ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ ОРГАНІЗАЦІЇ ЯК ФАКТОР ЇЇ СТІЙКОСТІ У НЕСТАБІЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ ОРГАНІЗАЦІЇ ЯК ФАКТОР ЇЇ СТІЙКОСТІ У НЕСТАБІЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

12.12.2019 19:54

[Section 2. Management]

Author: Дмитренко Олександр Володимирович, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії та економічних методів управління, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна; Стельмащук Іван Тарасович, здобувач магістерського рівня вищої освіти кафедри економічної теорії та економічних методів управління, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна


Підприємство, як соціальна система, підкреслює економічний та соціальний виміри своєї діяльності – інтереси й уподобання людського фактору. Працівники є опорою організації. Підприємство не може існувати, якщо немає співробітників [1]. Організація існує завдяки людям, які роблять свій внесок у її успіх та продуктивність. Співробітники проводять більшу частину свого робочого часу в офісах та докладають зусилля задля досягнення цілей компанії. Час від часу їх необхідно мотивувати щоб з’явилася прив’язаність до організації, а з нею і бажання краще працювати.

Людський капітал грає вирішальну роль у підвищенні продуктивності компанії. «Людський капітал – відносно молодий фактор виробництва. Тому що тісно зв’язаний та має спільні риси з виробничими факторами підприємництва та виробництвом і часто не згадується у дослідницьких роботах самостійно» [2].

У 2005 році на сайті Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) було опубліковано наступне визначення для людського капіталу. «Людський капітал – це знання, навички, компетенції та атрибути, втілені у людях, які сприяють створенню особистого, соціального та економічного благополуччя» [3]. Кожен працівник на своєму робочому місці отримує набір навичок через його досвід, експозицію, тренінги і т. д., які ще більше підвищують його виробничий потенціал, приносячи користь організації. Знання та досвід, які працівники із часом розвивають для подальшого підвищення продуктивності праці відносяться до людського капіталу. Кожен працівник з усіх сил старається відточувати свої навички, працюючи в організації. Зважаючи на це ми можемо визначити людський капітал як запас навичок, знань та досвіду персоналу, які у подальшому грають невід’ємну роль у підвищенні продуктивності організації. 

Кожна компанія вкладає частину коштів та ресурсів для навчання своїх працівників. Співробітники, у свою чергу, удосконалюють наявні знання та по-своєму сприяють підвищенню продуктивності своєї організації. Ця тенденція має потенціал зростання та вимагає наявність кваліфікованого персоналу [4]. Одним із беззаперечних аспектів поточних глобалізаційних процесів є міжнародна міграція населення. Це явище формується під впливом динамізму населення, регіонального розвитку, соціального, економічного та політичного, а також історичного та культурного тиску. Важливим фактором, що мотивує людей до міграції, є насамперед різниця економічному становищі кожної країни [1]. Однак для підвищення конкурентоспроможності країн та компаній важливо створити умови для того, щоб люди були мотивовані не виїжджати зі своїм людським капіталом та потенціалом за кордон та залишалися працювати у своїй країні. Задля підвищення ефективності та наближення до економічного зростання також важливо звернути увагу на використання макроекономічних та виробничих ресурсів компанії, а саме на людський капітал. 

Людський капітал включає в себе природні здібності, вроджені та набуті знання, досвід, талант, винахідливість. Владаючи кошти у розвиток людського капіталу компанії мають розуміти та бути готовими до того, що кошти, інвестовані сьогодні призведуть до росту цінності та ефективності людського капіталу лише згодом, у майбутньому. Форми підвищення цінності людського капіталу – це витрати, орієнтовані, наприклад, на охорону здоров’я, безпеку життєдіяльності, науку та наукові дослідження [5]. Людський капітал на макрорівні є джерелом широкого економічного зростання. Завдяки інвестиціям в освіту (підвищенню цінності людського капіталу) також відбувається інтенсивне економічне зростання. На корпоративному рівні це дає необхідний вклад у виробництво та підвищення ринкової вартості компанії. 

Щоб зрозуміти як людський капітал впливає на стійкість організації у нестабільному середовищі, необхідно розглянути сутність цього середовища, а саме кризи. Кризою можна вважати будь-які структурні зміни в організації. Сьогоднішні кризи набувають багатьох унікальних форм і ступенів серйозності, та часто охоплюють бізнес зненацька. Це можуть бути кібер-інциденти, відставки керівників, злиття компаній, незадоволені колишні працівники, скарги клієнтів у соціальних мережах, шаблонні заголовки преси тощо. Криза відноситься до несподіваної незапланованої ситуації або, скоріше, до загрози, яка раптово виникає у компанії нізвідки. Це подія, яка загрожує самій стабільності бізнесу. Процес, за допомогою якого такі події або загрозу ефективно усувають, називається антикризовим управлінням. Під кризою розуміють ситуацію, коли мало часу, й ефективне рішення повинно бути прийнято негайно. Криза породжує відчуття відсутності контролю у бізнесі, погіршуючи стан, у якому знаходиться підприємство. Таким чином, управління кризовими ситуаціями має бути швидким та ефективним, та вимагає гнучкості планів компанії, зроблених для подальшого досягнення. Це вимагає здатності виводити бізнес із несприятливої ситуації, мотивуючи та надихаючи працівників, для цього необхідно мати кваліфікованих працівників. Криза може бути охарактеризована як час сильних труднощів чи небезпеки. Вона може бути критичною і навіть повністю зруйнувати компанію. З точки зору бізнесу, криза зазвичай негативно впливає на продажі та репутацію. Зовсім недавній приклад – випуск батареї Samsung Galaxy Note7, коли батареї почали вибухати під час використання [6]. 

Як правило, первинними наслідками кризи є три елементи:

• Загроза для організації;

• Елемент несподіванки;

• Короткий час прийняття рішення [7].

Управління кризовими ситуаціями – це процес, за допомогою якого організація вирішує несприятливу подію, яка негативно впливає на неї та супроводжується зацікавленістю широкої громадськості.

Вирішення усіх цих проблем неможливе без наявності на підприємстві досвідчених та кваліфікованих працівників. Тому компаніям необхідно приділяти величезну увагу та витрачати свої ресурси для розвитку людського капіталу, адже це один з найголовніших факторів стійкості організації у нестабільному середовищі.

Література:

1. Kluþka, J. Business, business risk and Crisis Management. EDIS – Publishing of University of Žilina, 2011. 

2. Tokarþíková, E. Productivity of Human Capital. International science conference Current Trends for Economic Development and Entrepreneurship. School of Business Administration in Karvina, Silesian University in Opava, Karviná. Czech Republic. 2010. P. 459-465. 

3. OECD. Boosting income and jobs: the OECD strategy. 2006. URL: https://www.oecd.org/els/emp/36889821.pdf. 

4. Tokarþíková, E. Aspects of Teaching Economics for Students of Informatics. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2013. Vol. 106, P. 495-502. 

5. Volejníková, J., KnČzáþková, R. Foreigners on the Labor Market in Czech Republic. Proceedings of the International Conference Globalization and its socio-economic consequences. KE FPEDAS University of Žilina, Rajecké Teplice. 2012. P. 935-943.

6. BBC News. Samsung confirms battery faults as cause to Note 7 fires. 2017. URL: https://www.bbc.com/news/business-38714461.

7. Management Study HQ. What is crisis? 2012. URL:https://www.managementstudyhq.com/what-is-crisis-and-different-types-of-crisis.html



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота