СПЕЦИФІКА КАЗНАЧЕЙСЬКОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ В УМОВАХ БЮДЖЕТНОЇ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

СПЕЦИФІКА КАЗНАЧЕЙСЬКОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ В УМОВАХ БЮДЖЕТНОЇ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ

03.12.2022 18:45

[1. Economic sciences]

Author: Курганська Елеонора Іванівна, кандидат економічних наук, доцент, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна


В тезах розглянуто особливості казначейського обслуговування місцевих бюджетів, вплив децентралізації та зміни щодо обслуговування в системі казначейства  в умовах воєнного стану 

Виділено ряд важливих проблем щодо казначейського обслуговування бюджетів за видатками в системі казначейства та виявлено наявні й приховані недоліки системи.

Ключові слова: Державна казначейська служба, казначейська система, місцеві бюджети, державний бюджет, асигнування, видатки загального фонду, видатки спеціального фонду, фінансові ресурси, система казначейства.

Завдяки унікальності системи казначейства забезпечується чіткий перерозподіл фінансових ресурсів, що особливо важливо в умовах воєнного стану. Сучасні умови та тенденції розвитку вимагають системного оновлення та вдосконалення системи казначейського обслуговування місцевих бюджетів.Тергромади прирівнено та наділено тими ж правами, що й міста обласного значення, та мають наступні преференціі:

-прямі міжбюджетні відносини з ДБ для отримання освітніх субвенцій;

-отримання  до бюджету ПДФО-60%;

- отримання базової дотації.

Згідно бюджетного законодавства всі органи казначейської служби обслуговують бюджети тергромад(ТГ), а також їх розпорядників коштів. ріоритетний  вектор в аспекті  реформ та організації казначейського обслуговування місцевих бюджетів-закріплення в юридичному полі зобовязань рад громад щодо використання системи дистанційного обслуговування, програмно-технологічного комплекс (ПТК), “Клієнт Казначейства – Казначейство” відповідно до розпорядження КМУ від 15 листопада 2017р№ 816-р “Деякі питання дистанційного обслуговування розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів”[64].

З початку 2021 р  органи ГУ ДКСУ в Одеській області провели колосальну роботу щодо реєстрації та взяття на казначейське обслуговування оновлених тергромад, фінорганів, на відео-конференціях було надано роз’яснення щодо порядків казначейського обслуговування та практичного застосування бюджетного законодавства.

Наразі, серед переваг в процесі запровадження казначейського обслуговування місцевих бюджетів та використання  системи дистанційного обслуговування є:

- оперативність процесу обробки інформації;

- скорочення потоку вхідних та вихідних паперових документів;

- спрощення процесу обслуговування розпорядників бюджетних коштів;

- доступ розпорядниками(одержувачами) бюджетних коштів щодо функцій обміну плановими бюджетними документами (розписи, планові показники,асигнування розподіли, кошториситощо) ; 

- підготовка й візування меморіальних вимог,документів; 

- підвантаження бюджетних/фінансових зобов’язань ;

- надання послуг казначейською службою щодо генерації ключів електронного цифрового підпису на безоплатній основі; 

- можливість в режимі реального часу відстеження руху коштів в розрізі рахунків,

- проходження платежів, 

- отримання виписок з рахунків тощо ;

- безкоштовнапідтримка клієнтів в аспекті використання СДО тощо.

Введення новітніх інформаційних технологій в процедури казначейського обслуговування бюджетів дозволив запровадити систему дистанційного обслуговування клієнтів казначейства, метою якого є оптимізація та спрощення взаємодії розпорядників та одержувачів бюджетних коштів із органами ДКСУ.

 Крім того, це дозволяє організувати електронний формат обслуговування клієнтів, який володіє високим ступенем захисту.

Впровадження системи дистанційного обслуговування за допомогою ПТК  “Клієнт Казначейства-Казначейство” із використанням цифрового підпису забезпечує:

- обмін інформацією щодо бюджетних/бюджетних фінансових зобов'язань;

- обмін інформацією щодо розподілу відкритих асигнувань;

- створення та оплату платіжних доручень;

- передачу та отримання документів, що містять планові показники (витяги з бюджетного розпису, розподіли показників кошторисів та планів асигнувань, розподіли міжбюджетних трансфертів в розрізі кодів і бюджетів, а також реєстри змін до вказаних документів );

- вільне користування клієнтами казначейства інформацією щодо руху коштів на їхніх рахунках;

- використання сучасних методів шифрування при застосуванні електронного цифрового підпису;

- контроль з боку головних розпорядників коштів місцевих бюджетів за залишками коштів на рахунках підвідомчих установ та зареєстрованими бюджетними фінансовими зобов’язаннями.

- організацію процесу обслуговування клієнтів ДКСУ;

- зменшення видатків на обслуговування бюджетів;

- прискорення передачі інформації для оперативності процесу;

- підвищення надійності інформаційної системи ДКСУ, що особливо важливо в умовах зовнішньої агресії в Украіні;

- необхідність радам громад в режимі он-лайн моніторити стан своїх рахунків;

- досягнення економічного ефекту для держави в результаті зменшення витрат на матеріали для друку і передачі документів, на оплату праці працівників ДКСУ, а також економії часу.

До недоліків впровадженої СДО  новоутворених рад  громад можна віднести невисоку якість зв'язку і технічні збої системи. Специфіка казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, які розташовані у населених пунктах, на територіях яких органи державної влади не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, відповідна проблема врегульовується рішенням Уряду від 01.04.2022 №265-р(ДСК): згідно якої  здійснення платіжних доручень проводяться  на підставі даних органів ДКС, які погоджено військовими адміністраціями, що мають оперативну інформацію щодо відповідних територій. Діяльність ДКСУ щодо забезпечення високої фінансової стійкості бюджетів показала високу якість обслуговуввання і виконання органами казначейської служби функцій контролю за дотриманням бюджетної дисципліни, бюджетного законодавства учасниками бюджетного процесу, навіть в умовах війни.

Список використаних джерел:

1. Електронний ресурс: режим доступу: https://index.minfin.com.ua/ua/finance/budget/gov/expense/ – офіційний веб – портал Міністерства фінансів України 

2. Кублікова Т.Б.,Курганська Е.І. Система казначейства: управління фінансовими ресурсами// Монографія. – Одеса: ОНЕУ. – 2015. – С. 324

3. Lushpiienko Y., Sandiuk H.and other. Special procedures for electronic public procurement. – Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues. Volume 22, Special Issue 2S, 2019y. – p. 1–6



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота