РЕСУРСИ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ НА КОРЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТТЯХ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

РЕСУРСИ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ НА КОРЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТТЯХ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ

25.04.2024 10:56

[4. Педагогічні науки]

Автор: Орловська Ольга Василівна, магістрантка 1 курсу, Ізмаїльський державний гуманітарний університет


Ігрові технології, нині, є одним з важливих інструментів у розвитку мовлення у дітей з порушеннями мовлення. Вони сприяють активному залученню дітей до навчання через інтерактивність та веселощі. Наприклад, ігрові застосунки або комп'ютерні ігри можуть стимулювати мовленнєвий процес через використання аудіо- та візуальних матеріалів. Крім того, корекційні заняття, збагачені за допомогою ігрових елементів, сприяють розвитку мовлення та спілкування, наприклад, граючи в рольові ігри або використовуючи картки зі словами та зображеннями [3, c. 42].

Інтерактивні ігрові технології є інноваційною технологією для дітей з порушенням мовлення, оскільки вони комбінують розвагу та навчання, допомагаючи покращити комунікаційні навички. Ось деякі характеристики інтерактивних ігрових технологій для дітей з порушеннями мовлення [4, c. 91]:

- Захоплюючий навчальний процес. Ігри створюють стимул для навчання, сприяючи активній участі дитини та мотивації до вивчення нових слів та навичок.

- Спеціалізовані інструменти. Деякі ігри спеціально розроблені для розвитку мовлення та артикуляції. Вони можуть надавати вправи для поліпшення вимови та розуміння звуків і слів.

- Візуальні підказки. Ігри можуть включати візуальні елементи, такі як зображення та анімація, які сприяють кращому розумінню слів і фраз.

- Групова взаємодія. Деякі ігри дозволяють дітям взаємодіяти один з одним або з іншими учасниками, сприяючи розвитку соціальних навичок і комунікації.

- Адаптація до рівня. Ігри можуть бути налаштовані на індивідуальний рівень дитини, враховуючи її поточні навички та потреби [1].

- Момент зворотного зв'язку. Деякі ігри надають миттєвий зворотний зв'язок, допомагаючи дітям коригувати невірну вимову або розуміння.

- Підвищення мовленнєвого запасу. Ігри можуть пропонувати інтерактивні завдання для розвитку словникового запасу та навичок граматики.

- Забезпечення веселощів. Головна перевага інтерактивних ігор полягає в тому, що вони роблять навчання веселим та цікавим, залучаючи дітей до навчального процесу [4, c. 93].

Важливо враховувати, що вибір ігор повинен бути узгодженим зі спеціалістом з мовленнєвої терапії для максимальної ефективності в розвитку мовлення дитини [1, c. 30].

Ось декілька прикладів інтерактивних ігрових технологій, ресурси яких можуть бути корисними для дітей з порушеннями мовлення (Табл. 1.):

Таблиця 1.




Ці ігри є корисними для дітей з порушеннями мовлення, оскільки вони поєднують навчання та розвагу, створюючи стимулююче середовище для розвитку мовлення та комунікації. Важливо враховувати, що вибір конкретних ігор повинен враховувати індивідуальні потреби та рівень розвитку кожної дитини, і це може вимагати консультації з фахівцем з мовленнєвої терапії.

Проведення інтерактивних ігрових технологій для дітей з порушеннями мовлення вимагає особливого підходу та уваги до індивідуальних потреб кожної дитини. Ось загальна методика, яку можна використовувати для проведення таких ігор як інноваційної технології [2, с. 143]:

- Оцінка потреб. Перш ніж вибирати ігри, важливо оцінити потреби та рівень розвитку конкретної дитини з порушенням мовлення. Це може включати вимоги до артикуляції, вимови, словникового запасу та інших мовленнєвих навичок.

- Вибір ігор. Виберіть ігри або додатки, які найкраще відповідають потребам дитини. Переконайтесь, що ігри мають інтерактивні елементи та спеціальні функції для розвитку мовлення.

- Вступ до гри. Поясніть дитині, як користуватися грою або додатком. Допоможіть їй зрозуміти основні правила та інтерфейс, щоб вона відчула себе комфортно.

- Підтримка та спостереження. Будьте поруч, щоб надавати підтримку та вказівки, якщо це потрібно. Спостерігайте за тим, як дитина взаємодіє з грою та реагує на завдання.

- Створення позитивного досвіду. Забезпечуйте позитивний та стимулюючий досвід для дитини під час гри. Похваліть її за досягнення та заохочуйте до подальшої взаємодії.

- Після гра. Після закінчення гри обговоріть результати та навички, які дитина отримала в процесі. Запитайте її, які слова або фрази вона вивчила, та спілкуйтеся про їхнє значення та використання.

- Ведення записів. Важливо вести записи про прогрес дитини в розвитку мовлення, щоб слідкувати за її досягненнями та потребами.

- Постійна практика. Повторюйте інтерактивні ігри регулярно, дозволяючи дитині практикувати та покращувати свої мовленнєві навички.

- Комунікація з логопедом. Працюйте спільно з фахівцем з мовленнєвої терапії, який може надавати поради щодо вибору ігор та спостереження за прогресом [4, c. 94].

Запам'ятайте, що ігри повинні бути відповідні віковим потребам та індивідуальним особливостям дитини з порушенням мовлення. Метою є створення цікавого та ефективного середовища для розвитку мовлення та комунікації.

Література:

1. Ігрові технології як інструмент профілактичної роботи спеціалістів психологічної служби закладів освіти : навчально-методичний посібник. Автор-упорядник Т. В Войцях.  Черкаси : Черкаський ОІПОПП, 2014.  92 с.

2. Інноваційні технології навчання: Навч. посібн. для студ. вищих технічних навчальних закладів / [Кол. авторів; відп. ред. Бахтіярова Х.Ш.; наук. ред. Арістова А.В.; упорядн. словника Волобуєва С.В.]. К.: НТУ, 2017. 172 с.

3. Кудикіна Н.В. Ігрова діяльність дітей : теоретичні основи й методика педагогічного керівництва. Її величність гра: теорія і методика організації дитячої ігрової діяльності в контексті наступності дошкільної та початкової освіти: зб. статей [за ред. Г.С. Тарасенко] Вінниця: ВДПУ ім. Михайла Коцюбинського, 2020. 320 с.

4. Сударик О.С. Сутність поняття «ігрові технології» та їх класифікація. Формування сучасної науки: методика та практика: матеріали I Міжнародної студентської наукової конференції (Т. 2), м. Кам'янець-Подільський, 29 жовтня, 2021 рік / ГО «Молодіжна наукова ліга». Вінниця: ГО «Європейська наукова платформа», 2021. С.91–94.

_______________________

Науковий керівник: Рашидов Сейфулла Фейзуллайович доктор педагогічних наук, професор, Ізмаїльський державний гуманітарний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота