ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ

29.01.2024 20:30

[1. Економічні науки]

Автор: Литвиненко Олена Дем’янівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки та бізнесу, Державний біотехнологічний університет



Сучасні тенденції глобалізації та активний вплив цифрової трансформації обумовлюють новий етап у розвитку підприємств. Зростаюча складність управління підприємствами в умовах глобалізації та цифрової трансформації вимагає нових стратегій. Питання адаптації до змінного середовища, вибору оптимальних ринків та партнерів, а також ефективного управління глобальними командами стає критичним.

Вплив цифрових технологій на різні аспекти діяльності підприємства та пріоритетні напрямки розвитку економіки активно досліджуються в роботах українських вчених, таких як Дергачова Г.М. [1], Колешня Я.О. [1], Краус К.М. [2], Краус Н.М. [2], Литвиненко А.О. [3], Литвиненко О.Д. [3], Осецький В.Л. [2] та ін..

Впровадження цифрових технологій та загострення конкуренції, обумовлені активним використанням штучного інтелекту та стрімким розвитком цифрового маркетингу, ставлять підприємства перед новими, раніше невирішеними завданнями [1].

Цифрова трансформація створює нові інтелектуальні цифрові мережі, що радикально змінюють спосіб управління, оптимізації, спільного використання та впровадження комерційних процесів. У той же час, розширення можливостей, що виникають внаслідок діджиталізації, створює значний тиск для компаній, змушуючи керівників реагувати на технологічні зміни своєчасно та ефективно. Це відображається в суттєвому впливі технологій на поточну стратегію підприємства, яка повинна систематично та на ранніх етапах ідентифікувати нові бізнес-можливості. Ці можливості повинні бути адаптовані до поточної моделі бізнесу або використані для створення нової моделі, яка замінить поточну [2].

В даному контексті можна припустити, що діджиталізація фактично впливає на більшість підприємств у багатьох галузях економіки, оскільки вона вносить зміни в існуючі стратегії, які повинні бути переосмислені та адаптовані до нових реалій, що привносить цифрова трансформація. Тому особливості цифрової трансформації бізнес-процесів підприємств можуть включати такі складові:

– цифрова трансформація орієнтована на покращення вражень споживачів, надання високоякісних товарів і послуг, а також підвищення задоволеності клієнтів;

– застосування передових технологій, таких як штучний інтелект, аналіз даних, Інтернет речей (IoT), робототехніка, блокчейн та інші інноваційні технології, з метою удосконалення бізнес-процесів;

– гнучкість та адаптивність: компанії мають бути готові до внесення змін і адаптації до швидко змінюючихся ринкових умов та викликів;

– інноваційні підходи, що включають в себе створення нових бізнес-моделей, що базуються на використанні технологій, таких як платформи спільного використання ресурсів та інші.

Глобалізація представляє собою необхідний процес, спрямований на виконання вимог міжнародної конкуренції та внесення різноманітних кількісних та якісних змін у конкурентну динаміку країн, із супроводжуючими як позитивними, так і негативними наслідками. З одного боку, цей процес підсилює необхідність у створенні нової економічної системи, що базується на ринкових принципах, відзначаючи актуальність ролі конкуренції в цілому. З іншого боку, він сприяє посиленню конкурентоспроможності та формує необхідність в суворій конкуренції, що призводить до зміни конкурентних відносин.

Для того, щоб використовувати переваги нових технологій та успішно адаптувати міжнародні підприємства до сучасного цифрового віку, необхідно розробляти стратегію цифрової трансформації та побудова зв'язків у декількох сферах, таких як інформація, дані, процеси, технології, людські аспекти і інше. Стратегія цифрової трансформації є засобом створення зв'язків між поточним станом та бажаним довгостроковим планом [3].

Основною метою такої трансформації є підвищення ефективності та продуктивності бізнес-процесів, зниження витрат, покращення якості продукту або послуги та збільшення рівня задоволення клієнтів.

Глобальні зміни, що відбуваються, змушують підприємства переосмислити свої стратегії розвитку, відкриваючи нові можливості для підвищення ефективності та конкурентоспроможності, але водночас вимагаючи розробки стратегій для успішного функціонування в різних культурних, економічних та політичних середовищах. Ці стратегії мають враховувати унікальні особливості кожного ринку, сприяти глобальній конкурентоспроможності та сприяти створенню стійкого та інноваційного бізнесу в умовах активного процесу цифрової трансформації.

Список використаних джерел

1. Дергачова Г.М., Колешня Я.О. Цифрова трансформація бізнесу: сутність, ознаки, вимоги та технології. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2020. № 17. С. 280-290. URL: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/47557. (дата звернення: 23.01.2024).

2. Краус К., Краус Н., Осецький В. Суспільство 5.0 на базі розвитку інноваційного університету та цифрового підприємництва. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 28. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/504. (дата звернення: 23.01.2024).

3. Литвиненко О.Д., Литвиненко А.О. Стратегічне позиціонування бізнесу з урахуванням особливостей міжнародного середовища // Сучасні проблеми моделювання соціально-економічних систем : збірник тез та доповідей XIV Міжнародної науково-практичної конференції (Харків, 6-7 квітня 2023 р.). URL: https://mpsesm.org/index.php/mpsesm/mpsesm-xiv/paper/view/1051/831. (дата звернення: 23.01.2024).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота