АУДИТОРНА НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА СТУДЕНТІВ У ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

АУДИТОРНА НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА СТУДЕНТІВ У ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ

30.01.2024 11:54

[4. Педагогічні науки]

Автор: Саковець Назарій Петрович, аспірант, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, м. Дрогобич, Україна; Санайко Артур Михайлович, аспірант, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, м. Дрогобич, Україна


Актуальність проблеми. Забезпечення високоякісної підготовки фахівців у галузі дошкільної освіти передбачає необхідність володіння ними методологією та організацією наукових досліджень у даній сфері, формування професійної компетентності майбутніх фахівців, спрямованої на уміння організовувати педагогічні дослідження та використовувати їх результати в професійній діяльності [2]. Такий підхід сприяє не лише теоретичному розумінню наукових аспектів, але й практичній впровадженню здобутих знань для покращення сучасної дошкільної освіти. 

Науковці висвітлюють різноманітні аспекти означеної нами проблеми. Педагогічні інновації в дошкільній освіті розкривають О. Карпенко та М. Чепіль [1]. Організацію самостійної навчальної діяльності студентів у закладах вищої освіти висвітлюють О. Карпенко і А. Федорович [3].

Мета статті – висвітлити зміст та форми аудиторної науково-дослідницької роботи студентів у педагогічних університетах.

Матеріали та методи. Використано методи аналізу наукових джерел, синтезу, узагальнення, систематизації та контент-аналізу для досягнення мети дослідження.

Результати та обговорення. НДРС є складовою навчального плану й освітнього процесу (аудиторна робота), та НДРС, яка виконується у позааудиторний час. Аудиторна науково-дослідна робота студентів включає ряд ключових елементів, що спрямовані на розширення їхнього наукового пізнання та практичних навичок [2]. Перш за все, це передбачає залучення студентів до науково-пошукової діяльності під час вивчення нормативних та вибіркових дисциплін, курсів, спецкурсів, практикумів та семінарів. Участь у практичних та лабораторних заняттях з використанням інноваційних педагогічних технологій надає студентам можливість виконувати завдання з елементами науково-педагогічного дослідження.

Науково-пошукова діяльність студентів під час слухання лекцій є важливим аспектом їхньої академічної підготовки. Це відкриває широкі можливості для розвитку їхнього наукового підходу та власної творчості. Викладачеві важливо поміркуваати і дати відповідь на запитання: Як стимулювати інтерес студентів до науково-пошукової діяльності під час лекцій? Які методи можна використовувати для привертання уваги студентів до наукових аспектів теми лекції? Як вкласти елементи науково-пошукової роботи в лекційний процес? Як можна організувати дискусії та взаємодію зі студентами, спрямовану на створення власних ідей та гіпотез? Як розвивати критичне мислення студентів через науково-пошукову діяльність? Як впливати на здатність студентів аналізувати та висловлювати сумніви стосовно наукових концепцій? Як стимулювати студентів до самостійної науково-пошукової ініціативи? Як оцінювати та підтримувати досягнення студентів у науково-пошуковій сфері?  Перелік цих питань і відповідь на них може сприяти ефективнішій інтеграції науково-пошукової діяльності під час читання лекції та підтримці активності студентів у даній сфері.

У рамках робочих програм і силабусів студенти здійснюють виконання індивідуальних навчально-дослідницьких завдань, рефератів та доповідей. Вирішення індивідуально-дослідницьких завдань у галузі дошкільної освіти включає в себе кілька ключових етапів:

– вибір теми. Тема має особливо зацікавити або має практичне значення для дошкільної освіти, відповідати інтересам та потребам, а також важлива для галузі;

–визначення мети та завдань дослідження;

– огляд літератури з теми дослідження, визначення актуальних тенденцій та результатів попередніх досліджень;

– визначте методи та засоби збору даних (анкети, спостереження, інтерв'ю тощо);

– скласти план дослідження та визначити відповідні етапи;

– збір та аналіз отриманих даних;

– формулювання висновків та рекомендацій рекомендації для покращення ситуації чи подальшого дослідження.

Такий підхід допомагає студентам і дослідникам ефективно вирішувати індивідуально-дослідницькі завдання в галузі дошкільної освіти, поєднуючи теоретичний підґрунтя з практичними аспектами дослідження.

Висновок. Аудиторна науково-дослідна робота студентів включає комплекс заходів, спрямованих на розширення їхнього наукового пізнання та розвиток практичних навичок. Студенти активно залучаються до науково-пошукової діяльності під час вивчення різноманітних дисциплін, використовують інноваційні педагогічні технології на практичних та лабораторних заняттях, виконують індивідуальні навчально-дослідницькі завдання.

ЛІТЕРАТУРА

1. Карпенко О., Чепіль М. Педагогічні інновації в дошкільній освіті: європейський досвід. Interaction of society and science: problems and prospects. Abstracts of III International Scientific and Practical Conference. London, England. 2021. Pp. 275–278. 

2. Методологічні засади педагогічного дослідження : монографія / авт. кол.: Є.М. Хриков, О.В. Адаменко, В.С. Курило та ін. Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2013. 248 с. 

3. Федорович А., Карпенко О. Організація самостійної навчальної діяльності студентів у закладах вищої освіти. Acta Paedagogiсa Volynienses. 2021. Вип. 4. С. 124–130. 

_______________________

Науковий керівник: Чепіль Марія Миронівна, доктор педагогічних наук, професор, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, м. Дрогобич, Україна



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота