ВІДКРИТІ ОН-ЛАЙН КУРСИ ЯК СКЛАДОВА ЕФЕКТИВНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВІДКРИТІ ОН-ЛАЙН КУРСИ ЯК СКЛАДОВА ЕФЕКТИВНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

22.09.2022 08:46

[2. Юридичні науки]

Автор: Стогова Ольга Володимирівна, кандидат політичних наук, Сумський державний університет


Самостійна робота студентів (СРС) – це обов'язкова складова освітнього процесу, що реалізовується в різних видах навчальної діяльності та формує у здобувачів вищої освіти загальні та спеціальні компетентності, програмні результати навчання. На відміну від аудиторних занять, які більш жорстко регламентовані нормативною базою ЗВО, СРС дає значну свободу у виборі видів навчальної діяльності. Самостійна робота над формуванням передбачених освітньою програмою компетентностей не лише формує програмні результати навчання, а й сприяє розвитку soft-skills, необхідних для конкурентоздатності на ринку праці, адаптації у трудовому колективі та кар'єрного зростання випускників закладів вищої освіти. 

Зарубіжні викладачі університетів зазначають, що процес формування компетентностей відбувається лише в результаті активної самостійної роботи студентів [1, с. 32]:. Сучасна освіта мотивує студента до прояву особистої ініціативи, прагнення до контакту з викладачами, готовності будувати свій індивідуальний графік та індивідуальну траєкторію навчання. У зв'язку з цим у західних країнах обсяг аудиторного навантаження студентів знижений, що дозволяє їм використовувати вільний час для самостійної роботи і самоосвіти. 

Не слід сліпо копіювати досвід зарубіжних закладів з організації освітнього процесу. Проте, необхідно вдосконалювати організацію самостійної роботи, формувати навички самостійного вивчення навчального матеріалу, забезпечити методичну допомогу з боку викладача та урізноманітнити форми самостійної роботи студентів. 

На самостійне вивчення дисциплін у ЗВО України, залежно від спеціальності та нормативної бази закладу, виділяється від 30 до 70 % навчального часу, кількість контактних годин зменшилася за останні 15 років на 30%. Так, бакалаври навчалися 30 годин на тиждень, сучасне аудиторне навчання бакалавра 1 курсу СумДУ складає 22 години, студентів 2-4 курсів – 20 годин. Але за цей час з’явилися нові загальнодоступні технічні можливості, насамперед відкриті он-лайн платформи, що пропонують студентам якісні розробки навчальних курсів, які можна вивчати самостійно у зручний час.

Щоб створити відповідні умови для ефективної самостійної  роботи студента ЗВО необхідна: - відповідна мотивація; - здатність самостійно ставити цілі й визначати умови їх досягнення; - здатність до самоорганізації та таймменеджменту; - здатність до самоконтролю і самооцінки результатів. Формуванню цих здатностей активно сприяє самостійна робота над відкритими он-лайн курсами, наприклад на Coursera та інших відкритих он-лайн платформах.

Так, для вивчення студентами 1 курсу бакалаврату спеціальності 293 «Міжнародне право» дисципліни «Політологія міжнародних відносин» Сумського державного університету, де обсяг самостійної роботи складає 102 години, студентам як один із видів самостійної роботи пропонується на вибір один із чотирьох курсів на Coursera, ці курси приблизно співпадають за обсягом часу, необхідного для опанування, забезпечують результати вивчення дисципліни та формують програмні результати навчання за освітньою програмою. В анкетуванні після вивчення дисципліни  студенти відзначили, що самостійне проходження он-лайн курсу сприяло розвитку навичок тайм-менеджменту та підвищенню рівня володіння англійською мовою. У результаті впровадження вивчення он-лайн курсів  як обов’язкової складової самостійної роботи студентів спостерігається покращення навчальних результатів, підвищення зацікавленості у вивченні дисципліни.

Література:

1. Bielawski L., Metcalf D. Blended eLearning: Integrating Knowledge, Performance, Support, and Online Learning. Massachusetts: by HRD Press, Inc, 2002. 350 p. (in English).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота