УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСАМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСАМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

23.02.2023 12:48

[1. Економічні науки]

Автор: Бардась Артем Володимирович, доктор економічних наук, НТУ “Дніпровська політехніка”; Замковий Максим Юрійович, аспірант кафедри менеджменту, НТУ “Дніпровська політехніка”


ORCID: 0000-0002-8309-3796 Artem Bardas 

Управління процесами забезпечення якості у закладах вищої освіти є важливим елементом, що допомагає забезпечити якість освітнього процесу, створити належні умови для здобувачів вищої освіти і досягти результатів, які відповідають вимогам ринку праці та соціальних потреб. Для ефективного управління процесами забезпечення якості у закладах вищої освіти можна використовувати різні підходи та методики.

Основні елементи управління процесами забезпечення якості у закладах вищої освіти мають включають в себе:

• розробку та реалізацію стратегій та цілей закладу вищої освіти;

• розвиток та оцінку навчальних програм та курсів з метою забезпечення високого рівня якості освіти;

• розробку та впровадження політики та процедур забезпечення якості з метою вдосконалення та покращення процесів навчання та організації відповідно до вимог, стандартів тощо;

• забезпечення належного рівня підтримки та розвитку здобувачів вищої освіти;

• підтримку професійного розвитку наукових та науково-педагогічних працівників, включаючи можливості для участі в наукових проектах, вебінарах та інших професійних заходах.

Як і будь-який процес, управління якістю здійснюється шляхом реалізації управлінських функцій. Організація системи управління якістю полягає у створенні організаційної структури в межах підприємства (університету), яка охоплює всі сфери його діяльності й підрозділи в сукупності з відповідними функціями, процесами та ресурсами, що забезпечують здійснення ефективного функціонування даної системи на всіх етапах її життєвого циклу і в кожному її елементі. Такою системою є ТQM – основа діяльності сучасних підприємств і міжнародних стандартів ISO серії 9000 з питань організації забезпечення належного рівня якості продукції та виробництва (надання освітніх послуг) [1].

Основною відмінністю управління якості від забезпечення є те, що забезпечення означає побудову необхідної системи, а управління – її результативне функціонування. Під управлінням якістю освіти, таким чином, треба розуміти безперервний та цілеспрямований вплив на процеси та умови освітньої діяльності, який забезпечує досягнення результатів освіти. Управління процесами забезпечення якості освіти здійснюється шляхом реалізації управлінських функцій. У широкому спектрі джерел приводяться наступні функції як планування, мотивація, організація, контроль, інформація, розробка заходів, прийняття рішень тощо. Ефективність управління процесами забезпечення якості вищої освіти може бути визначена за допомогою різних критеріїв. Серед основних елементів ефективності управління можна назвати відповідність вимогам, системність, ефективність використання ресурсів та покращення результатів.

Література

1. Безродна, С.М. Управління якістю : навч. посіб. / C. М. Безродна., В.О. Лаготюк. – Чернівці, «Родовід» 2016. – 124 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота