ОНОВЛЕННЯ ТОВАРНОГО АСОРТИМЕНТУ ЯК НАПРЯМ ЗМІЦНЕННЯ ВИРОБНИЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ОНОВЛЕННЯ ТОВАРНОГО АСОРТИМЕНТУ ЯК НАПРЯМ ЗМІЦНЕННЯ ВИРОБНИЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА

28.09.2023 22:07

[1. Economic sciences]

Author: Ковальова Ольга Михайлівна, кандидат економічних наук, доцент, Сумський національний аграрний університет; Гнідаш Марія Олександрівна, здобувач, Сумський національний аграрний університет; Рахматоль Олег Олегович, здобувач, Сумський національний аграрний університет; Гончаров Олександр Олександрович, здобувач, Сумський національний аграрний університет


ORCID: 0000-0002-4240-4498 (Olha Kovalova)

Дослідження категорії «потенціал» у вітчизняній науці актуалізувалося з переходом України на ринкову економіку, яка характеризується нестабільністю, наявністю конкурентної боротьби та значним впливом зовнішнього середовища на ефективність функціонування підприємства. Для виживання в таких умовах підприємствам слід постійно відстежувати всі можливі зміни у внутрішньому та зовнішньому середовищі з метою виявлення нереалізованих можливостей та перетворення їх на фактори розвитку підприємства. А сукупність можливостей внутрішнього та зовнішнього середовища і є потенціалом підприємства. Структура потенціалу підприємства представлена на рис.1.




Рисунок 1 – Структура потенціалу підприємства

Джерело: Сформовано на основі [2, 3, 4] та доповнено авторами

На рис.1 представлено основні складові елементи потенціалу підприємства. Вважаємо, що найважливішими складовими для виробничого підприємства є виробничий та маркетинговий потенціали. Виробничий потенціал потрібен підприємству безпосередньо для виробництва продукції. До його складу входять всі ресурси, що забезпечують виробництво продукції. Однак, в ринкових умовах господарювання важливе значення має не лише виробництво, а й реалізація продукція, що пояснюється жорсткістю конкурентної боротьби. Відповідно маркетинговий потенціал забезпечує підприємству успішну реалізацію продукції, що, в свою чергу, впливає на ефективність використання як сукупного потенціалу загалом, так і виробничого потенціалу, зокрема.

Ефективність маркетингового потенціалу забезпечується роботою маркетинговою служби в напрямку не лише реклами та інших заходів просування продукції, а й здійсненням асортиментної політики підприємства. 

На думку Абрамович І.А., асортиментна політика підприємства «…генерує в собі сукупність методичних та практичних аспектів щодо розробки, безперервного удосконалення та управління товарним асортиментом підприємства в умовах ринкового середовища» [1, с.7]. Одним із завдань асортиментної політики є оновлення товарного асортименту продукції.

Товарний асортимент - це група товарів, які характеризуються єдністю складу, виду, призначення та функціонування. В одну групу товарного асортименту входять товари, що мають спільне виробниче походження або споживче призначення та можуть реалізовуватися через одні торгівельні мережі.

Оновлення товарного асортименту –це процес створення такого набору асортиментних одиниць для реалізації, який би забезпечував підприємству найвищий рівень прибутковості і при цьому характеризувався найменшою ризиковістю. 

Для розробки та оновлення товарного асортименту використовують різні методики, які детально описані в [1, 5, 6].

Так, методика виявлення споживчих переваг спрямована на виявлення потреб споживачів та їх поведінки.

Методика економічного аналізу дає можливість оптимізувати товарний асортимент з використанням методів математичного моделювання.

Методика портфельного аналізу дає можливість дослідити основні складові товарного асортименту у взаємодії та окремо один від одного.

Всі ці методики дають можливість розширити асортимент, що призведе до підвищення ефективності реалізації, що, в свою чергу обумовить і підвищення ефективності виробництва продукції.

Отже, оновлення товарного асортименту забезпечує зміцнення не лише маркетингового, а й виробничого потенціалу підприємства. 

Література:

1. Абрамович І.А., Товарний асортимент підприємства: сутність та умови формування. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2017. Випуск 12, частина 1. С.6-9.

2. Забродська Г.І., Забродська Л.Д., Ткачова С.С., Рєзник М.О. Виробничий потенціал підприємства: концептуальні підходи до визначення дефініції. 2020. URL : https://elib.hduht.edu.ua/bitstream/123456789/5918/1/6.pdf (дата звернення: 27.09.2023)

3. Іщук С.О. Виробничий потенціал: проблеми формування та розвитку : монографія. Львів : ІРД НАН України, 2006. 278 с

4. Краснокутська Н.С. Потенціал підприємства: формування та оцінка. Навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2005. 352 с.

5. Петриківа О. С. Товарний асортимент як об’єкт управління на підприємстві. Modern Economics, 2021. №27. С. 128-132 URL : https://modecon.mnau.edu.ua/product-range-as-an-object/ (дата звернення: 27.09.2023)

6. Проскурович О. В., Рудь В. Ю. Моделювання асортиментної політики на підприємстві переробної промисловості. Вісник Хмельницького національного університету. 2020, № 5. С.165-174. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота