ПРОБЛЕМИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ В ГАЛУЗІ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ В ГАЛУЗІ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

21.12.2022 10:50

[12. Державне управління]

Автор: Баландіна Ірина Сергіївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри Туризму і готельного господарства, Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова; Чмутова Вікторія Володимирівна, магістрант, Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова


Сьогодні вся Україна переживає найскладні часи. Підприємства ресторанної галузі останні роки несуть колосальні збитки, спочатку пандемія COVID19, а зараз повномаштабне вторгнення російської федерації до України. Але проблеми державного управління в галузі ресторанного господарства існували і раніше.

Розвиток ресторанного бізнесу в умовах зовнішніх викликів має ряд проблем. Із початком пандемії зовнішні виклики для ресторанного бізнесу значно зросли. Цей бізнес завжди піддавався суттєвому впливу суспільно-політичних та соціально-економічних чинників [1-2]. Проте, 2020-2021 роки показали, що введення карантинних обмежень суттєво вплинули на можливості до розвитку готельно-ресторанного бізнесу, а ті суб’єкти господарювання, які не мали фінансових запасів взагалі опинилися на межі банкротства чи збанкрутіли. Протягом пандемії 14% ресторанів були закриті у найбільших містах країни-туристичних центрах (Київ, Львів, Одеса). Товарообіг підприємств, які продовжили роботу був скорочений на 12 % [3].

Регулююча роль держави в умовах відкритого ринку є дуже важливою, адже саме вона визначає оптимальні взаємовідносини публічного та приватного сектору для забезпечення соціальних інтересів суспільства. На думку В.І. Захарченка державна регуляторна політика має бути спрямована на різні рівні економічної діяльності з метою забезпечення соціальних гарантій та створення сприятливих умов економічного розвитку [4]. В умовах адміністративно-командної системи роль держави була головною у сфері регулювання господарських відносин, із переходом до ринку відкритої конкуренції роль регулятора беруть на себе конкурентні умови, в яких розвивається галузь, чим більше конкуренції на ринку надання послуг, тим якісніше будуть задоволені потреби споживачів у даній послузі. Важливим питанням є визначення ролі держави та обсягів її регуляторних впливів, особливо у висококомерціалізованих галузях економіки, до яких і відноситься ресторанна справа [5].

На перший погляд, аналізуючи роль держави у системі ресторанного господарства, можна визначити доцільним не реалізовувати механізми державної регуляторної політики для розвитку галузі в умовах конкурентного середовища. Проте, така позиція може призвести до наступних негативних наслідків [6]: 

– відсутність фінансових, інвестиційних, підприємницьких стимулів для розвитку галузі ресторанного господарства;

– відсутність системи контрою якості надання соціально важливих послуг; 

– диспропорції розвитку ресторанної справи та галузей народного господарства, що є забезпечуючими для неї;

– відсутність гармонізації процесів стратегічного розвитку та досягнення операційних завдань суб’єктами господарської діяльності;

– відсутність взаємоузгодженості суб’єктів господарської діяльності та суспільства у розрізі реалізації соціально-економічних функцій. 

Отже, реалізації ефективних механізмів державної регуляторної політики у сфері ресторанного господарства має бути спрямована на забезпечення наступних процесів:

– розширення можливостей розвитку для підприємств ресторанного господарства та ресторанної сфери в цілому;

– поява альтернативних шляхів для забезпечення розвитку галузі ресторанного господарства;

– нарощування підприємницької активності через створення умов для відкриття нових суб’єктів господарської діяльності малого та середнього бізнесу;

– створення інвестиційно-привабливої ситуації для залучення інвестицій у галузь ресторанного господарства та обслуговуючі галузі народного господарства; 

– впровадження прогресивних методів господарювання, нових технологічних процесів та управлінських механізмів [5].

Література:

1. Чумак О.В., Андрющенко І.С. Управління витратами в інформаційноаналітичній системі підприємств ресторанного господарства : монографія. Харків : Видавець Іванченко І.С., 2016. 268 с. 

2. Подвірна Т. В. Вплив пандемії коронавірусу на підприємницьку діяльність України / Т. В. Подвірна // Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції "Актуальні проблеми та стратегії розвитку підприємництва, торгівлі і маркетингу в умовах сучасного ринку". – Тернопіль, ДВНЗ «Тернопільський коледж харчових технологій і торгівлі», 2021. – С.123-125.

3. Офіційний сайт аналітики та моніторингу реєстрації даних українських компаній Оpendatabot. Електронний ресурс. – Режим доступу: https://opendatabot.ua

4. Захарченко В.І. Зарубіжний і вітчизняний досвід державного регулювання економіки для сучасної України / В.І. Захарченко, О.Г. Борісов, А.В.Іванищева / за ред. професора В.І. Захарченко. Одеса: Видавничий центр Студія «Негоціант». 2005, 128 с. ISBN 966-691-141-8.

5. Баландіна І. С. Роль держави у структуризації та розвитку ресторанної справи / Електронне наукове видання "Публічне адміністрування та національна безпека". №1. 2020., 53 с. https://doi.org/10.25313/2617-572X-2020-1-5588

6. Ляшук М.М. Сучасний стан розвитку підприємств ресторанного господарства в системі Волинської обласної спілки споживчих товариств / М.М. Ляшук // Вісник Львівської комерційної кадмії. Серія — гуманітарні науки. Зб. наук. праць. 2009. № 8. С. 125–131.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота