ЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ ЯК РУШІЙ СУЧАСНОГО БІЗНЕСУ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ ЯК РУШІЙ СУЧАСНОГО БІЗНЕСУ

28.04.2020 16:05

[Section 5. Mathematical methods, models and information technologies in economy]

Author: Якимець Владислав Сергійович, студент 3 курсу, кафедри економіко-математичного моделювання Чернівецького національного університету ім. Юрія Федьковича


Актуальність теми дослідження. З плином часу розвиток інформаційних технологій і систем відбувається все більш стрімкими темпами, що призвело до суттєвих змін у взаємодії суб’єктів бізнесу. Для вітчизняних підприємств електронний бізнес виступає ефективним інструментом для ведення розрахунків з клієнтами, розширення обсягів ринків збуту продукції, товарів, послуг, пошуку нових партнерів, створення позитивного іміджу. 

Тому такою важливою є імплементація підприємствами сучасних технологій електронного бізнесу, що гарантують взаємодію виробників з максимально широкою і платоспроможною аудиторією потенційних споживачів. Завдяки існуванню мережі інтернет електронний бізнес розповсюдився в міжнародних масштабах та є базисом для розвитку та зростання обсягів «он-лайн» економіки.

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Електронна комерція була предметом дослідження як вітчизняних, так і зарубіжних науковців. Серед останніх публікацій, що присвячені електронній комерції варто виділити статті: Ховрак І.В. [4], Єрьоміна В.Н., Денисова А.Л. [2], Легенчук С.Ф. [3].

Метою статті є аналіз сучасних тенденцій, що спостерігаються на ринку електронної комерції, а також основних трендів, за якими можна очікувати розвиток електронної комерції.

Електронна комерція — це сфера цифрової економіки, що включає всі фінансові та торгові транзакції, які проводяться за допомогою комп'ютерних мереж, та бізнес-процеси, пов'язані з проведенням цих транзакцій. До електронної комерції відносять електронний обмін інформацією, електронний рух капіталу, електронну торгівлю, електронні гроші, електронний маркетинг, електронний банкінг , електронні страхові послуги  тощо [2]. 

У багатьох випадках електронна комерція дозволяє скоротити шлях перепродажу продукту від виробника до споживача. Це можливо завдяки використанню інтернет-технологій, що надають можливість ефективної прямої взаємодії з кінцевим споживачем, тому компанії можуть виконувати роль, яку традиційно виконували проміжні постачальники. Це також дозволяє накопичувати інформацію про усі продажі та про усіх клієнтів, що у свою чергу дозволяє виконати досконалий бізнес-аналіз та маркетингові дослідження. Це є великою перевагою у конкурентній боротьбі [4].

Електронне середовище широко використовується для доставки цифрового медіа-контенту (музика, фільми, преса тощо), корисної інформації, освітніх матеріалів, а також компаніями-виробниками програмного забезпечення для його продажу.

Найбільшою перевагою електронної комерції є суттєве зниження витрат на оформлення угоди та її подальше обслуговування. Тому бізнес-процеси, які можуть бути переведені на електронну основу мають потенціал зниження витрат на них, що у свою чергу призводить до зниження собівартості товару чи послуги. Найвідомішим прикладом здійснення електронної комерції є інтернет-магазин, який являє собою веб-ресурс з каталогом продукції та можливістю замовлення і оплати товарів, які сподобались покупцю. Все більше компаній у світі впроваджують рішення електронної комерції у своєму бізнесі. Наприклад, всесвітньо відома компанія CISCO не має традиційної мережі дистриб'юторів. Замість того, вона приймає замовлення тільки в електронній формі зокрема зі свого веб-сайту. Інший приклад — це виробники ноутбуків. На своїх веб-сайтах вони розміщують інтерактивні сторінки, де користувач може створити собі ноутбук за своїми потребами та оформити замовлення і оплату [1].

Протягом останніх 5 років український ринок електронної комерції показував щорічне зростання на рівні 50-60 % незалежно від перманентних економічних коливань. При цьому ринок володіє серйозним потенціалом. Наприклад, в Німеччині ємкість ринку електронної комерції становить близько $36 млрд. В Україні аналогічний показник становить не більше $400-$500 млн. 

Основні фактори, які гальмують розвиток українського ринку електронної комерції: відсутність законодавчої бази, яка б регулювала процес купівлі/продажу онлайн, здійснення електронних платежів за оплачені товари/послуги та яка б встановлювала прозорі правила гри на ринку, слабо розвинена національна система електронних платежів, низька ефективність більшості існуючих українських торговельних майданчиків, низький рівень проникнення інтернету [3].

Висновки. Отже, спостерігаємо, що електронний ринок набирає значних обертів. Вітчизняна електронна комерція знаходиться на початку інтернет еволюції та демонструє високі темпи зростання. Бар’єри для входу на інтернет-ринок порівняно невисокі, а переваги електронної торгівлі для користувачів і підприємців відчутні. Проте на сучасному етапі вітчизняний ринок е-комерції має багато невирішених питань, що стримує його розвиток. За умови ефективного вирішення найважливіших проблем, розвиток електронної комерції в Україні матиме перспективи стрімкого розвитку.

Література:

1. Борейко Н.М. Мінімізація податкових зобов’язань при здійсненні операцій електронної комерції: навч. посіб. Київ, 2010. С. 73-78.

2. Денисова А.Л. Электронная коммерция: основы организации и ведения бизнеса: навч. посіб. Тамбов, 2012. 88 с.

3. Легенчук С.Ф. Сутність електронної комерції: обліковий вимір: навч. посіб. Житомир, 2011. С. 59-65.

4. Ховрак І.В. Електронна комерція в Україні: переваги та недоліки: Київ, 2013. С. 16-20.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота