ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ МОТИВАЦІЇ ІНТЕРЕСУ ДО ЧИТАННЯ: ПРИКЛАДИ ЗАСТОСУВАННЯ У БІБЛІОТЕЦІ ДЛЯ ДІТЕЙ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ МОТИВАЦІЇ ІНТЕРЕСУ ДО ЧИТАННЯ: ПРИКЛАДИ ЗАСТОСУВАННЯ У БІБЛІОТЕЦІ ДЛЯ ДІТЕЙ

24.01.2024 13:15

[9. Соціальні комунікації]

Автор: Ільницький Віталій Андрійович, аспірант Київського національного університету культури і мистецтв


ІКТ надають читанню інноваційний характер і, безумовно, ближчі до мови, якою користуються  сучасні діти, включені в цифрове середовище майже з народження. Вони фактично проходять неформальне навчання цифровій грамотності, тому бібліотека може показати їм нові можливості, які технології відкривають для них у читанні. 

Утім, треба спрямовувати дітей, щоб вони сформувати вміння сприймати, керувати та обробляти великі обсяги інформації.  На практиці це буде ефективно, якщо дитина буде насолоджуватися читанням, оскільки це не лише засіб, за допомогою якого вона матиме доступ до інформації та знань, a  й засіб для особистого задоволення та організації дозвілля. Оскільки діти вміють читати на різних носіях, у тому числі електронних та мають знання щодо різних сервісів, необхідно прийняти ці елементи як основу в ініціативах, які пропонують сприяти читанню для задоволення, враховуючи нові простори, надані ІКТ, такі як бібліотеки та веб-проєкти, середовища для співпраці, блоги [2].

Творчі заняття з читання в бібліотеці для дітей з використанням цифрових технологій можуть бути цікавими та освітніми. Ось декілька прикладів використання цифрових технологій у мотивації і формуванні інтересу до читання. 

Інтерактивні історії, комікси та книги. Можна використати спеціалізовані програми або веб-платформи для створення та публікації власних творів, редагування електронних книг. В них можна додати звукові ефекти, анімацію та інтерактивні елементи. Створення інтерактивних розповідей, книг зі звуковими ефектами, анімацією, навіть ігровими елементами та можливістю взаємодіяти з текстом за  допомогою технології доповненої реальності дасть дітям  можливість взаємодіяти з улюбленими героями та сюжетом.  Розробка книг із можливістю виділення тексту та слухання вимови слів допомагає розвивати навички читання та словниковий запас. Такі книги можна поширювати в соціальних медіа, пропонуючи долучитися до їх створення або обговорення.

Віртуальна реальність. Можна запропонувати тури бібліотекою з використанням віртуальної реальності або 360-градусних фотографій, щоб зробити відвідування бібліотеки захоплюючим. Також можна запропонувати дітям  віртуальні тури різними книжковими світами, які дозволяють дітям занурюватися у всесвіт своїх улюблених книг, не залишаючи бібліотеки. Можна створити віртуальний тур по книгарнях, бібліотеках чи іншим місцям, які пов’язані з книгами чи творами, музеям, науковим центрам чи навіть вигаданим світам. Це може бути зроблено за допомогою віртуальної реальності або просто за допомогою інтерактивних мультимедійних презентацій, таких як аудіоказки, відео з цікавими фактами про книги або їхніх авторів, віртуальні книги з анімацією тощо. Це дозволить дітям насолоджуватися книгами у різних форматах.

Цифрові технології у мотивації інтересу до читання можна також використати у таких напрямах: проводити віртуальні книжкові клуби,  вебінари та лекції від письменників, літературних критиків або інших експертів за допомогою відеоконференційних платформ, до яких можна запрошувати авторів або експертів для обговорення книг та відповідей на питання;. проводити сеанси групового читання з використанням відеоконференцій або аудіопередач, щоб діти могли не лише читати разом, а й обговорювати сюжети та ділитися своїми враженнями; організовувати онлайн книжкові ярмарки, на яких видавці та автори можуть представляти свої твори, а читачі мають можливість знайти нові видання.

Окремо варто відмітити соціальні медіа, в яких можна створити форум або блог, онлайн-спільноту для дітей в соціальних мережах, де вони можуть обговорювати прочитані книги, ділитися своїми враженнями та рекомендувати один одному цікаві твори. «Завдання бібліотек полягає в тому, щоб із допомогою соцмереж налагоджувати інтерактивну взаємодію з аудиторією, стимулювати читацьку активність, наповнити інтернет-простір соціально значущим змістом, допомагати читачам орієнтуватися в літературному потоці, прищепити любов до книги тощо» [1, с. 23].

Особливо корисними для мотивації у дітей інтересу до читання, на нашу думку, може стати гейміфікація читання, тобто  різні конкурси з використанням цифрових платформ, зокрема соціальних медіа. Вони поєднують в собі елементи гри, викликають азарт, пробуджують цікавість і под. Серед них можна виокремити: онлайн-конкурс малюнків чи створення коротких цифрових книг; читацькі челенджі у соціальних мережах, коли учасники зобов'язуються прочитати певну кількість книг протягом певного часового періоду, з використанням хештегів, щоб ділитися своїми враженнями від прочитаного; конкурси на краще есе або огляд прочитаної книги; конкурс на дистанційне читання вголос частин улюблених книг через відеоконференційнідодатки до соціальних мереж; конкурс розробників цифрових книгозбірників за певною темою; конкурси на найбільшу кількість прочитаних сторінок чи завдання з читання певних жанрів.

Література:

1. Яворська Т. Соціальні мережі бібліотек як ефективний інструмент промоції книг і читання. URL: http://libkor.com.ua/storage/php/periodic_theme_files/socialni_merezhi_bibliotek.pdf 

2. Paredes R. Investigación Multidisciplinaria: Voces en el Aire, Apuntes para Conocer la Radio. Cinta moebio. 2005. 22: 137-144



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота