонора Іванівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів, Одеський національний економічний університет


Реалізація функції управління бюджетними потоками держави стала можливою через консолідацію фінансових ресурсів держави на єдиному казначейському рахунку(ЄКР). 

Запровадження ЄКР, на який зараховуються державні доходи і з якого здійснюються видатки, дозволяє органам казначейства мати вичерпну інформацію про стан державних фінансів, а отже, володіти фінансовим важелями макроекономічного регулювання.

Концентрація на єдиному казначейському рахунку забезечує та дозволяє не тільки акумулювати фінансові ресурси, не лише здійнювати контроль за їх цільовим використанням, не лише прогнозувати майбутні залишки або нестачу бюджетних коштів, а, перш за все,  показує його роль та економічну сутність.

Завдяки коштам єдиного казначейського рахунку здійснюється покриття тимчасових касових розривів місцевих бюджетів, пов’язаних з недостатньою платоспроможністю місцевого бюджету на конкретну дату погасити бюджетні фінансові зобов’язання за визначеним статтями видатків за рахунок наявних та очікуваних грошових активів загального фонду місцевого бюджету та коштів резервного фонду.

За допомогою механізмів казначейського обслуговування бюджетів, - досягається чіткий перерозподіл видатків бюджетів, в першу чергу, на соціально значущі програми, невідкладні заходи, що допомагає у найкоротші терміни здійснювати оптимізацію та, - при потребі, лімітувати бюджетні витрати. Забезпечується контроль за цільовим витрачанням бюджетних коштів, надаються позички на покриття тимчасових касових розривівПитання адаптації до сучасних умов системи АС «Є-Казна», а також запровадження системи дистанційного обслуговування «Клієнт казначейства - Казначейство» саме сьогодні являються особливо важливими питаннями. 

На загальнодержавному рівні основними проблемами управління ЄКР є: складність та велика кількість рахунків; складність процедури перерахування коштів на рахунки казначейства; обслуговування бюджетних коштів комерційними банками; нормативно-законодавче розмежування відповідальність органів ДКСУ й органів місцевого самоврядування; відсутність методології управління залишками ЄКР.

Сьогодні активно використовується система дистанційного електронного документообороту.Проведення органами Державної казначейської служби роботи в площині забезпечення процесу підключення до системи дистанційного обслуговування клієнтів за допомогою ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» надало змогу безперервного проведення транзакційних операцій в розрізі доходної та видаткової частини бюджетів та забезпечило оперативність їх виконання.

За офіційними даними станом на 01.05.2019 року було укладено з клієнтами 33 390 договорів на дистанційне розрахункове обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства – Казначейство». З них 8 412 клієнтів, які фінансуються з державного бюджету, 24 257 клієнтів з місцевого бюджету та 721 фонд (інших клієнтів або одержувачів бюджетних коштів відповідно).

25 областей підключено і працює у системі: 23 157 клієнтів отримують виписки та 18 337 клієнтів проводять платеж

Забезпечується не накопичення коштів на субрахунках ЄКР у територіальних органах ДКСУ, а ресурс ЄКР використовується за фактичною потребою.

Сьогодні здійснюється політика щодо підвищення ефективності фінансового контролю, яка визначається в забезпеченні проведення своєчасного доведення інформації органами Державної казначейської служби також і для здійснення превентивних мір в площині забезпечення контролю, до органів, які здійснюють наступний контроль, що буде сприяти реалізації одного з пріоритетних завдань Державної казначейської служби, а тобто, координації роботи казначейства з Державною фінансовою інспекцією в частині своєчасної кваліфікації та упередження порушень у процесі виконання бюджету. 

Список використаних джерел:

1. Eleonora Kurganskaya. The System Of The Treasury In Ukraine: Actuality And Prospects Of Development/ Research Papers in Economics and Finance, Poznań / ISSN 2543-6430. OJS/PKP/. - vol.2, Issne 3. - 2017, р. 15-22

2. Курганська Е.І., Кублікова Т.Б. Система казначейства: управління фінансовими ресурсами / Монографія. - Одеса: ОНЕУ, 2015. - 324

3. Курганська Е.І. / Казначейський менеджмент: теорія та практика / Збірник наукових праць «Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління». - Одеса: ОНУ ім. І.І. Мечникова. - Т15, вип.:наук. праці; - О:Наука і техніка, 2016, 15 (1 (32)), 221-229

4. Порядок формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів: наказ Міністерства фінансів України від 22.12.2011 №1691, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.01.2012 за №33/20346. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://treasury.gov.ua/main/uk/publish/category?cat_id=215061&page=0

5. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://treasury.gov.ua



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота