СТРАТЕГІЧНИЙ КОНТРОЛІНГ В УПРАВЛІННІ СУЧАСНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

СТРАТЕГІЧНИЙ КОНТРОЛІНГ В УПРАВЛІННІ СУЧАСНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ

28.05.2020 13:07

[Section 1. Economy, organization and administration of enterprises, branches and complexes]

Author: Кузнєцова Олександра Павлівна, студентка факультету фінансів, Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана


Ефективна політика управління в умовах економічних спадів, цінових коливань, конкуренції та зростаючих вимог клієнтів до готової продукції стає особливо важливим завданням, від вирішення якої залежить основний фінансовий результат діяльності організації - прибуток. Саме тому зростає актуальність застосування сучасних методів фінансового управління підприємством, впровадження яких дозволить здійснювати комплексну оцінку фінансового стану підприємства з достатньою точністю та надійністю та реалізувати як потенціал компанії так і знайти нові пошуки отримання прибутку.

Особливо ефективним та дієвим є застосування  інструментів контролінгу, оскільки вони забезпечують усі види контролю з урахуванням перспектив функціонування та розвитку діяльності підприємства. Особливої актуальності набуває завдання формування дієвого інструментарію стратегічного контролінгу виробничо-господарської діяльності підприємства для прийняття довгострокових управлінських рішень. 

О. Терещенко та Н. Бабяк визначають стратегічний контролінг, як комплекс функціональних завдань, інструментів та методів з координації стратегічного планування та контролю для забезпечення довгострокового управління фінансами, вартістю та ризиками [1, с. 400]. 

Забезпечення виконання функціональних завдань стратегічного контролінгу покладене на його інструментарій. Інструменти стратегічного контролінгу використовуються саме на етапі визначення стратегічних орієнтирів компанії. Підсумовуючи існуючу практику вітчизняних і зарубіжних підприємств, можна виокремити основний інструментарій фінансового контролінгу:

— SWOT-аналіз, SNW-аналіз, PESTLE-аналіз 

— Конкурентний аналіз за М. Портером

— Бенчмаркінг

— Управління по цільовим витратам (Target-Costing)

— Функціонально-вартісний аналіз (ФВА) 

— Портфельний аналіз

— Аналіз стратегічних розривів (GAP-аналіз)

— Розробка сценаріїв

— Аналіз стратегічного потенціалу

— Реінжиніринг бізнес-процесів

— Система збалансованих показників (Balanced Scorecard)

— Стратегічний аналіз витрат (SCA)

— Аналіз ризиків

— Activity-Based Costing or ABC (облік за видами діяльності) 

— Six Sigma Quality Standard.

Основними методами, що найчастіше використовуються в стратегічному контролінгу на вітчизняних підприємствах є SWOT-аналіз, Target-costing, Balance Scorecard, Activity-Based Costing (ABC).

SWOT-аналіз дає змогу виявити сильні дає змогу виявити сильні та слабкі сторони підприємства та зіставити їх з ринковими можливостями та дає змогу виявити конкурентні переваги підприємства. При використанні цього методу варто чітко зрозуміти відмінності між його елементами та потрібно бути об’єктивним і використовувати різносторонню інформацію. 

Balance Scorecard дає змогу перевести стратегію на операційний рівень і довести конкретні завдання до працівників, що забезпечує досягнення стратегічних цілей. Недоліком є відсутність індикаторів, які б могли сигналізувати щодо необхідності корегування цілей, а також складність і трудомісткість впровадження даного методу на підприємстві.

Портфельний аналіз є основою для аналізу взаємодії між різними напрямками діяльності; дозволяє здійснити більш детальний аналіз привабливості ринку та конкурентоздатності підприємства. При даному аналізі використовується невеликий набір оцінювальних факторів, та відсутні чіткі рекомендації, що ускладнює оцінювання результатів.

Аналіз стратегічних відхилень дає змогу встановити ступінь досягнення стратегічних цілей підприємством; дозволяє визначити ефективність стратегічного управління. Даний метод потребує опрацювання значного масиву даних і пошуку відповідної інформації.

Конкурентний аналіз Портера дає змогу встановити переваги підприємства відносно конкурентів, та вчасно ідентифікувати наявних та потенційних конкурентів. Недоліком цього методу є те, що він потребує багато часу, а також те, що для успішного використання даного інструменту необхідний належний рівень підготовки управлінців.

Загалом, розглядаючи інструментарій стратегічного контролінгу, потрібно зазначити, що вибір конкретних інструментів має здійснюватися з урахуванням специфіки діяльності підприємства.

Натомість вибір та подальше впровадження інструментарію стратегічного контролінгу є запорукою ефективного та стабільного функціонування підприємства в довгостроковій перспективі.

Удосконалення процесів управління на підприємстві за рахунок впровадження системи контролінгу безпосередньо впливає на прискорення процесів прийняття рішень в стратегічно ключових сферах функціонування.

Література:

1. Терещенко О.О., Бабяк Н.Д. Фінансовий контролінг. КНЕУ. 2013.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота