АДМІНІСТРАТИВНІ СТЯГНЕННЯ ЗА ПОРУШЕННЯ МИТНИХ ПРАВИЛ: ПРОГАЛИНИ В ЗАКОНОДАВСТВІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

АДМІНІСТРАТИВНІ СТЯГНЕННЯ ЗА ПОРУШЕННЯ МИТНИХ ПРАВИЛ: ПРОГАЛИНИ В ЗАКОНОДАВСТВІ

01.11.2018 15:15

[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Автор: Сластьоненко Оксана Олександрівна, кандидат юридичних наук, доцент, старший науковий співробітник, доцент кафедри фінансового права, Університет державної фіскальної служби України; Канінець Маріанна Миколаївна, студентка Навчально-наукового інституту права, Університет державної фіскальної служби України


Одним із видів відповідальності, що може наставати у разі порушення митного законодавства є адміністративна відповідальність, що регулюється як нормами митного так і нормами адміністративного законодавства. Необхідність дослідження даного питання зумовлена необхідністю отримання особами, які затримані при встановленні порушення митних правил, належних процесуальних гарантій, безпосередньо щодо правомірного адміністративного затримання.

Дослідженням даного питання займались такі науковці, як: Т. О. Коломоєць, В.Т. Комзюк, С. О. Баранов, Д.В. Приймаченко, А.І. Педешко, М. М. Тищенко, Ю. П. Битяк та інші.

Адміністративні стягнення за порушення митних правил являють собою заходи відповідальності за митні правопорушення, що передбачені санкцією норми митного права. Згідно зі ст. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений Митним Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред’явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів Митним Кодексом чи іншими законами України, і за які Митним Кодексом передбачена адміністративна відповідальність [1].

Даний вид стягнень є відображенням поведінки держави у вигляді покарання правопорушника і вчиненого правопорушення, оскільки він є за своєю соціальною сутністю засобом примусу. Уникнути від адміністративної відповідальності, навіть порушивши митні правила можливо тільки, якщо вони були скоєні у разі необхідної оборони, неосудності чи крайньої необхідності [2].

Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення містяться в санкціях глави 68 Митного кодексу України та є підставою для притягнення до адміністративної відповідальності. Остання в свою чергу поділяється на попередження, накладання штрафу чи конфіскація.

Попередження – це офіційне пояснення особі, що здійснила незначне митне порушення вперше чи з необережності, щодо недопустимості таких діянь у майбутньому, право на його застосування мають лише уповноважені органи доходів та зборів. Варто зазначити, що даний вид відповідальності за порушення митних правил не є поширеним, оскільки передбачений тільки в санкціях статті 463, 468-470, 481 Митного кодексу України.

Накладення штрафу за своєю природою є отримання на рахунок держави з правопорушника затвердженої суми грошей в кратному до розміру неоподаткованого мінімуму доходів громадян. На відміну від попередження, накладення штрафу є пріоритетною формою адміністративної відповідальності, що зумовлено альтернативним характером його застосування за більшість порушень митних правил.

Конфіскація полягає у відібранні транспортних засобів чи товарів, які є чи були знаряддям правопорушення у сфері митного законодавства та їх передача на користь Держави. Для того, щоб у даному виді санкції уникнути зловживання з працівниками органів ДФС України їхніми правами конфіскація може застосовуватись тільки у разі визнання особи притягненої до адміністративної відповідальності винною у вчинені правопорушення.

Отже, адміністративна відповідальність за митні правопорушення є дискусійною та недосконалою. Проте вона є хорошим доповненням до Митного кодексу України, який неврегульовані питання щодо правопорушень перенаправляє до положень Кодексу про адміністративні правопорушення (якщо такий вид правопорушення є різновидом адміністративного правопорушення), хоча у цьому полягає і недосконалість митного законодавства, оскільки колізійність його норм варто привести у відповідність до Конституції України. 

Література:

1. Митний кодекс України від 04.10.2018 № 2530-VIII// [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4495-17.

2. Ченцов В. В. Адміністративна відповідальність за порушення митного законодавства / В. В. Ченцов// Підручник. – 2012 – С. 283



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота