ОБЛІКОВА ПОЛІТИКА СУБ’ЄКТА ДЕРЖАВНОГО СЕКТОРА НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ОБЛІКОВА ПОЛІТИКА СУБ’ЄКТА ДЕРЖАВНОГО СЕКТОРА НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

28.06.2018 16:18

[Section 4. Accounting, analysis and audit]

Author: Луцик Юлія Олександрівна, кандидат економічних наук, Військовий інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка


Організація системи бухгалтерського обліку для всіх без виключення суб’єктів державного сектора починається із формування облікової політики. Облікова політика є концептуальною основою ведення обліку, важливим методичним інструментом формування звітності, а відповідно і запорукою якісно прийнятих управлінських рішень.

Процес реформування системи бухгалтерського обліку, засвідчив про наявність багатьох недостатньо вивчених і неузгоджених питань щодо формування і практичного використання облікової політики. Отже, виникає об’єктивна необхідність подальшого поглиблення теоретичних досліджень і методологічних розробок, спрямованих на удосконалення практики складання чітких і зрозумілих критеріїв формування облікової політики, з метою якісного використання отриманих інформаційних ресурсів і забезпечення вимог користувачів щодо формування і прийняття єдиних та остаточного вірних управлінських рішень. Відповідно даний напрямок визначає актуальність обраної теми, спрямованої, в першу чергу, на формування прозорої, зрозумілої і відкритої системи бухгалтерського обліку.

Незважаючи на велику кількість робіт вітчизняних науковців і здобуті досягнення в даному напрямку, ряд окремих питань теоретичного і практичного характеру залишаються в постійному вивчені, а відповідно є актуальними і дискусійними.  Мета даного дослідження полягає у всебічному розгляді основ формування облікової політики в державному секторі на сучасному етапі реформування системи бухгалтерського обліку.

Як ми вже з’ясували, облікова політика – це сукупність конкретних методів і форм ведення бухгалтерського обліку, відповідно окремих елементів та принципів, що обирає установа, виходячи з вимог чинного законодавства та особливостей своєї діяльності для підготовки та надання фінансової звітності.  

Чинне законодавство передбачає, що бюджетна установа самостійно формує свою облікову політику. При умові, що значна частина єдиних правил і підходів встановлена на державному рівні. Частково облікова політика обмежена рекомендаціями і вимогами головного розпорядника. Крім того кожна організація має свої особливості та нюанси діяльності, враховуючи специфіку покладених на неї завдань. Відповідно це вимагає видання якісно відпрацьованих розпорядчих документів, в яких мають бути враховані всі вище перелічені аспекти.

Перелічені заходи потребують єдиної облікової політики, яка б дозволила реалізувати всі намічені стратегії. Відповідно виникає питання важливості і відповідальності в розроблені облікової політики в державному секторі. 

Формування облікової політики досить трудомісткий і відповідальний процес. На відпрацювання даного напрямку залучається велика кількість людського ресурсу, витрачається досить вагома кількість часу, при умові наявності щоденного обсягу посадових обов’язків. Відповідно виникає бажання відпрацювати намічений комплекс заходів якісно, в оптимально коротший проміжок часу і з урахуванням основних ключових позицій щодо управління інформаційними ресурсами. І хочеться відповідно уникнути процедури внесення змін.

Однак, постійні зміни в законодавстві, призводять до неоднозначності і невизначеності по багатьох питаннях. Чина нормативно-правова база не дає повноцінних роз’яснень та методичних рекомендацій, щодо формування облікової політики. Перехід до нової системи бухгалтерського обліку супроводжується подоланням спірних проблем від яких залежить якість сформованої облікової політики, що впливає на ефективність прийняття управлінських рішень і виконання поставлених завдань. 

У ході проведеного дослідження було визначено, що раціональне формування облікової політики дозволить створити ефективну систему бухгалтерського обліку, як елемента управління суб’єктом державного сектору, а відповідно і сформувати єдиний інформацій простір в бухгалтерському обліку загалом.

Реалізація реформ в системі бухгалтерського обліку державного сектору дозволить гармонізувати законодавство України з питань бухгалтерського обліку та звітності відповідно до Міжнародних стандартів.

Відповідно основними питаннями лишаються питання формування єдиної нормативно-правової бази, адаптованої до Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку і направленої в напрямку модернізації існуючої системи бухгалтерського обліку, що неодмінно повинно бути враховано в обліковій політиці суб’єкта державного сектору з метою удосконалення системи управління інформаційними ресурсами.

Література:

1.Закон України від 16.07.1999р. №996-ХІV „Про бухгалтерський облік  та фінансову звітність в Україні”.

2.НП(С)БО 101 «Подання фінансової звітності» Наказ Міністерства фінансів України від 28.12.2009 р. № 1541 «Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі».

3.НП(С)БО 125 «Зміни облікових оцінок та виправлення помилок» Наказ Міністерства фінансів України від 24.12.2010 р. № 1629 «Про затвердження національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі».

4. Бутинець Ф.Ф. Теорія бухгалтерського обліку: [підручник] / Ф. Ф. Бутинець. – [Вид. 2-ге, доп. І перероб.]. – Житомир: ЖІТІ, 2000. – 640 с.

5.Івахненков С.В. Інформаційні технології в організації бухгалтерського обліку та аудиту: Навчальний посібник. – К.: Знання-Прес, 2003. – 349 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота