ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДІ ЯК ОСНОВНА СКЛАДОВА ЧАСТИНА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДІ ЯК ОСНОВНА СКЛАДОВА ЧАСТИНА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ

03.03.2015 21:05

[Section 2. Constitutional law. Constitutional judicial law. International law]

Author: Владика Анастасія Олегівна, викладач кафедри загально правових дисциплін Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ


Національна безпека - це один з найвагоміших викликів всім молодим державам, які намагаються підвищити свій статус на міжнародній арені та зміцнити обороноздатність.

В середені країни турбота про безпеку означає уникнення та залагодження конфліктів, протидію всьому, що порушує стабільність і створює перешкоди на обраному шляху демократичного, правового розвитку. Теоретичне підгрунття для осмислення механізмів формування і реалізації державної політики у сфері національно-патріотичного виховання молоді заклали дослідження таких вчених як Е. Афонін, В. Бакуменко, Є. Бородін, М. Головатий, Ю. Кальниш, В. Князєв та ін. [4, 81-90].

У сучасному світі проблеми національної безпеки та воєнної політики виділились в окремі галузі політичної науки та політичної діяльності, значення яких постійно зростає. Від рівня національної безпеки та ефективності воєнної політики залежить саме існування та розвиток людини, суспільства, держави. Процеси глобалізації, посилення єдності світу з одночасним поглибленням його національної різноманітності, революція у воєнній сфері призвели до зміни характеру загроз і небезпек для людства, окремих націй і держав, що вимагає нових підходів до глобальної, міжнародної безпеки. Патріотичне виховання населення спрямоване на забезпечення цілісності, соборності України, що є основою української національної ідеї. При цьому важливо, щоб об’єднання різних етносів і регіонів України задля національного відображення, розбудови й удосконалення суверенної правової держави і громадського суспільства здійснювалось саме на базі демократичних цінностей, які, у свою чергу, мають бути в основі патріотичного виховання [3, 97].

Патріотичне відношення, патріотичний обов’язок, маючи етичне походження і характер, відображено в правових актах (у конституції, законах про військовий обов’язок і охорону державної таємниці та ін., у присягах і статутах), оскільки громадянське суспільство, як комплекс суспільних відносин, незалежно від держави, але обов’язково взаємодіє з нею [1].

Патріотизм як інтегруюча основа відродження духовних цінностей суспільства є стабілізуючим чинником національної та громадянської злагоди у незалежній українській державі. Пошук консолідуючих чинників нації дозволить подолати серйозне розшарування українського суспільства щодо вирішення національних та суспільних питань [4, 81-90].

На розуміння поняття національної безпеки впливають історичний і політичний досвід держав, характер політичних режимів, особливості міжнародної ситуації в конкретний історичний період, цілі зовнішньої і воєнної політики та інші фактори [2, 210].

Політику національної безпеки оборони України визначають законодавчі, нормативно-правові та концептуальні документи, а саме: Конституція України, Закони „ Про оборону України ”, „ Про Збройні Сили України ”, „ Про державний кордон України ”, „ Про міліцію ”, „ Про службу безпеки України ”, „ Про культуру ”, „ Про надзвичайний стан ”, „ Про охорону навколишнього середовища ”, Концепція (Основи державної політики) національної безпеки України (у новій редакції), Воєнна доктрина України та ряд інших. Ці документи встановлюють керівні принципи і погляди на забезпечення національної безпеки й оборони України та пріоритетні цілі держави: сприяння миру і стабільності в регіоні поглибленням воєнно-політичного партнерства; створення надійних механізмів запобігання можливій агресії [4, с.81-89].

Програма патріотичного виховання повинна здійснюватися шляхом проведення послідовних заходів. Вводитися церемоніальні процедури в робітничих і навчальних організаціях, виховуючи пошану до державних символів. У шкільній програмі повинен бути присутній учбовий предмет «Громадянознавство». Військово­патріотичне виховання повинно проводитися через розвиток військово­прикладних видів спорту, тематичні зустрічі у військових частинах і з ветеранами війни, екскурсії по музеях бойової слави. Проводитися робота з посилення патріотичної і гуманістичної спрямованості засобів масової інформації при висвітленні подій і явищ суспільного життя. Мінімум 30 відсотків ефіру центральних і регіональних ЗМІ потрібно присвячувати патріотичній тематиці.

Національна безпека відображає стан захищеності національних інтересів самостійних держав. Створення ефективної системи забезпечення національної безпеки України, модернізація її воєнної політики у відповідності до вимог часу є складовою частиною державотворчих процесів в Україні.




Література:

1. Барилко Є.О. Виховання патріотизму в американських школярів у позашкільній діяльності / Є.О. Барилко, С.М. Барилко // — [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://dspace.snu.edu.ua:8080/ jspui/bitstream/ 123456789/2820/1/BareBarC.pdf

2. Кабульдинов З. Е. Патриотическое воспитание граждан на опыте молодежных организаций. Учебно­методическое пособие / З. Е. Кабульдинов. — Астана, 2011. — 210 с.

3. Нижник Н. Р. Національна безпека України (методологічні аспекти, стан і тенденції розвитку) : навч. посіб. / Н. Р. Нижник, Г. П. Ситник, В. Т. Білоус ; за заг. ред. П. В. Мельника, Н. Р.Нижник. — Ірпінь, 2000. — 97 с.

4. Федуняк С. Національна безпека України в контексті сучасних процесів у Європі та на пострадянському просторі / С. Федуняк // Національна безпека України. — К.: 2004 — С.81-90.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота