МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТУ ДОДАТКОВИХ ПОСЛУГ В ЗАКЛАДАХ ГОТЕЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТУ ДОДАТКОВИХ ПОСЛУГ В ЗАКЛАДАХ ГОТЕЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА

29.06.2017 10:25

[Section 2. Management]

Author: Золотухіна Інна Василівна, кандидат технічних наук, Харківський державний університет харчування та торгівлі; Горенко Діана, студентка Харківського Національного університету міського господарства імені О.М. Бекетова


Подальший соціально-економічний розвиток України можливий за умов розширення внутрішнього ринку і  підвищення конкурентоспроможності національної економіки, її окремих виробництв та галузей. Одним з пріоритетних напрямів розвитку країни є туризм, який сьогодні посідає друге місце в світовій економіці [1].

Україна має всі об’єктивні передумови, щоб стати однією з розвинених туристських держав світу. Саме туризм здатний подолати розбіжності в розвитку окремих регіонів країни, які значно посилилися останнім часом. Але існує і багато перешкод для цього розвитку, однією з яких є стан готельного господарства, що не відповідає сучасним світовим стандартам.

У зв’язку з політичними й економічними перетвореннями, що відбуваються в Україні, значно розширилися ділові й культурні зв’язки нашої країни із світом. Це сприяє збільшенню контактів між підприємствами, підвищенню кількості іноземних й вітчизняних туристів, які прибувають в окремі регіони України. Виникла необхідність розміщення гостей у комфортабельних готелях з відповідним рівнем сервісу.

Незважаючи на те, що сфера послуг набуває все більшого розвитку в нашій країні, розвиток і функціонування готельного господарства ускладнюється цілою низкою проблем. Однією з причин подібного протиріччя є відсутність надійної та достовірної інформації про стан ринку готельних послуг відсутність належного сервісу. Наслідком цього є використання готелів не за призначенням, зниження конкуренції на ринку готельних послуг, що ще більше погіршує стан готельного господарства затримує вихід України на світовий туристський ринок.

Розвиток готельного комплексу України характеризується адаптацією реформованих підприємств цієї сфери до ринкового середовища, комплексним вирішенням актуальних проблем підвищення ефективності та конкурентоспроможності ринку готельних послуг, що почав поступово наближатись до світових стандартів. В умовах становлення ринкової економіки подальший розвиток готельного господарства вимагає підвищення конкурентоспроможності готельних підприємств на внутрішньому й світовому туристському ринку [2].

Однак не можливо розробити пропозиції, єдині для всіх готельних підприємств, які забезпечили б гарантований успіх. Рекомендації з удосконалення та розвитку готельного господарства найбільш доцільні для кожного конкретного ринку (міжнародного, внутрішнього, регіонального, місцевого).

Необхідність постійного розвитку, підвищення конкурентоспроможності на вітчизняному ринку та визначення підприємства як можливого суб’єкта співпраці на світовому ринку  спонукає готельні підприємства до підвищення якості існуючих та розширення асортименту додаткових послуг. Крім цього, перспективним є проектування підприємств готельного господарства у рекреаційних зонах України, створення спеціалізованих засобів розміщення, які пропонуватимуть широкий асортимент додаткових послуг, специфічних для певного готельного підприємства. В сучасних умовах розвитку готельного господарства асортимент додаткових послуг є одним із визначальних факторів при виборі засобу розміщення, тому правильне його формування та організація надання забезпечать позитивні результати діяльності готельного підприємства.

З метою розробки теоретичних і методологічних засад, науково-методичних рекомендацій щодо формування асортименту додаткових послуг з організації дозвілля в закладах готельного господарства необхідно вирішити такі завдання:

- аналіз теоретичних аспектів формування додаткових послуг у готельних підприємствах та визначення їх основних характеристик;

- визначення та обґрунтування впливу основних факторів на формування асортименту послуг з організації дозвілля у готелях;

- розробка і впровадження в діяльність готельних підприємств механізму формування асортименту конкурентопридатних додаткових послуг з організації дозвілля у  готелях.

Важливим аспектом вивчення питання формування асортименту додаткових послуг є визначення основних теоретичних понять, що використовують у готельному господарстві. 

Згідно формулювань стандарту ДСТУ 4527:2006. «Послуги туристичні. Засоби розміщення», готельна послуга – це дії виконавця з тимчасового розміщення спо¬живача шляхом надання номера або місця для ночівлі, а також надання інших послуг. пов'язаних із тимчасовим проживанням у готелі або в аналогічному засобі розміщення, до яких належать послуги з обслуговування в номері, харчування, збереження майна і багажу, а та¬кож інші, що надають споживачу відповідно до кате¬горії готелю − ці послуги є додатковими.

Готельна послуга складається з основних і додаткових послуг, що пропонуються споживачу при розміщенні і проживанні у готелі. Зокрема:

- основні послуги - це обсяг послуг готелю (проживання, харчування), які включені у ціну номера (місця) і надаються споживачу згідно укладеного договору;

- додаткові послуги - послуги, що не належать до основних послуг готелю, замовляються і оплачуються споживачем додатково згідно окремого договору (наприклад, послуги автостоянки, пральні, сауни та ін.).

Основними характерними особливостями основних та додаткових готельних послуг є:

 1. Неодночасність процесів виробництва і споживання.

2. Обмежена можливість збереження.

3. Терміновий характер.

4. Широка участь персоналу у виробничому процесі.

5. Сезонний характер попиту.

6. Взаємозалежність готельних послуг і мети подорожі (поїздки).

Знання особливостей готельних послуг та уміння адаптуватися до змін та  умов ринку впливають на діяльність підприємства готельного господарства та розвиток готельної індустрії вцілому.

Відповідно до різноманітності асортименту додаткових послуг, їх можна умовно розділити на групи, що мають загальні риси з точки зору задоволення попиту на них:

1. Полегшують перебування туристів у готелі та туристичному районі.

2. Збагачують знання туристів про район, країну (організація екскурсій, зустрічей, перегляду фільмів, урочистостей з нагоди національних свят).

3. Підвищують рівень комфорту в номерах (подання закусок і напоїв до номера, медичні та косметичні процедури, встановлення додаткового обладнання в номері, організація спортивно-оздоровчих послуг, створення умов для проведення конференцій тощо).

4. Задовольняють особливі вимоги гостей – діячів мистецтва, спортсменів, бізнесменів та ін. (надання музичних інструментів, послуг особистого екскурсовода, перекладача, секретаря, забезпечення  зв'язком, комп'ютером  тощо).

Обсяг, якість і асортимент послуг у готельній сфері зумовлені насамперед станом матеріально-технічної бази і рівнем та кваліфікацією персоналу закладу розміщення. Сьогодні спостерігається постійне розширення та урізноманітнення матеріально-технічної бази й структури персоналу готелів. Поряд з основними будівлями готелів створюються інші споруди - спортивні, медичні, розважальні тощо.

Перелік додаткових послуг істотно відрізняється в різних за видами та категоріями готелях. Готелі для відпочинку повинні надавати всі види додаткових послуг, відповідно до потреб та інтересів гостей, що існують чи можуть виникнути.

В готелі для відпочинку сімейного типу, головним є наявність дитячих майданчиків та площадок, дитячого клубу, команди аніматорів, можливості трансформації номеру (переміщення чи додаткове розміщення дитячого ліжка), послуги няні, дитячого лікаря та ін.. В залежності від категорії асортимент цих послуг може доповнюватись.

Готелі категорії 4 або 5* повинні надавати всі додаткові послуги самостійно, без залучення сторонніх служб. Для цього вони мають розгалужену мережу підрозділів (перукарню, ресторан, кафе, бар, відділення зв'язку та банку, крамниці, кіоски, хімчистку, касу з продажу квитків на всі види транспорту тощо), що виробляють і реалізовують різноманітні додаткові послуги.

Готелі, які не можуть самостійно виконувати весь комплекс додаткових послуг, укладають договори на їхнє надання із відповідними комунально-побутовими, транспортними, банківськими, торговельними підприємствами, закладами культури та ін.

Удосконалюючи систему вітчизняного сервісу, необхідно наближати її до загальноприйнятих світових норм і стандартів. Крім цього необхідно звертати велику увагу на фактори, що визначають  формування асортименту додаткових послуг в готелі.




Література:

1. Алейнікова Г. М. Організація та управління турбізнесом: Учб. посібник. – Х.: Олді-Плюс, 2005. – 184 с.

2. Азар В. Згадати про стандартизацію послуг готелів // Готель. – 2001. – №3. –36 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота