СУЧАСНА МУЗИЧНО-ТЕАТРАЛЬНА КУЛЬТУРА ОДЕСИ: ДО ПИТАННЯ ПРО ПРЕМ'ЄРНУ ПОСТАНОВКУ ЛЕГЕНДАРНОЇ РОК-ОПЕРИ Е. Л. ВЕББЕРА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СУЧАСНА МУЗИЧНО-ТЕАТРАЛЬНА КУЛЬТУРА ОДЕСИ: ДО ПИТАННЯ ПРО ПРЕМ'ЄРНУ ПОСТАНОВКУ ЛЕГЕНДАРНОЇ РОК-ОПЕРИ Е. Л. ВЕББЕРА

25.04.2024 12:57

[7. Мистецтвознавство]

Автор: Рудий Денис Юрійович, аспірант І курсу навчання кафедри мистецтвознавства та загальногуманітарних дисциплін Міжнародного гуманітарного університету, м. Одеса, Україна


Сучасна музично-театральна культура є сферою активного режисерського експериментування, різноманіття жанрових моделей та народження нових форм музично-театральних вистав. У процесі «інтегративних» взаємодій, що відображають характерний жанрово-стилістичний синтез епохи постмодерну, особливе місце займають рок-оперні музичні твори Ендрю Ллойда Веббера, які не втратили своєї актуальності й сьогодні. 

Рок-музика, яка була породжена контркультурою ХХ століття як молодіжний «протестний» рух 1960-х років, через півстоліття, навпаки, виразила не стільки заперечення традиціоналізму, скільки об'єднала та узагальнила найважливіші стилістичні тенденції у музичній культурі останніх десятиліть. Підтвердженням цьому стала прем'єрна постановка (у лютому 2024 року) в Одесі знаменитої рок-опери «Ісус Христос – Суперзірка», яка залишається значущим культурним і музичним явищем XX–XXI століть, втіливши в собі новаторський підхід у розвитку сучасного музичного театру.

Директорка, художня керівниця театру Одеської музкомедії Олена Редько зазначила: «Ми вперше працюємо англійською, для нас це знакова подія. Ми освоюємо нові горизонти і для нас це великий крок. Це така популярна, така знакова рок-опера: вона йде багато років на Бродвеї, багато років вона йшла на Вест-Енді в Великій Британії, тому це дуже відповідально» [3].

Автори твору Е. Л. Веббер і Тім Райс, інтерпретувавши євангельську оповідь про останні дні Ісуса Христа, поєднали біблійні сюжети, традиційні оперні форми з індивідуальним преломленням рок-стилістики, пов'язаної з розширенням діапазону виконавських засобів (передусім вокальних, використовуючи рок-арії замість класичних), з сучасним звучанням електронних інструментів, що зумовило появу нового жанру, який зробив значний внесок у розвиток музичної рок-культури.

Головний режисер театру Володимир Підгородинський зумів розповісти цю стародавню історію абсолютно сучасними театральними засобами: засобами музики, світла, слова, грою акторів, сучасною хореографією хору та наявністю оркестру на сцені, а не в оркестровій ямі.

 Основою сюжету рок-опери стало Євангеліє від Іоанна — події, що відбулися на початку християнської ери. Сюжетна лінія охоплює період від в'їзду Ісуса до Єрусалима до його смерті на Голгофі, останні сім днів життя Ісуса з Назарету, починаючи з його появи у Вербну неділю і закінчуючи стратою за наказом Понтія Пілата  [4].

Гефсиманський сад у християнській традиції вважається місцем, де Ісус молився перед своїм арештом, виражаючи свою підсвідому згоду на своє призначення [2]. Арія Христа в Гефсиманському саду («Gethsemane») — одна з найзнаменитіших, з найбільш емоційно заряджених і драматичних арій рок-опери, яку Христос співає, ставлячи запитання до Бога, сповнена розпачу, фатальності та нерозуміння, тим самим вимагає особливої психологічної, емоційної та професійно-музичної підготовки від виконавця.

При всій многовекторності розвитку музично-сценічного мистецтва у ХХІ столітті, мозаїчності запропонованих сюжетів і тем, принципово важливо відзначити інтерес глядача до даного твору, наповненого духовно-моральним змістом. «Незважаючи на абсолютно вільне трактування авторами Великої книги – Нового Завіту, ми постаралися сказати про те, що становить основну тривогу наших днів: без любові та співчуття особистість неминуче деградує, людина перестає бути людиною,» — зазначає режисер-постановник вистави Володимир Подгородинський у інтерв'ю Ірен Адлер [1].

Постановка рок-опери «Ісус Христос – Суперзірка» на одеській сцені безумовно яскрава сторінка музично-театральної культури міста, можливість торкнутися сакральної теми через експериментальне творіння Е. Л. Веббера.

Література

1. За кого розпинали Христа?.. Одеська Музкомедія поставила легендарну рок-оперу. Думська: веб-сайт. URL: https://dumskaya.net/news/za-kogo-raspinali-hrista-odesskaya-muzkomediya-p-182218/ua/ (дата звернення: 25.02.2024).

2. Гефсиманський сад (або Гефсиманія). Єрусалим, ч. 3: Гефсіманія: веб-сайт. URL: https://andy-travel.com.ua/yerusalym-ch3-gefsimaniya (дата звернення:13.03.2024). 

3. «Ісус Христос — суперзірка»: в Одесі відбудеться прем’єра рок-опери. Суспильне /Новини: веб-сайт. URL: https://suspilne.media/681070-isus-hristos-superzirka-v-odesi-vidbudetsa-premera-rok-operi (дата звернення: 19.03.2024). 

4. В Одеській музкомедії відбулася прем'єра легендарної рок-опери. Офіційний сайт місто Одеса: веб-сайт. URL: https://omr.gov.ua/ua/news/236668/?print (дата звернення: 14.03.2024). 

5. Kahn R. School of Rock Review: An Andrew Lloyd Webber Spectacular // AM: New York. 2015. 6 December. 

______________________

Науковий керівник: Татарнікова Анжелика Анатоліївна, доктор мистецтвознавства, Міжнародний гуманітарний університет, м. Одеса, Україна



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота