КРЕАТИВНІСТЬ ЯК СУЧАСНИЙ НАПРЯМ В МЕНЕДЖМЕНТІ ПІДПРИЄМСТВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

КРЕАТИВНІСТЬ ЯК СУЧАСНИЙ НАПРЯМ В МЕНЕДЖМЕНТІ ПІДПРИЄМСТВ

28.02.2024 14:00

[1. Економічні науки]

Автор: Шупрудько Наталія Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент, Чернівецький торговельно-економічний інститут ДТЕУ, м. Чернівці



В умовах сьогоднішніх викликів та ризиків в соціально-економічному просторі виокремлюють нові бізнесові процеси, які пов’язані із новим баченням фахівців. В розрізі моніторингу конкурентного ринку можна зазначити, що креативний менеджмент є новим гарантом конкурентоспроможності підприємств та бізнесу загалом.

Сучасний інтелектуально розвинений працівник є головним ресурсом бізнесу. Однак, інтелектуальний ресурс залучати в процеси роботи підприємства не просто, оскільки кожен працівник має свій рівень підготовки, практичний досвід, свої цілі та цілі в роботі, особисте бачення вирішення питань. Практики не мають можливості використовувати науково-методичні алгоритми щодо формування системи управління інтелектуальними ресурсами. Однак ІТ-програми, які пов’язані зі штучним інтелектом дозволяють деякі елементи вибудовувати в розрізі інноваційного та креативного менеджменту.

Забезпечення невпинного розвитку підприємства та його конкурентоспроможності в умовах інтелектуалізації капіталу неможливо без формування персоналу, який володіє необхідними знаннями і компетенціями.

В умовах постійних змін особливу цінність для підприємства становлять інноваційні фахівці, до компетенцій яких належать творчі здібності, оригінальність ідей, креативність, нестандартні підходи до вирішення професійних завдань. Тому  в процесі викликів середовища та запитів соціуму виникла складова менеджменту- креативний менеджмент, який дає можливість працювати над професійно-ідейним розвитком персоналу.

Загалом, результатом роботи менеджера з креативу є успішне вирішення проблем та передбачення можливостей їх вирішення. Основними витратами   менеджера з креативу вважається час, а також матеріальні та соціально-психологічні зусилля. Якщо він намагається зменьшити їх, то не буде мати позитивного результату.  Так, креативний підхід до справи вимагає більших витрат часу, тому менеджери з креативу намагаються обирати інші шляхи, однак результат 

середній від очікуваного. В такій ситуації  менеджеру чи працівнику потрібно буде шукати додаткові ресурси часу, енергії та інші для вирішення ситуації, а це свідчить про недостатність інформації по питанню та про відсутність високого професійного досвіду. Так, потрібно зазначити, що при формуванні завдань потрібно зважати на професійний вибір алгоритму вирішення завдань. Деякі дослідники [1, 2, с. 8] зазначають, що креативний менеджмент є одним із напрямів інноваційного менеджменту та пов’язаний він здебільшого з новими видами продукції.

Сфери креативного менеджменту [3, с.78-83], сформовані та грунтуютсья на його наступниих тезах: 

1. Проблема креативного менеджменту, з організаційної точки зору, полягає у створенні тимчасових творчих колективів для формування банку нових ідей, а інноваційний менеджмент стосується реалізації найбільш слушних пропозицій та їх комерціалізації. 

2. Креативний менеджмент спирається на креативістику – галузь знань про продуктивне колективне вирішення творчих завдань, а інноваційний – на інноватику – галузь, що вивчає формування нововведень та їх поширення, а також способи розробки інноваційних рішень. 

3. Інноваційний менеджмент оперує з інтелектуальним продуктом як цілим і неподільним, а креативний – розглядає його, поелементно, як складне утворення. 

4. Інноваційний менеджмент та креативний менеджмент розглядають один і той самий об’єкт, однак інноваційний – із зовнішнього боку, як статичний, завершальний, а креативний – з внутрішнього, як процес створення у динаміці. 

Варто зазначити, що в систему інноваційних пропозицій щодо управління належить весь персонал, який надає пропозиції, нове бачення тих чи інщих подій. 

Підсумовуючи усе вищесказане, можемо сформувати наступне визначення креативного менеджменту, як окремого виду управлінської діяльності, що націлена на посилення активності персоналу щодо конструктивного бачення креативних ідей певних подій, які сприятимуть розвитку підприємства, його міцності в конкурентному середовищі та отриманні прибутку. Варто також розуміти, що в нинішніх умовах не завжди є можливість у персоналу креативно працювати.  Відповідно може виникнути потреба в організаційних вміннях, тому щодо креативного менеджменту найефективнішим є компетентний підхід. Оскільки для запровадження креативності на підприємстві варто пам’ятати про кваліфікованих фахівців, які володіють необхідними компетентностями які формують рівень менеджера з креативу та персоналу. 

Список використаних джерел:

1. Менеджмент у питаннях та відповідях: навчальний посібник / А. А. Вдовічен, О. Г. Вдовічена, В. А. Чичун та ін. Чернівці: ЧТЕІ ДТЕУ, 2023. 172 с.

2. Палеха Ю. І. Іміджологія : навчальний посібник / за заг. ред. З. І. Тимошенко. К. : Вид-во Європ. ун-ту, 2005. 324 с.

3. Брич В.Я., Корман М.М. Креативний менеджмент: підручник [для вивч. дисципліни студ. денної та заочної форм навч. екон. спец.]. Тернопіль: ТНЕУ, 2018. 220 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота