ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ТОВ «НОВА ПОШТА» ЧЕРЕЗ ВПРОВАДЖЕННЯ НА ВІДДІЛЕННЯХ ЛОКАЛЬНИХ СТАНЦІЙ ПЕРЕРОБКИ ВТОРИННОЇ СИРОВИНИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ТОВ «НОВА ПОШТА» ЧЕРЕЗ ВПРОВАДЖЕННЯ НА ВІДДІЛЕННЯХ ЛОКАЛЬНИХ СТАНЦІЙ ПЕРЕРОБКИ ВТОРИННОЇ СИРОВИНИ

29.09.2022 17:51

[1. Економічні науки]

Автор: Ізюмець Марина Сергіївна, магістрантка спеціальності 073 Менеджмент освітньої програми «Бізнес- адміністрування» Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»


На даний момент проблема сталого розвитку набуває першорядного значення, стає стрижнем всієї економічної політики, задає контури стратегічних рішень. Забезпечення сталого розвитку входить до складу найважливіших функцій як окремого підприємства, і держави загалом. 

На наш погляд, питання сталого розвитку підприємства недостатньо досліджені вітчизняною наукою. Відсутність єдиного підходу до визначення даної наукової категорії дозволяє стверджувати, що в даний час існує необхідність, а також склалися передумови та умови для обґрунтування та розвитку категорії "сталий розвиток підприємства". Категорія «сталість» – міждисциплінарна, застосовується у різних науках і дослідженнях, змінюючи сенс у часі, і, отже, існують різні підходи до визначення даної категорії, часто в значною мірою відрізняються за змістом та підходів до оцінки.

Актуальність означеної проблеми зумовила проведення досліджень у цій сфері, визначила тему дослідження, його цілі та завдання. Об’єкт дослідження – процес управління ТОВ «Нова Пошта» в контексті реалізації цілей сталого розвитку.

Предмет дослідження – є теоретичні та науково-методичні положення управління ТОВ «Нова Пошта» в контексті реалізації цілей сталого розвитку.

На основі попередніх досліджень у дипломній автором було визначено завдання розробити програму впровадження локальних станцій переробки вторинної сировини на відділеннях ТОВ «Нова Пошта»

Одним із напрямів підвищення ефективності управління ТОВ «Нова Пошта» у досягненні цілей сталого розвитку є впровадження «зеленої логістики». 

«Зелена логістика» – це такий вид логістики, який має науково-практичну діяльність, враховує екологічні аспекти на всіх стадіях руху матеріальних та інших відповідних йому потоків, з метою зменшення деструктивних впливів на довкілля та оптимізації ресурсоспоживання [1].

Суттю застосування концепції «зеленої логістики» в українській практиці є бажання дотримуватися принципів сталого розвитку компаніями, які зацікавлені у зниженні негативного впливу своєї діяльності на екологічну безпеку за такими напрямами [2]:

1) відходи, що виникають через упаковки та тару;

2) виробничі відходи;

3) відходи, що виникають при транспортуванні в рамках ланцюжків поставок;

4) відходи, що виникають через псування товарно-матеріальних цінностей у процесі їх транспортування у межах ланцюжків поставок.

Схематично ефективність впровадження зеленої логістики у концепцію сталого розвитку підприємства ТОВ «Нова Пошта» можна зобразити рисунку 1.





Рис.1. Стадії формування кінцевої ефективності впровадження зеленої логістики у рамках сталого розвитку 

бізнесу ТОВ «Нова Пошта» 

Джерело: складено автором

Слід зазначити, що одним із напрямків зниження екологічних ризиків, впровадження «зеленої логістики» та ефективного використання ресурсів є підхід, що передбачає використання вторинних ресурсів, який базується на застосуванні механізмів регенерації відпрацьованих ресурсів. 

Наприклад, у процесі експлуатації автомобільного транспорту в категорію відпрацьованих олій із свіжих переходить до 80 % від початкового обсягу олій. При цьому відпрацьовані олії є окремим видом висококалорійного палива, яке може бути використане для отримання теплової енергії. Оскільки при спалюванні відпрацьованих масел також відбувається забруднення атмосфери шкідливими речовинами, можна констатувати той факт, що цей напрямок не є оптимальним. Тому необхідно впроваджувати у практику більшою мірою екологічні механізми скорочення відходів [3,4].

Так, наприклад, як зазначалось у розділі 2.3 ТОВ «Нова Пошта», впровадила проєкт з повторного використання коробок, в якому Клієнти можуть залишити на відділенні коробку після отримання вантажу і отримати бонус, а коробка повертається на баланс відділення і може бути продана наступному Клієнту зі знижкою. Але даний процес має наступні недоліки:

1) при використанні коробки вторинного використання знижується її якість, що призводить до розривів та пошкодження відправлення.

2) складська зона відділення переповнюється використаними коробками у складеному вигляді, що призводить до захаращення площ та заважає працівникам виконувати функціональні обов’язки

3) виникає ризик махінацій з боку працівників ТОВ «Нова Пошта», які не повертають коробки на баланс а пакують в них відправлення клієнтів, які оплатили нове пакування, тим самим перекриваючи недостачу пакувального матеріалу відділення або отримаючи власну вигоду від сплачених готівкою коштів за пакування.

Питання пошкоджень є гострим для ТОВ «Нова Пошта», адже, як було з’ясовано при аналізі фінансово-господарської діяльності витрати по претензіям становлять значну статтю витрат і у 2020р. порівняно з 2019р. збільшились на 40% та склали у 293 406 тис. грн..

Для вирішення зазначених вище проблем пропонується реалізація проєкту з встановлення локальних станцій переробки картону. Суть проєкту заключається в закупці та оснащенні вантажних відділень ТОВ «Нова Пошта» промисловим шредером для переробки використаних коробок  і використанні подрібненого картону як наповнювач у нові коробки.

Інноваційна пропозиція має наступні переваги:

1) розширення площі відділення, за рахунок прибирання зони зберігання вторинної сировини

2) зниження ризику махінацій із б/у коробками, за рахунок заборони зберігання будь-яких використаних коробок на території віддлілення та регламентації термінів подрібнення через шредер вторинної сировини

3) зниження затрат на закупку паперового наповнювача та зменшення витрат на його доставку, так як наповнювач буде виготовлятись локально.

4) зниження затрат на транспортування вторинної сировини, за рахунок її локальної переробки

5) зменшення випадків пошкодження відправлень, запакованих у коробки вторинного використання.

6) зменшення вартості пакування для клієнта 

Розглянемо, як буде виглядати бізнес-процес запропонованої інноваційної пропозиції на рис.2.






Рис. 2. Бізнес-процес переробки картону за допомогою шредера [складено автором]

Як бачимо, з рисунку 3.3 джерелом надходження сировини для переробки залишаються коробки від клієнта – одержувача, які він залишив у боксі для сортування відходів, або в клієнтській зоні відділення. Додатковим джерелом отримання сировини виступають власні процеси відділення, в результаті яких накопичуються відходи картону та мукулатури, а саме отримання основних засобів та товаро-матеріальних цінностей, такі як засоби індивідуального захисту в коробках, канцтовари в коробках, чекові смужки або клейкі стрічки в індивідуальному пакуванні.

Всі ці накопичення 1 раз на годину консолідуються відповідальним оператором або приймальником, згідно графіку розробленого керівником відділення на місяць, та переміщуються у зону переробки де розміщений шредер. 

Сировина у вигляді картону та пеперу пропускається через шредер і в результаті формується подрібнені пресовані смужки  наповнювача, який відповідальний працівник переміщує в зону пакування і пакувальник використовує для наповнення коробок та ущільнення простору між відправленнями. 

Вартість 1 такого шредеру складає 83 502 грн, середня кількість картону, який здається 1 вантажним відділенням дорівнює 267 кг, тобто потенційний прибуток за здачу вторсировини без логістичних витрат складає 1334 грн, при цьому витрати на логістику (доставка вторсировини в пункти здачі та зайнята площа віддулень) складають 10534 грн на місяць. Відділення реалізує послуг з продажу наповнювача на 16358 грн, тобто 15024 грн додаткового доходу та 10534 грн економії від переробки вторинної сировини у наповнювач з врахуванням відсутності затрат на логістику.

З врахуванням додаткового доходу та економії термін окупності проєкту для відділення з аналогічним рівнем вторсировини складає 3,2 місяці 

Очікуваний дохід за 1 рік з одного відділення – 306696 грн

Очікуваний дохід за 2 роки з одного відділеня – 613319 грн 

Враховуючи високу рентабельність проєкту, на другому етапі його впровадження можна розглянути можливість безкоштовного надання наповнювача клієнтам з метою покращення якості клієнтського пакування та зниження пошкодження відправлень і як наслідок, зменшення сум компенсацій за претензіями.

Отже, в реалізація запропонованого проєкту з встановлення локальних станцій з переробки використаного картонного пакування допоможе створити замкнутий цикл використання вторсировини, зекономити на логістиці та отримати додатковий прибуток. Окупність проєкту – 3,2 місяці.

Дані заходи сприятимуть досягненню Цілей сталого розвитку компанії «Нова Пошта».

Література:

1. Хоміч Л. Тара: усе, що повинен знати еколог. Аспекти поводження // Л. Хоміч // Екологія підприємства. Щомісячний спеціалізований журнал.- 2 01 8-№12.-0.52-5

2. Варналій З.С., Васильців Т.Г., Лупак Р.Л.,  Білик Р.Р. Бізнес-планування підприємницької діяльності: навч. посіб. Чернівці: Технодрук, 2019. 264 с.

3. Васильців Т.Г., Качмарик Я.Д., Блонська В.І., Лупак Р.Л. Бізнес-планування: навч. посіб. Київ: Знання, 2013. 173 с.

4. Смаковська Ю. Критерії експертної оцінки бізнес-плану підприємницького проекту. Формування ринкової економіки в Україні. 2009.  №19. C. 434-438. 

5. Сайт  компанії  «Нова Пошта» https://novaposhta.ua/csr/

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота