ОЦІНКА ПОЗИЦІЙ ПІДПРИЄМСТВА ТА ФОРМУВАННЯ ЙОГО МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ОЦІНКА ПОЗИЦІЙ ПІДПРИЄМСТВА ТА ФОРМУВАННЯ ЙОГО МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ

22.06.2023 18:31

[1. Economic sciences]

Author: Кулик Юлія Ігорівна, аспірант кафедри промислового маркетингу, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя



В умовах ринкової економіки особливо гостро постає проблема збереження та посилення ринкових позицій підприємства, що досягається підвищенням конкурентоспроможності його продукції. Стратегічна стабільність підприємства на ринку можлива лише за умови його адаптації до змін мінливого ринкового середовища. Щоб бути конкурентоспроможним, підприємство повинно володіти конкурентними перевагами. Існує три основних шляхи отримання конкурентних переваг: стати краще самому, безпосередньо послабити конкурентів або змінити саме ринкове середовище. За першого випадку підприємство застосовує сукупність заходів, спрямованих на удосконалення власної діяльності. За другого – діяльність підприємства спрямовано на безпосереднє послаблення конкурентів. У випадку неможливості використання двох перших шляхів намагаються змінити саме середовище, в якому воно конкурує. Конкурентні преваги можна отримати за рахунок інновацій. Інноваційний підхід є єдиним адекватним кроком реагування підприємства та суспільства на зовнішні та внутрішні зміни. Досягти конкурентних переваг підприємство може за рахунок вдосконалення: персоналу; організації; техніки; використання природних та соціальних обставин. Але вдосконалення є лише реакцією пристосування, в той час коли інноваційне рішення є адекватною реакцією на зміни [1].

Концепція конкурентної переваги повинна базуватися на попереджуючому, превентивному характері тактичних і стратегічних дій фірми в конкурентному середовищі. Ефективне управління конкурентним потенціалом підприємства сприятиме реалізації концепції конкурентної раціональності підприємства, яку доцільно розглядати як науковообґрунтований проект підприємства, який ґрунтується на ухваленні обґрунтованих ефективних рішень, що забезпечують оптимальний конкурентний потенціал, адаптивну конкурентну поведінку і одержання довгострокових стійких конкурентних переваг[2].

Основними умовами успішного стратегічного управління конкурентним потенціалом в розрізі стратегічного бачення є: 1) наявність чітких конкурентних цілей і перегляд портфеля конкурентних маркетингових стратегій; 2) перспективне бачення – переконання   в правильності    стратегій; 3) систематичне програмування використовування конкурентного потенціалу; 4) концентрація    головних     зусиль в    потрібному місці і в   потрібний  час; 5) гнучкість стратегічної поведінки, що забезпечує використання мінімум ресурсів для досягнення максимального результату; 6) скоординований порядок дій керівництва.

В умовах розвитку ринкових відносин в Україні та процесів її інтеграції в міжнародний економічний простір питання оцінки конкурентної позиції підприємства набувають особливого значення. Існує декілька різних методів аналізу секторів бізнесу підприємства або позицій його окремих господарських підрозділів у різних галузях. У міжнародній практиці найчастіше використовують моделі аналізу, подані у вигляді матриць, коли кожен сектор бізнесу (господарський підрозділ) підприємства графічно позиціонується на полях дво- або тривимірної аналітичної матриці.

Література:

1. Голда Н. Конкурентоспроможність підприємств та формування конкурентних переваг [Нарощування фінансово-економічного потенціалу суб’єктів економічних відносин як основа поступального розвитку територіально-господарських систем: монографія /за заг. ред. О. Панухник] /Н. Голда, І. Піняк. – Тернопіль, ФОП  Паляниця В. А., 2021. – С. 140-146.

2. Голда Н.М. Маркетинг як елемент формування конкурентоспроможної туристичної галузі Збірник тез ІІ Міжнародної науково-практичної конференції Трансформація бізнесу для сталого майбутнього: дослідження, діджиталізація та інновації: збірник тез доповідей ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м.Тернопіль, 23–24 листопада 2022 р.). Тернопіль: ФОП   Паляниця В.А., 2022. С. 11-13.

______________________

Науковий керівник: Фалович В.А., доктор економічних наук, професор, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота