АНАЛІЗ ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ У СФЕРІ ОБЛІКУ ВИТРАТ СУБ’ЄКТІВ ДЕРЖАВНОГО СЕКТОРА - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

АНАЛІЗ ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ У СФЕРІ ОБЛІКУ ВИТРАТ СУБ’ЄКТІВ ДЕРЖАВНОГО СЕКТОРА

29.06.2017 16:25

[Section 4. Accounting, analysis and audit]

Author: Крупко Марія Павлівна, студентка, Національний університет водного господарства та природокористування


Однією із базових економічних категорій, з якою тісно пов’язана господарська діяльність суб’єктів державного сектору є витрати, що представляють собою вартісне вираження ресурсів, затрачених ними з метою виконання суспільно необхідних функцій. Суспільна значимість витрат бюджетних установ обумовлює потребу в поданні зацікавленим  користувачам своєчасної та достовірної інформації про витрачені суб’єктом державного сектора бюджетні кошти. На сьогодні роль системи інформування про використання фінансових ресурсів держави закріплено за системою бухгалтерського обліку в державному секторі. Втілення в життя заходів, передбачених Стратегією модернізації бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007-2015 роки обумовило трансформацію традиційних об’єктів бухгалтерського обліку бюджетних установ. Чи не найбільш докорінні зміни відбулися у сфері облікового підходу до визнання, оцінки та класифікації  витрат суб’єктів державного сектора, що у свою чергу призвело до змін  у порядку ведення їх синтетичного обліку та складання фінансової звітності. 

Набуття чинності НП(С)БОДС 135 «Витрати» закріпило цілком нову класифікацію витрат суб’єкта державного сектора, яка ґрунтується на виокремленні двох видів операцій, у результаті яких можуть бути понесені витрати – обмінних та необмінних. Згідно НП(С)БОДС 135, до витрат від обмінних операцій належать: оплата праці, відрахування на соціальні заходи, матеріальні витрати, амортизація, фінансові витрати, інші витрати за обмінними операціями. Витрати від необмінних операцій  представлені трансфертами та іншими витратами за необмінними операціями [1]. Така класифікація витрат закріплена у Плані рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі [2], а також покладена в основу Звіту про фінансові результати (форма № 2-дс). Перехід суб’єктів державного сектора до ведення синтетичного обліку витрат згідно нового Плану рахунків, попри труднощі, пов’язані із освоєнням нового порядку відображення витрат на рахунках бухгалтерського обліку та перенесенням залишків, є прогресивною зміною у сфері бухгалтерського обліку в державному секторі. Перш за все, деталізація витрат при їх віднесенні на відповідні рахунки бухгалтерського обліку забезпечує можливість проведення аналітичної роботи як невід’ємного елемента сучасної моделі управління суб’єктом господарювання. По-друге, налагодження бюджетними установами системи аналітичного обліку, котра враховуватиме бюджетну класифікацію видатків дозволить використовувати дані фінансового обліку для складання бюджетної звітності, що забезпечить економію витрат часу на виконання облікових процедур. На законодавчому рівні повинні бути затверджені таблиці узгодженості рахунків бухгалтерського обліку витрат та кодів економічної класифікації видатків бюджету. У свою чергу, кожна бюджетна установа повинна розробити  робочий план рахунків, який в частині рахунків, призначених для обліку витрат має враховувати джерело їх покриття – кошти загального чи спеціального фонду. 

Таким чином, трансформація обліку витрат свідчить про наближення вітчизняної системи обліку до міжнародних стандартів. Однак, забезпечення її максимальної ефективності потребує реформувань на законодавчому рівні, а також певних кроків у напрямку раціоналізації обліку з боку самих суб’єктів державного сектору. 




Література:

1. Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 135 «Витрати»: наказ МФУ від 18.05.2012  № 568 / [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0903-12.

2. Про затвердження плану рахунків бухгалтерського обліку  в державному секторі: наказ МФУ від 31.12 2013 № 1203. / [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0085-16.

Науковий керівник: Довгалець Юлія Валеріївна, старший викладач кафедри обліку і аудиту

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота