ФОРМУВАННЯ «SOFT SKILLS» У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ПIД ЧАС ГРИ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ФОРМУВАННЯ «SOFT SKILLS» У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ПIД ЧАС ГРИ

28.06.2022 17:58

[4. Pedagogical sciences]

Author: Губiна Свiтлана Iванiвна, кандидат педагогiчних наук, Вiнницький державний педагогiчний унiверситет iменi Михайла Коцюбинського; Ковальська Алiна Олексiївна, Вiнницький державний педагогiчний унiверситет iменi Михайла Коцюбинського


У процесі реформування освіти в Україні, зокрема початкової її ланки, змінюються акценти в пошуках оновлення змісту, методів, форм виховання і навчання успішних особистостей суспільства. Концепція Нової української школи спрямована саме на формування особистісно важливих ключових компетентностей у школярів-початківців, що забезпечують успішність як у освітньому процесі та соціалізації, так і в майбутній професійній діяльності. 

Серед якостей, які забезпечують формування означених компетентностей важливим є розвиток «soft skills», що визначається як комплекс навичок особистості, які надають можливість їй бути успішним та високо продуктивним фахівцем у будь-якій професійній галузі незалежно від спеціальності.  

Аналіз наукових праць за темою наукового пошуку свідчить, що формування «soft skills» є предметом досліджень психології, соціології, педагогіки та інших наук. Так, означена проблема розглядається в працях О. Абашкіної, О. Більшаковcької, Є. Гайдученко, В. Давидової, Н. Жадько, С. Наход, Ю. Портланд, О. Сосніцької та ін. Узагальнення результатів досліджень вказаних науковців дозволяє констатувати, що більшість з них відносять «soft skills» до соціально-психологічної категорії. Зокрема, О. Більшаковська трактує «soft» як «гнучкість», що передбачає відсутність шаблонності, стереотипності, здатності до змін, відповідно «skills» як компетентність – готовність, здатність у мінливих ситуаціях спиратися на досвід та інтуїцію [2]. 

Д. Татаурщікова [3] трактує означене поняття як уніфіковані навички та особистісні якості, що підвищують ефективність роботи та взаємодію з іншими людьми. Аналіз нормативних документів, що регулюють освітній процес у початковій школі, засвідчує акцентування як Державного стандарту початкової освіти, так і Типових освітніх програм на формуванні у здобувачів освіти не лише предметних компетентностей з кожної освітньої галузі (умовно «hards kills»), а й спільних для всіх компетентностей наскрізних умінь (за сутністю «soft skills»). До них відносять: «уміння висловлювати думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами» [1]. 

Загальновідомим є факт про те, що гра, особливо для дітей початкової школи має величезний як виховний, соціалізуючий, так i дидактичний потенціал. Гра, яка несе в собі радість, проявляється у задоволенні, відчутті насолоди, захопленні та інших позитивних емоціях. Іншими словами, радість розглядається одночасно як задоволення від виконання завдання, так і від миттєвого відчуття захоплення, розуміння або від успіху після подолання проблем, задоволення від спілкування з однолітками тощо. 

Таким чином, формування «м’яких навичок» у здобувачів початкової освіти є одним із ключових завдань сучасного педагога НУШ. Для його реалізації провідним методом з величезним потенціалом є гра. 

Література:

1. Державний стандарт початкової освіти. URL: http://nus.org.ua/news/uryad-opublikuvav-novyj-derzhstandart-pochatkovoyi-osvitydokument/

2. Навчання через гру та діяльнісний підхід: огляд доказів / За ред. Д.М. Зош та ін. DK, LEGO Foundation. 40 с.

3. Татаурщикова Д.  Soft  skills. [Електронний  ресурс]. URL https://4brain.ru/blog/soft-skills/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота