ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ТА НАЦІОНАЛЬНІ АСПЕКТИ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ТА НАЦІОНАЛЬНІ АСПЕКТИ

14.02.2020 13:24

[Section 4. Criminal law. Criminal judicial law. Criminalistics. Criminology. Criminal executive law. Court organisation. Law enforcement agencies, public prosecutor’s and public defender’s offices]

Author: Черняєва Олександра Олександрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки та управління підприємством, Навчально-науковий інститут менеджменту, економіки та фінансів Президентського університету ПрАТ «ВНЗ «МАУП»; Сюмка Валентина Вікторівна, студентка ПрАТ «ВНЗ «МАУП»


З огляду на необхідність розбудови громадянського суспільства, демократичної правової держави, зміцнення правопорядку в Україні, реформування правоохоронних органів, актуальним є питання комплексного, системного вивчення правоохоронної діяльності.  

Система правоохоронних органів є органічною складовою частиною суспільства, продуктом його діяльності, відтворенням менталітету і рівня розвитку. Правоохоронні органи – це спеціально уповноважені державні органи, що наділяються державно-владними повноваженнями з метою професійного здійснення на підставі та відповідно до чинного законодавства, а у випадках встановлених законом – у відповідній процесуальній формі із застосуванням правових засобів діяльність, спрямована на охорону прав та свобод людини і громадянина, законності та правопорядку, усіх врегульованих правом суспільних відносин. Критерієм віднесення того чи іншого органу до правоохоронного є його правоохоронна діяльність за способом здійснення та формою відображення його соціального призначення. 

Потребують розмежування функції та види правоохоронної діяльності, оскільки спостерігається іноді їх ототожнення. Правоохоронна діяльність є одним з напрямів реалізації функцій держави, яка здійснюється уповноваженими органами, у встановленому Конституцією та Законами України порядку, спрямована на забезпечення внутрішньої безпеки держави, забезпечення законності й правопорядку, захисту й відновлення порушених прав і свобод людини і громадянина. 

Правоохоронні органи створювалися суверенами і місцевими громадами, тому характерний розподіл сучасних правоохоронних органів на центральні та місцеві. Сьогодні систему правоохоронних органів зарубіжних країн традиційно становлять органи поліції та інші спецслужби, що забезпечують безпосередній захист прав особи, суспільства й держави [1, С. 128]. 

Запропоновано під поняттям «модель правоохоронної діяльності» розуміти систему норм і принципів, які покладено в основу правового регулювання правоохоронної діяльності, суб’єктний склад та напрями цієї діяльності, об’єкти на які вона спрямована, форми та методи її здійснення. 

Україна будучи країною романо-германської правової сім’ї тяжіє до континентально-європейської моделі. Ієрархічна побудова, централізований підхід, імперативні форми і методи правозастосування зумовлені також тим, що модель правоохоронної діяльності України ще не позбавилась повністю спадщини радянської моделі правоохоронної діяльності. Слід критично осмислити недоліки сучасного стану правоохоронної діяльності в Україні, так само і напрями її подальшого розвитку. 

Процеси інтеграції та глобалізації, збільшення обсягу повноважень правоохоронних органів сприяли розширенню форм, напрямів їхнього міжнародного співробітництва. Результатом цього стало розробка і прийняття стандартів правоохоронної діяльності. Запропоновано його визначення як сукупності загальнообов’язкових норм і принципів, що розроблені й прийняті державами-членами ЄС, спеціально уповноваженими інституціями ЄС, з метою уніфікації засад правоохоронної діяльності, форм і методів роботи правоохоронних органів, їх посадових осіб відповідно до загальновизнаних демократичних цінностей, з метою зміцнення національного та європейського правопорядку, захисту прав і свобод людини та громадянина. 

Література:

1. Каркач П. Координація діяльності правоохоронних органів держав-членів Європейського Союзу/ П. Каркач // Історико-правовий часопис. – 2013. – № 1. – С. 127–134. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота