ПЕДАГОГІЧНІ СТРАТЕГІЇ В ОНЛАЙН-НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПЕДАГОГІЧНІ СТРАТЕГІЇ В ОНЛАЙН-НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ

29.01.2024 18:28

[8. Філологічні науки]

Автор: Піддубчак Світлана Юріївна, викладач, Вінницький національний технічний університет


Неможливо заперечити, що світ зіткнувся з новою реальністю через пандемію Covid-19, яка вразила всі сфери людського життя, включаючи освіту. Вчені в галузі освіти вже давно визначили, що навчання в класичній аудиторії і в онлайн-форматі відрізняються за методикою та результативністю, вимагаючи різних підходів і навичок. В Україні, так само як і в усьому світі, виникає низка педагогічних викликів у процесі викладання іноземних мов в режимі онлайн. Добре відомо, що викладач, успішний у традиційному форматі занять, не завжди може ефективно перейти на дистанційну форму, особливо у викладанні іноземних мов. Проте залишається відкритим питання про те, як саме відрізняються ці підходи і які навички, крім технічних, є ключовими для успішного викладання у нових умовах.

Хампел і Стіклер (2005) внесли значний внесок у вивчення особливостей онлайн-викладання іноземних мов, провівши одне з перших комплексних досліджень з цієї області. В їхній роботі були ідентифіковані ключові аспекти, необхідні для успішного ведення онлайн-курсів з мов, та представлені у вигляді піраміди компетенцій. Основні технічні навички та розуміння роботи з комп'ютером були визначені як базові рівні, тоді як високі рівні включали професійне зростання викладача та розробку унікального стилю викладання. Це дослідження визначило рамки для розуміння педагогічних аспектів онлайн-викладання мов і визначило напрямки подальших досліджень в цій сфері. [1]

Дослідження, проведене Комптоном у 2009 році, розкриває важливі аспекти та труднощі, пов'язані з викладанням в онлайн-середовищі та визначило три ключові групи викликів, з якими стикаються викладачі у віртуальній аудиторії. Перша група викликів стосується технічних аспектів, таких як володіння віртуальними платформами та ефективне використання технічних інструментів. Друга група може включати педагогічні виклики, такі як розробка ефективних навчальних стратегій та адаптація методик до віртуального формату. Третя група стосується аспектів взаємодії та спілкування зі студентами у віртуальному середовищі. Це дослідження може слугувати важливим ресурсом для викладачів, що працюють в онлайн-середовищі, допомагаючи їм зрозуміти та вирішити ключові аспекти віртуального викладання. 

З педагогічного погляду, згідно з висновками Compton, викладачі, які тільки починають працювати в віртуальній мовній аудиторії, повинні освоїти ряд ключових знань і стратегій. По-перше, це включає стратегії створення онлайн спільнот та вміння сприяти соціалізації в цих спільнотах. Розуміння та впровадження ефективних методів для побудови віртуальних спільнот є важливою складовою успішного викладання в онлайн середовищі. Другий аспект полягає в розробці стратегій, спрямованих на розвиток комунікативної компетенції та стимулювання онлайн взаємодій між учасниками. Важливо не лише створювати віртуальне спілкування, але і сприяти активному та ефективному обміну інформацією та ідеями в онлайн оточенні. Третій аспект передбачає знання теорій навчання іноземних мов в онлайн режимі. Викладачам слід розуміти, які підходи та методології найбільш ефективні в цьому контексті та як їх можна інтегрувати в онлайн навчальні програми. Крім того, важливим є оволодіння моделями навчальних програм для викладання іноземних мов в онлайн режимі. Це включає розробку структурованих та цільових навчальних планів, адаптованих до вимог онлайн середовища.

Нарешті, викладачі повинні розвивати стратегії онлайн оцінювання рівня володіння іноземною мовою. Це охоплює використання різноманітних методів та інструментів для об'єктивного визначення успішності студентів в онлайн навчанні. Загальне оволодіння цими аспектами допоможе викладачам ефективно впроваджувати інновації та досягати високих результатів у віртуальному навчальному середовищі.

Guichon (2009) вказує на необхідність володіння наступними компетенціями викладачами іноземної мови для успішного проведення синхронних онлайн-занять, а саме: 1. Соціально-афективне реагування; 2. Педагогічне регулювання; 3. Мультимедійне регулювання. Педагогічне регулювання, зокрема, передбачає вміння створювати навчальні сценарії, спрямовані на емоційне та когнітивне включення студентів у навчальний процес, а також здатність керувати віртуальним навчальним процесом шляхом надання адекватного оцінювання навчального досвіду студента відповідно до його індивідуальних потреб.

Разом з тим, дистанційне навчання не позбавлене і ряду недоліків, які залишаються невирішеними або викликають труднощі для учасників освітнього процесу. До таких питань можна віднести: технічні труднощі, соціальна ізоляція, неоднаковий рівень самодисципліни, брак змоги отримати миттєвий відгук, безпека та конфіденційність, відсутність практичної взаємодії, труднощі оцінювання. [2] 

Багато авторів розглядають проблеми онлайн навчання іноземних мов з різних позицій, зосереджуючись на соціальних, технічних та педагогічних викликах і визначаючи різні пріоритети. Враховуючи ці виклики та шляхи їх вирішення, викладачі іноземних мов в Україні можуть забезпечити якісне та продуктивне онлайн-навчання, сприяючи розвитку мовних навичок та культурного розмаїття серед студентів.

Література:

1. Susan Y. H. Sun, Online Language Teaching: the Pedagogical Challenges, September 2011 Knowledge Management & E-Learning An International Journal 3(3):428-447

2. Doan Thi Hue Dung, The Advantages and Disadvantages of Virtual Learning, IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME) e-ISSN: 2320–7388, p- ISSN: 2320-737x Volume 10, Issue 3 Ser. V (May - June 2020), PP 45-48



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота