АКТУАЛЬНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ НА УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВАХ СУЧАСНИХ ЛОГІСТИЧНИХ СИСТЕМ НА ПРИКЛАДІ “JUST IN TIME” - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

АКТУАЛЬНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ НА УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВАХ СУЧАСНИХ ЛОГІСТИЧНИХ СИСТЕМ НА ПРИКЛАДІ “JUST IN TIME”

30.11.2014 17:37

[Section 9. Logistics and transport]

Author: Таланцев Богдан Борисович, студент ФММ, Національний Технічний Університет України "Київський політехнічний інститут"


Сучасний світ постійно змінюється, і задля успішного ведення конкурентної боротьби підприємства мають завжди бути готовими до кардинальних змін у сфері забезпечення їх виробничо-господарської діяльності. Стратегічно важливим є вибір логістичної системи, грамотне впровадження якої може привести до здійснення довгострокових цілей підприємства та зниження постійних витрат. 

Логістична система – це сукупність функціонально співвіднесених елементів, що націлені на виконання основної задачі логістики – доставки товару необхідної кількості і якості, в потрібний час і місце з мінімальними витратами[1]. Українські підприємства, що ведуть свою діяльність на основі логістичних концепцій, мало численні, і в основному вони забезпечені іноземними інвестиціями. А отже, для реалізації виробничого потенціалу нашої країни, підприємцям потрібно вчасно змінювати діючі підходи, орієнтуватись на сучасні логістичні системи та намагатись максимально ефективно використовувати зарубіжний досвід для досягнення успіху.

Сутність однієї з них, «Just-in-time» (з англ. «точно в строк») полягає у своєчасному виконанні процесів, що відповідають за організацію матеріально-технічного забезпечення, виробництва та збуту. Економія коштів та, особливо, часу є частиною концепції цієї логістичної концепції. Остання виникла на основі методу управління «канбан», який був розроблений спеціалістами японської фірми Тойота в 50-х роках минулого сторіччя[2]. Така ідея вимагає відповідної організації й планування виробництва, за якої кожний структурний підрозділ в певний проміжок часу забезпечує саме таку кількість продукції, яка необхідна в даний момент.

На даний момент лише деякі з українських підприємств слідують повністю або частково основним вимогам цієї концепції. Не всі управляючі усвідомлюють, що створення великої кількості складських приміщень, що розкидані між собою на великі відстані є нераціональним і, звичайно, збитковим рішенням для будь-якого сучасного підприємства. І як наслідок з цього - нагромадження додаткових процесів, надмірна етапність стадій виробництва продукції, послаблення контролю та відсутність можливості виправити помилки одразу на місті.

Один з лідерів українського ринку по виробництву кетчупів та майонезі, ПрАТ «Чумак», спромігся подолати ці негаразди, створити свою власну логістичну систему та вийти на новий рівень ведення сучасного бізнесу, постійно зменшуючи кінцеву собівартість товарів та збільшуючи якість їх виготовлення.

З 2006 року ПрАТ «Чумак» частково перейшло на систему «Just-in-time», що передбачає випуск виробничих партій невеликого розміру, скорочення часу підготовки до виробництва, обмеження об'єму незавершеного виробництва. Велику увагу керівництво ПрАТ «Чумак» приділяє створенню власного логістичного центру – складського терміналу, інтегрованого з виробництвом. Це дозволяє здешевити зберігання і транспортування однієї паллети на $6-8. Але з урахуванням об'ємів виробництва економія складе більше, ніж $1 млн в рік. Щоб повністю виключити перевезення на проміжні склади, новий комплекс загальною площею 11,3 тис.кв.м було побудувано на заводі. Тепер готова продукція з конвеєра відвозиться навантажувачем на склад. 

Важливим елементом «Just-in-time» є автоматизація виробництва і система заохочення працівників. Сьогодні ПрАТ «Чумак» випускає 120 найменувань продукції. Тому на новому терміналі використовується спеціалізоване програмне забезпечення сімейства WMS (англ. Warehouse Management System — система управління складом). Така програма дозволяє вести облік в режимі on-line — при прийманні товару складський робочий лише сканує штрих-код на коробці, продукт автоматично оприбутковується.  Головна перевага нового ПО — розміщення продукції на стелажах по термінах оборотності. Складське ПО дозволяє відстежити час, витрачений працівником складу на ту або іншу операцію, якість її виконання[3].

Виходячи з вищесказаних фактів можна зробити висновок, що система «Just in time» українським підприємствам необхідна, навіть у неповному її вигляді, але неодмінно враховуючи національні фактори та особливості виробництва і збуту продукції. Хоча існують і можливі ризики при її впровадженні, значні супутні витрати, але більшості управлінців слід пам’ятати, що логістика як функціональна одиниця є не просто допоміжним процесом на підприємстві, але й стратегічно важливою запорукою успішного ведення бізнесу на сучасному ринку.

Література:

1. Скоробогатова Т.Н. Логистика: учебное пособие / Т.Н. Скоробогатова. – Симферополь, 2005.– 2-е изд. – 116 с.

2. Как работают японские предприятия / Под ред. Я.Мондена и др. – М.: Экономика, 1988.

3. Практичне впровадження логістичної системи «точно в термін» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : URL : http://conf-cv.at.ua/forum/40-264-1



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота