ІНСТРУМЕНТИ МОТИВАЦІЇ СПІВРОБІТНИКІВ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ІНСТРУМЕНТИ МОТИВАЦІЇ СПІВРОБІТНИКІВ

22.12.2020 19:56

[Section 1. Economy, organization and administration of enterprises, branches and complexes]

Author: Карпова Еліна Олександрівна, студентка, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна


Для продуктивної роботи співробітників в компанії потрібна тривала мотивація. Це означає, що керівник повинен мотивувати своїх співробітників постійно, а не один раз на рік. Крім того, щоб отримувати задоволення від роботи й приносити прибуток, працівнику треба відчувати, що він важливий компанії та є невіддільною її частиною. Якщо команда недостатньо мотивована, це видно в різних ситуаціях: зайнятість особистими справами, розмови телефоном, погана активність, затримка після перерв. Через це знижується якість роботи, падає зацікавленість працівників. Щоб цього не відбувалося керівнику необхідно знайди підхід до співробітників і забезпечити індивідуальної мотивації, яка призведе до результативної роботи всього колективу, що у свою чергу вплине на зростання та успіх компанії. 

Проблема мотивації персоналу цікавила багатьох вчених, зокрема А. Афоніна, Г. Гант, Л. Гілбрет, А. Калини, Ф. Герцберг, П. Дракер, А. Маслоу, Е. Кон, Н. Погорєлов, Ф. та інші.

Метою цієї статті є аналіз основних методів, які підвищують працездатність і впливають на мотивацію робітників в компанії. 

Мотивація — основа трудового потенціалу співробітника і, таким чином є одним з важливих факторов ефективності праці.

Види мотивації співробітників можна розділити на дві основні групи: матеріальні (економічні) і нематеріальні. 

Матеріальна мотивація — прагнення певного рівня добробуту, певного матеріального стандарту життя. Матеріальна мотивація трудової діяльності залежить від цілого ряду чинників, а саме: рівня і структури особистого доходу; матеріального забезпечення наявних грошових коштів; дієвості системи стимулів, які застосовуються в організації.

Матеріальні методи мотивації співробітників поділяються на три типи:

1. Грошова винагорода.

1.1. підвищення заробітної плати;

1.2. відсоток від продажу;

1.3. грошові бонуси;

1.4. пільги, соцпакет;

1.5. великі знижки на продукцію / послуги компанії.

2. Негрошова винагорода.

2.1. можливість користуватися установами організації безкоштовно або зі знижками;

2.2. закордонні відрядження;

2.3. квитки на культурно-розважальні заходи;

2.4. навчання, підвищення кваліфікації коштом компанії;

2.5. поліпшення робочого місця співробітника.

3. Система штрафів.

3.1. введення «штрафних» робочих годин;

3.2. зняття премії зі співробітника за невиконання роботи;

3.3. матеріальне покарання за запізненням інші адміністративні порушення.

Використовуючи покарання, як засіб мотивації, важливо пам'ятати, що головна мета такого заходу — це недопущення певних дій, які можуть будь-яким чином нашкодити компанії. Розуміючи, що за невиконання поставленого плану співробітнику загрожує штраф, він буде більш відповідально ставитися до своїх обов'язків.

Система штрафів ефективна тільки в тому випадку, якщо вона використовується не як помста за проступок співробітника, а як вчинення психологічного впливу на нього. При цьому рівень матеріального покарання повинен відповідати рівню проступку.

Нематеріальна мотивація — це заохочення співробітників за якісну роботу, яка ніяким чином не впливає на їх заробітну плату та інші виплати. 

Існує більш ніж достатньо способів, щоб «надихнути» працівника на подальші трудові досягнення, не витрачаючи зайвих коштів, а тільки приділивши трохи часу та уваги.

Нематеріальні методи мотивації співробітників:

• можливість кар'єрного росту;

• похвала за успіхи;

• культурні заходи всередині організації, корпоративи;

• професійні конкурси;

• приємна атмосфера всередині колективу;

• привітання співробітників (день народження, весілля)

Методами управління персоналом називають способи впливу на колективи й окремих працівників з метою здійснення координації їх діяльності в процесі виробництва.

Якщо матеріальні труднощі не дозволяють використовувати систему грошового заохочення, важливо застосувати нематеріальні методи підвищення мотивації. Адже емоційний підйом підлеглих — це основна складова їх продуктивності, а також запорука лояльності до організації.

Отже, щоб компанія була успішною та в ній працювали перспективні співробітники, керівнику потрібно ураховувати всі деталі взаємовідносин та стосунків у колективі, правильно вибирати та використовувати мотиваційні інструменти. Якщо матеріальні труднощі не дозволяють використовувати систему грошового заохочення, важливо застосувати нематеріальні методи підвищення мотивації. Адже емоційний підйом підлеглих грає основну складову в їх продуктивності й впливає на прогресивності компанії. 

Використані джерела:

1. Шарова Е. Б., Мотивація персоналу як фактор підвищення ефективності функціонування організації Москва, 2009. С. 215



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота