ПЕНІТЕНЦІАРНА ПЕДАГОГІКА: ЇЇ РОЛЬ ТА ВПЛИВ НА НЕПОВНОЛІТНІХ ЗАСУДЖЕНИХ ОСІБ. - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПЕНІТЕНЦІАРНА ПЕДАГОГІКА: ЇЇ РОЛЬ ТА ВПЛИВ НА НЕПОВНОЛІТНІХ ЗАСУДЖЕНИХ ОСІБ.

28.12.2018 15:26

[Секція 4. Кримінальне право. Кримінальне процесуальне право. Криміналістика. Кримінологія. Кримінально-виконавче право. Судоустрій. Правоохоронні органи, прокуратура та адвокатура]

Автор: Шапран Олександра Геннадіївна, студентка, Національний юридичний університет ім. Ярослава Мудрого


На даний час, проблема злочинності неповнолітніх – це проблема,яка має найбільший потенціал криміногенного впливу на майбутнє соціуму. Тому, важливим елементом є те, яким чином вплине на засудженого до позбавлення волі неповнолітнього перебування у виховній колонії та який життєвий шлях обере молода людина після відбуття покарання. Вирішення цієї проблеми залежить від розуміння детермінант, які наштовхнули неповнолітню особу на вчинення злочину  та від рівня професійної майстерності тих, хто чинитиме виховних та освітній вплив під час відбування покарання [2, с.306-307].

У період становлення, неповнолітня особа може піддаватися будь – якому впливу, навіть такому, що не дозволяє їй гармонійно взаємодіяти із суспільством та закладає на майбутнє глибинні настанови на конфлікт, який може проявитися у різні періоди життя та мати різні форми й ступені інтенсивності. Як відомо, період неповноліття характеризується підвищеною сприйнятливістю інформаційного потоку ззовні. Дитина швидко поглинає до оточуючого середовища та адаптації у соціумі, тому усі, як позитивні та і травмуючи ситуації у цей період підвищеної сенситивності залишають свої відбитки, що надалі слугують тим самим приводом до злочинності.

Одним із дієвих способів формування неповнолітньої особистості є ознайомлення її з культурними досягненнями людства, залучення до суспільної корисної діяльності, розвиток найкращих якостей та рис характеру. Але ці методи освітньої та виховної роботи з дітьми відрізняються від способів впливу на дорослих, хоч своєю метою мають досягнення аналогічних цілей. 

Заслуговує на увагу позиція М.Ю.Валуйської, яка вважає, що загальноосвітнє і професійно-технічне навчання засуджених, їх участь у виробництві і враховується при визначенні ступеня їх виправлення. Цей сегмент роботи з неповнолітніми має ґрунтуватися на педагогічних методиках, які сприяють виникненню і підтриманню у особи мотивації на навчання та працю, оскільки наявність освіти та трудових навичок створюють передумови для успішного включення звільнених після відбування покарання осіб у життєдіяльності соціуму [1, с.139-140].

На відміну від інших галузей педагогічної науки, предметом пенітенціарної педагогіки є закономірності специфічного процесу виховання, що визначають істотні, іноді корінні зміни особистості та її перебудову. Ця специфіка обумовлена вже самим об’єктом виховної дії – особистістю засудженого, що володіє помилковими або збоченими поглядами і переконаннями, асоціальною життєвою філософією, яскраво вираженими негативними рисами: егоїзмом, паразитизмом, негативно спрямованою волею, черствістю, емоційною спустошеністю тощо. Тому виховання таких людей. пов’язане з подоланням у них системи антигромадської поведінки, стійкої, відкритої або прихованої внутрішньої опори, зміною духовного світу, цінностей, особистісних якостей і рис характеру. Складність та внутрішня суперечливість даного процесу й обумовлюють його своєрідність.

Варто враховувати також, що кожна особистість унікальна, для кожного засудженого треба знайти свій „ ключик ”, спробувати проникнути у потаємні надра його внутрішнього світу.

Для цього і потрібен подальший розвиток саме пенітенціарної педагогіки,оскільки досить часто неповнолітні засуджені не бажають докладати власних зусиль до отримання освіти, а сам процес виховання сприймається ними як складовий елемент покарання, і ставлення до нього у більшості випадків є заздалегідь негативним. Крім того, на думку М.Ю. Валуйскої, застосування лише вербальних заходів впливу, досить часто буває не тільки не ефективним, а і, навпаки, дає зворотний результат, оскільки педагогом запропонована ідеальна, без урахування конкретних об’єктивних обставин, модель поведінки, що не може бути втілена у життя, через те, що цьому заважає низка несприятливих чинників, у яких відбувається життєдіяльність засудженої особи. Тому цей вплив має доповнюватися спортивною та дисциплінарною діяльністю, переорієнтації негативно спрямованої активності на позитивну, адаптацією дітей до умов виховної колонії, забезпеченням можливості повного розвитку неповнолітнього, як особистості та реалізацію права на гуманне поводження і повагу з урахуванням потреб осіб її віку. [2, с.309].

Виходячи з вищесказаного, вирішення завдань пенітенціарної педагогіки можливо за наявності достатньої кількості кваліфікований фахівців у цій галузі, задля розповсюдження виховного процесу в умовах екстремальної життєдіяльності засуджених неповнолітніх.

СПИСОК ВИКОРИСТАННОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Валуйська М.Ю.  Пенітенціарна педагогіка: специфіка діяльності в умовах виконання покарання у виді позбавлення волі // Право і суспільство. – Всеукраїнський науковий журнал / Дніпропетровський гуманітарн. ун-т. –  2015. –  № 6. – ч. 3. – С. 136-145.  

2. Валуйська М.Ю. Пенітенціарна педагогіка: її зміст та роль у позитивному кримінологічно значущому впливі на засуджених осіб [Електронний ресурс] / М.Ю. Валуйська // Порівняльно-аналітичне право: електрон. фах. наук. вид. / Ужгородський  нац. ун-т. – 2015. – № 4. – Режим доступу : http://www.pap.in.ua/4_2015/94.pdf   

3. Основи пенітенціарної психології та педагогіки: навч. посіб. – Замула С.Ю., Костенко В.А., Мандра В.І., Падалець Б.В., Скоков С.І.//За заг. ред. проф. В.М. Синьова. – Біла Церква, 2003.- 101 с.

__________________________

Науковий керівник: Валуйська Марина Юріївна, доцент кафедри кримінології та кримінально-виконавчого права, Національний юридичний університет ім. Ярослава Мудрого



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота