ВАЖЛИВІСТЬ РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ БРЕНДИНГУ ПРОДУКЦІЇ ДЛЯ ТЮТЮНОВОЇ КОМПАНІЇ В УМОВАХ СУЧАСНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ СИТУАЦІЇ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВАЖЛИВІСТЬ РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ БРЕНДИНГУ ПРОДУКЦІЇ ДЛЯ ТЮТЮНОВОЇ КОМПАНІЇ В УМОВАХ СУЧАСНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ СИТУАЦІЇ

11.12.2022 00:36

[1. Економічні науки]

Автор: Козакова Руслана Юріївна, Київський національний лінгвістичний університет


Сучасне бізнес середовище диктує компаніям нові умови функціонування на ринку. Світова економіка сьогодні зазнає серйозних змін, на які бізнесам необхідно навчитись швидко та дієво реагувати.

Згідно з опитуванням провідних економістів Всесвітнього економічного форуму, перспективи розвитку глобальної економіки не є чітко визначеними, і світ перебуває у стані «значної економічної небезпеки». 

У звіті про опитування цитується прогноз Світового банку про те, що 2022 рік стане одним із найгірших років у світовій бідності з початку століття – поступиться лише 2020 році, який пройшов у вогні пандемії коронавірусу. COVID-19 продовжує впливати на економічне зростання, а війна в Україні спричиняє значні глобальні економічні зриви, спричиняючи стабільно високу інфляцію. [3]

За статистичними даними, очікування щодо економічного зростання в усьому світі зменшилися: 64% респондентів вважають глобальну рецесію принаймні «дещо ймовірною». [3]

Майже 90% опитаних очікують, що зростання в Європі буде слабким або дуже слабким через війну в Україні, високу інфляцію та загрози постачанню енергоносіїв. Очікується, що наступного року прогнози зростання будуть гіршими на всьому континенті. [3]

Згідно з даними Світового банку, наведеними у звіті, у липні 2022 року понад 125 країн зазнали зростання цін на продукти харчування понад 5%. Це відчули в 90% країн з низьким і середнім рівнем доходу і в понад 80% країн з високим доходом. [3]

 Після російського вторгнення на територію України 24 лютого організації оновили свій фокус діяльності, вибравши критичні аспекти потрібні для існування бізнесу та скоротили всі інши ресурси. Ринок праці також зазнав різких змін, станом на жовтень 2022 року позначка рівня безробіття сягає близько 30%, а рівень бідності населення через це зріс у 5 разів – із 5% у 2021 році до 25.5% у жовтні 2022 року. [3]

За попередніми прогнозами очікується, що показик Валового Внутрішнього Продукту України скоротиться на 35% у 2022 році, якщо ситуація в країні залишиться стабільною до кінця року без додаткових економічних потрясінь. Даний прогноз був зроблений у липні, тому є велика вірогідність, що через погіршення ситуації в жовтні та листопаді, він може сягати позначки вище. 

 Показник інфляції сьогодні сягає теж близько 30%, валютний ринок був зміщений в сторону доллара, який зріс на 48% у порівнянні з довоєнним періодом. Кумулятивний показник індексу споживчих цін також збільшився на 30% станом на липень 2022 року. [2]

 Враховуючи всі підвищення вище, необхідно зазначити, що показник заробітньої плати населення не збільшилась на відповідний процент. Це свідчить про те, що на однаковий бюджет споживачі мають планувати купувати меншу кількість продукції.

 Таким чином, вище зазначені основні показники, що впливають на рівень купівельної спроможності населення. За прогнозами Національного банку України, у 2024 році економічна ситуація буде покроково покращуватись, але динаміка буде досить повільною. 

  Це свідчить про те, що організаціям сьогодні потрібно передивитись власні принципи та стратегію діяльності на ринку, а також вивести оновлені правила функціонування згідно поточної ситуації, повітряних тривог, відключень елекроенергії тощо.

 Тютюнова сфера впродовж останніх років зростала на 5-7% щорічно. Це було частково спричинено за рахунок інновацій, що впроваджувались із 2016 року. Сьогодні сегмент альтернативних нікотиновмісних продуктів показує більшу динаміку росту, у порівнянні з минулим роком, він збільшився на 15%. [4]

. В Україні на ринку тютюнової продукції присутні 5 компаній, 4 з яких інтернаціональні та 1 локальна. Серед них: PMI (Philip Morris Internаtionаl)  Україна,  JTI (Japan Tobacco International) Україна, British American Tobacco Україна, Імперіал Тобакко Україна, Львівська тютюнова фабрика.

Тютюновий ринок в Україні представлений двома масштабними продуктовими категоріями: СС та RRP. 

Перша категорія – це СС або conventional cigarettes, тобто всі продукти горіння, шо виробляє компанія Філіп Морріс. Продукти горіння – це звичайні сигарети, що споживачі курть із запальничкою. Фактично, це продукти, що з’явились понад 70 років тому. Сьогодні із розвитком тютюнового ринку споживачі вже обізнані у форматах, брендах та цінових сегментах сигарет.

Наступна категорія – це RRP або reduced risk products, тобто альтернативи звичайним сигаретам за рахунок іншого принципу взаємодії з тютюном. Якщо СС категорія була присутня на ринку ще з середини минулого століття у вигляді простих сигарет, що можна було зустріти у кожного другого, то RRP категорія є революційним проривом із 2016 року. [1]

Зрозуміло, що до такого продукту як звичайні сигарети, шо є продуктом горіння у споживача було більше 70 років, щоб звикнути, та зрозуміти функціональні харакеристики. 

З іншого боку знаходиться інноваційний продукт, що представляють станом на сьогодні тільки дві міжнародні компанії серед яких PMI (Philip Morris Internаtionаl)  Україна, та BAT (British American Tobacco) Україна із продуктами IQOS і glo. Зрозуміло, що споживачам потрібен час, щоб звинкути до продукту на ринку, зрозуміти його функціональні переваги та потреби, які він закриває, відчути бренд, тощо. [1]

Враховуючи всі економічні фактори зазначені вище, це зробити набагато складніше в сучасних умовах. Поряд із цим, брендам необхідно сьогодні реагувати швидко і коренктно на зміни ринку. Таким чином, в усіх завданнях та викликах, що сьогодні постають перед організаціями, особливо із нетиповими  продуктами, допомагає грамотно складена стратегія брендингу продукції. 

Із якісним дослідженням ринкового середовища, споживацьких патернів, останніх змін та трендів ринку, сили бренду на ринку та інших аспектів, вона дає потрібні відповіді керівникам організацій та допомагає налаштувати фокус компанії не тільки на збереження власних позицій на ринку, а ще й на зростання навіть в умовах невизначеності. [5]

Таким чином, одним з головних завдань для організацій сьогодні постає питання створення правильної стратегії брендингу продукції, що допоможе звернути увагу на ті аспекти, що потрібно покращити та навпаки підкреслити сильні сторони продукту, що цінуються споживачами. 

Список використаних джерел:

1. Family Smoking Prevention and Tobacco Control Act - An Overview. [Електронний ресурс] / 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://www.fda.gov/tobacco-products/rules-regulations-and-guidance/family-smoking-prevention-and-tobacco-control-act overview/

2. Ukraine: Inflation increases in September [Електронний ресурс] // September. – 2022. – Режим доступу до ресурсу: https://www.focus-economics.com/countries/ukraine/news/inflation/inflation-increases-in-september 

3. World Bank. – 2022. – Режим доступу до ресурсу: https://www.worldbank.org/en/country/ukraine/overview

4. Інфляційний звіт за жовтень 2022 року від Національного банку України [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://bank.gov.ua/ua/news/all/prosto-pro-ekonomiku-na-osnovi-materialiv-inflyatsiynogo-zvitu-za-jovten-2022-roku 

5. Циганкова Т.М. Cучасні моделі та тенденції розвитку стратегічного маркетингу // Маркетинг в Україні №2, 2004, с. 31-36



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота