СТРАТЕГІЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ EU GREEN DEAL - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

СТРАТЕГІЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ EU GREEN DEAL

27.04.2023 00:22

[1. Economic sciences]

Author: Артюх Тетяна Миколаївна, доктор технічних наук, професор, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ; Попенко Єгор Володимирович, магістр 1 року навчання спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ


Актуальність. Реалізація Зеленої угоди ЄС передбачає розробку заходів комплексного плану, спрямованого на поліпшення стійкості економіки ЄС, зменшення викидів парникових газів і захист біорізноманіття. План дій Зеленої угоди матиме значні наслідки для поліпшення економіки, оздоровлення навколишнього середовища та розвиток суспільства ЄС. Ця тема набуває значної актуальності для політичної діяльності лідерів держав країн-членів ЄС, провідних світових компаній, науковців і громадського руху, які працюють в напряму розбудови сталого розвитку, зміни клімату та формування політики ЄС. Розуміння політики ЄС у цій сфері дозволить зацікавленим сторонам розробити ряд заходів, інструментів та механізмів для запобігання викликів та реалізації можливостей, які відкриває перехід до сталої економіки.

Предмет дослідження: реалізація EU Green Deal в контексті політики ЄС.

Об’єкт дослідження: політика ЄС у 2022-2023 роках щодо реалізації EU Green Deal.

В основі стратегії європейського зеленого курсу, яка стала дорожньою картою для забезпечення стійкого розвитку економіки ЄС, знаходяться базові принципи щодо перетворення кліматичних та екологічних проблем у формування можливостей для усіх галузей політики, створюючи цей перехід справедливим та інклюзивним. Політика європейського зеленого курсу спрямована на підвищення ефективності використання ресурсів шляхом переходу до чистої, циклічної економіки, яка дозволить зупинити зміну клімату, запобігти втраті біорізноманіття та скоротити забруднення. Європейський зелений курс включає не лише інноваційні технологічні механізми, а надає доступ до необхідних інвестицій та фінансових інструментів, забезпечуючи справедливий та інклюзивний перехід. Дія реалізації європейського зеленого курсу охоплює всі сектори економіки, зокрема транспорт, енергетику, сільське господарство, будівництво, ІКТ, а також галузі з виробництва сталі, цементу, текстилю та хімікатів [1].

План дій європейського зеленого курсу заснований на стратегії підвищення ефективності використання ресурсів, в основі якого є перехід до чистої економіки замкнутого циклу, відновлення біорізноманіття та скорочення забруднення. Суттєву роль для реалізації плану дій ЄС відводиться циркулярній економіці (CEAP) II. Пакет циркулярної економіки було прийнято для розв’язання проблем щодо підвищення глобальної конкурентоспроможності, сприяння сталому економічному зростанню та створення нових робочих місць. Він базується на заходах плану дій ЄС щодо циркулярної економіки (2015 та 2020 роки), що охоплюють повний життєвий цикл продукції, починаючи від виробництва та споживання та закінчуючи поводженням з відходами та ринку вторинної сировини. Спираючись на діяльність, проведену в економіці замкнутого циклу з 2015 року, CEAP II фокусується на ресурсномістких секторах, де потенціал циклічності високий. Прагнучі якнайдовше утримувати ресурси в економічних циклах, план дій охоплює ключові ланцюжки створення вартості продукції, зокрема електроніка та ІКТ, батареї живлення та транспортні засоби, упаковка, пластмаси, текстиль та харчові продукти [2].

Реалізація плану європейського зеленого курсу була розпочата фактично ще на початку 2010 року з введенням в дію Директиви ЄС 2009/125/EC. В цій Директиві викладено вимоги до екодизайну продуктів, що використовують енергію, яка на 80% стосується його впливу на навколишнє середовище. Вона встановлювала нові вимоги до споживних властивостей, зокрема довговічності, надійності, ремонтопридатності, екологічності, а також передбачала модернізовану конструкцію, багаторазовість застосування, простоту в обслуговуванні, ремонті та переробленні, а також енергоефективність та ресурсоефективність. Виробники мали створити екологічний профіль і надавати споживачам інформацію про обсяг ресурсів, що споживається, та генерованих викидів. Отже, вимоги до інформації продукції гарантують, що споживачі мають знати про вплив своїх покупок на довкілля. Уся регульована продукція, що використовує енергію, повинна мати цифрові паспорти. Це полегшує ремонт або перероблення продуктів і полегшує відстеження речовин, що викликають занепокоєння, по всьому ланцюжку поставок. Оновлена пропозиція до екодизайну продукції розширює існуючу структуру вимог двома способами: шляхом охоплення максимально широкого асортименту продукції та розширенням сфери вимог, яким має відповідати продукція (рис. 1) [1,3].





Рисунок 1. Основні вимоги до екодизайну [1]

Досягненню мети створення нейтрального до зміни клімату ЄС у 2050 році, сприяє і стратегія розвитку АПК «від ферми до столу», яка встановлює новий підхід для реалізації відповідних заходів у сільському господарстві, рибальстві та аквакультурі, а також виробничо-збутовому ланцюгу продовольства. Продовольчі системи залишаються одним із ключових факторів зміни клімату та деградації навколишнього середовища. Виробництво, перероблення, роздрібна торгівля, упаковка та транспортування харчових продуктів роблять значний внесок у створення викидів ПГ, забруднення повітря, ґрунту та води та чинять негативний вплив на біорізноманіття. Проте, споживачі повинні мати можливість вибирати з поміж інших екологічно чисті харчові продукти. Створення сприятливого інформаційного середовища дозволяє полегшити вибір здорового та стійкого харчування, надає користь здоров'ю та поліпшує якість життя споживачів, зменшує витрати на здоров'я суспільства.

Нова стратегія біорізноманіття на період до 2030 року є всеосяжним, системним і амбітним довгостроковим планом щодо захисту природи та обігу від деградації екосистем. Це ключовий аспект Європейського зеленого курсу та лідерства ЄС у міжнародних діях на користь глобальних суспільних благ та цілей сталого розвитку. З метою відновлення біорізноманіття Європи до 2030 року у Стратегії викладено нові шляхи більш ефективного здійснення існуючого законодавства, нові зобов'язання, заходи, цілі та механізми управління [1].

Динаміка викидів парникових газів ЄС до 2050 року, що мають відношення до EGD, представлена на рисунку 3, показує варіацію навколо лінійного тренду. 





Рисунок 3. Програма скорочення викидів парникових газів ЄС до 2050 року [4].

Кліматично нейтральний ЄС-27 повинен скоротити викиди парникових газів на 60% до 2030 року, вийти на 0 до 2050 року. У базовому році поточної кліматичної політики (станом на 1990 р.), викиди парникових газів у сучасних країнах ЄС-27 становили 4857 Мт еквіваленту CO2 (CO2e). Це означає, що:

1. Викиди CO2 та інших газів, таких як метан, розраховані за CO2e. До 2018 року вони впали до 3764 Мт (з 3055 Мт викидів CO2), тобто зниження становило в середньому близько 39 Мт на рік (Євростат, 2020b).

2. Скорочення на 60% до 2030 р. означає ціль у 1943 Мт. Це вимагає річне скорочення приблизно на 162 Мт, що є суттєвим розривом із тенденцією минулих десятиліть.

3. Після 2030 року залишиться два десятиліття для скорочення решти 1943 Мт до нуля, що означає середньорічне скорочення на 97 Мт. Розумно очікувати, якщо складну мету до 2030 року буде досягнуто, то ЄС зможе рухатися до кліматичної нейтральності у 2050 році.

З наведеної закономірності динаміка викидів коливається навколо трьох різних швидкостей лінійного тренду: фаза повільного скорочення протягом останніх трьох десятиліть, десятиліття прориву, що починається на момент 2020 року, і два десятиліття для завершення зусиль [4].

У 2022-2023 роках очікується, що ЄС продовжить свої зусилля щодо впровадження Зеленої угоди за допомогою різноманітних заходів та ініціатив. 

Основні принципи Зеленої угоди представлені у таблиці 1 [5].

Таблиця 1

Принципи Зеленої угоди у 2022-2023 роках [5]






Підсумовуючи, варто зазначити таке, очікується, що ЄС продовжить свої зусилля щодо впровадження Зеленої угоди у 2022-2023 роках шляхом запровадження різноманітних заходів та ініціатив, спрямованих на скорочення викидів парникових газів і сприяння сталому розвитку. Таким чином, у 2022-2023 роках очікується збільшення фінансування на заходи, пов'язані з реалізацією EU Green Deal, зокрема, створення фонду Just Transition Fund, який має допомогти країнам ЄС, що найбільше залежать від вуглеводнів, перейти на більш екологічний спосіб життя. Крім того, ЄС збирається залучити до співпраці міжнародних партнерів та створити коаліцію з країнами, які мають аналогічні цілі та завдання щодо збереження довкілля та біорізноманіття. 

Загалом, плани ЄС на майбутнє спрямовані на створення найвищої чистоти довкілля для своїх громадян, забезпечення стійкого розвитку та боротьбу зі зміною клімату.

Висновки. Політика Європейського Союзу (ЄС) у 2022-2023 роках щодо реалізації EU Green Deal, біорізноманіття та розвитку органічного виробництва буде спрямована на досягнення амбітних кліматичних цілей, збереження біорізноманіття та підтримку сталих форм виробництва. Однією з головних ініціатив ЄС в цьому напрямку є EU Green Deal - стратегія, яка передбачає зменшення викидів парникових газів на 55% до 2030 року та досягнення нульових викидів до 2050 року. Це зумовлює перехід до сталих джерел енергії, зменшення використання вуглецю та підтримку енергоефективності. В рамках цієї стратегії будуть запроваджуватися нові законодавчі акти, такі як закон про кліматичну зміну та закон про забруднення повітря, які сприятимуть зменшенню викидів.

Список використаних джерел

1. The EU Green Deal – a roadmap to sustainable economies, URL: https://www.switchtogreen.eu/the-eu-green-deal-promoting-a-green-notable-circular-economy/

2. Огляд політики у рамках стратегії European Green Deal, URL: https://kpmg.com/ua/uk/home/insights/2022/01/european-green-deal-policy-guide.html

3. WHAT ROLE SHOULD THE EU GREEN DEAL PLAY IN TIMES OF CONFLICT, URL: https://www.idos-research.de/en/the-current-column/article/what-role-should-the-eu-green-deal-play-in-times-of-conflict/

4. The European Green Deal – More Than Climate Neutrality. URL: https://www.intereconomics.eu/contents/year/2021/number/2/article/the-european-green-deal-more-than-climate-neutrality.html

5. THE EUROPEAN GREEN DEAL, URL: https://errin.eu/tags/european-green-deal.





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота