МАРКЕТИНГ В2В ЯК СУЧАСНА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МАРКЕТИНГ В2В ЯК СУЧАСНА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ

11.12.2023 16:39

[1. Економічні науки]

Автор: Крохмаль Аркадій Ігорович, магістрант, Одеський національний технологічний університет; Голодонюк Ольга Михайлівна, старший викладач, Одеський національний технологічний університет


ORCID: 0009-0003-8002-8512 Крохмаль А.І.

ORCID: 0009-0009-1789-5385 Голодонюк О.М.

В умовах сучасності цілеспрямовано розглядати В2В маркетинг як новий інструмент для ефективного управління підприємствами, організаціями та установами, які діють на промислових ринках. Оскільки промисловий ринок є ключовою складовою економіки будь-якої країни, виникає необхідність і важливість вивчення та практичного застосування В2В маркетингу на основі розуміння основних методів і принципів цього напряму.

Використання В2В маркетингу промисловими підприємствами обумовлено необхідністю забезпечення ефективного росту в умовах глобалізації, посилення конкуренції, швидкого науково-технічного прогресу, зміни вимог та поведінки організацій-споживачів, зниження ефективності традиційних маркетингових підходів, а також зростання очікувань суспільства від впливу кожного суб’єкта на загальноекономічний розвиток держави [1].

В2В маркетинг охоплює повний спектр бізнес-відносин між різними суб'єктами господарювання в межах конкретної галузі або території. Основними принципами промислового маркетингу як ефективного стратегічного напряму в сучасних умовах є наступні:

- вільний вибір ринковими учасниками власних цілей функціонування і стратегії розвитку;

- адаптація до змінних вимог потенційних організацій-споживачів;

- спрямований вплив на попит різних категорій клієнтів для ефективного його формування;

- гнучкість у досягненні поставлених цілей і швидке пристосування до змін у навколишньому середовищі;

- комплексний підхід до вирішення проблем, визначення мети діяльності з урахуванням наявних ресурсів і можливостей підприємства.

Практична важливість В2В маркетингу в Україні обумовлена розривом системи економічних відносин між виробниками та організованими споживачами. У сучасних умовах кожне підприємство має вирішувати нагальні завдання самостійно, що підкреслює важливість використання промислового маркетингу. В2В маркетинг стає ключовим стимулом економічного розвитку, забезпечуючи вирішення взаємопов'язаних завдань як на рівні країни, так і на рівні окремого підприємства (табл. 1).

Таблиця 1 – Прояви В2В маркетингу на мікро- та макроекономічному рівнях




Зрозуміло, що різноманітні економічні, політичні, соціальні, технологічні та інші фактори макросередовища впливають на В2В маркетинг по-різному. З одного боку, створюють об'єктивні умови для його подальшого розвитку, а з іншого – можуть служити бар'єрами для ефективного функціонування на ринку.

Також важливо відзначити, що В2В маркетинг дозволяє передбачати ситуації та уникати помилок, надаючи ефективні методи організації збуту продукції, які можуть забезпечити підприємству стійкі ринкові позиції. Промислова сфера має свої особливості, такі як сезонність виробництва та зовнішньоекономічні зв'язки, а також залежність від державної підтримки у розвитку промислового комплексу [2]. Тому вимагає особливого підходу, який враховує вимоги сучасного промислового маркетингу.

Відсутність практичного використання методик маркетингового аналізу ринкових показників і недостатнє проведення на цій основі якісного планування часто призводять до того, що підприємство обирає необґрунтовану стратегію для нового виду продукції або нового ринку. Розуміння сутності та передумов В2В маркетингу відіграє важливу роль у використанні традиційних маркетингових інструментів під час розроблення стратегічних програм і контролінгу маркетингу.

В умовах вітчизняної економіки неможливо однозначно сформулювати загальні тенденції розвитку В2В маркетингу, оскільки сучасне розуміння його передбачає реалізацію лише окремих напрямків. Крім того, ефективна маркетингова діяльність промислових підприємств може бути успішною лише за умови, що кожен представник на різних рівнях управління фірмою візьме на себе зобов'язання щодо її реалізації. До того ж, успішний процес вимагає активної участі всіх фахівців, які займаються виробництвом та виведенням замовленої продукції до кінцевого споживача [3].

Таким чином, виникає необхідність вивчення та практичного впровадження В2В маркетингу, спираючись на розуміння його основних принципів та використання передумов для перспективного розвитку з урахуванням трендів зовнішнього середовища. 

Література:

1. Хамініч С., Ліхтер А. Соціально-етичний маркетинг як складова бренд-орієнтованого управління підприємством. Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського. 2015. № 7. С. 402–403.

2. Зозульов О., Василенко А. Схема аналізу поведінки споживачів на промисловому ринку. Маркетинг в Україні. 2017. № 1. С. 24–31

3. Черненко О. На шляху до пост-цифрового маркетингу в Україні. Маркетинг в Україні. 2016. № 3. С. 4–11.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота