ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ

19.06.2017 18:20

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Агавердієв Руслан Сергійович, студент Харківського інституту банківської справи Університету банківської справи Національного банку України, м. Харків, Україна


Процес формування ринкових відносин в економіці України поступово виявляє значне зростання попиту на послуги банківських установ як з боку суб’єктів підприємницької діяльності, так і з боку фізичних осіб. Сучасні особливості організації бізнесу визначають потреби підприємств не лише у традиційному кредитно-розрахунковому банківському обслуговуванні, а й у значно ширшому спектрі різноманітних послуг комерційних банків, спроможних забезпечити оптимальні умови для ефективного, прибуткового господарювання своїх клієнтів.

Щодо самих банківських установ, то потреба у розширенні діапазону їхніх операцій об’єктивно випливає з умов конкурентного середовища, яке поступово складається на вітчизняному ринку. Крім того, в умовах кризових явищ в економіці країни, спаду виробництва, інфляції традиційні кредитні операції банків неспроможні забезпечити їм належний рівень прибутковості, що поглиблює тенденції до універсалізації банківської справи та створення повноцінного ринку банківських послуг [4].

Активний розвиток та розширення сфер діяльності банків вимагає окреслення пріоритетних напрямків упровадження нових послуг, на яких повинні бути сконцентровані зусилля.

Серед них можна відзначити: трастові операції; консультаційно-інформаційні послуги; допоміжні операції, пов’язані із забезпеченням господарської діяльності клієнтів; удосконалення традиційних банківських послуг, насамперед депозитно-позичкових.

В Україні серед перспективних напрямків функціонування комерційних банків особливе місце може належати трастовим операціям, які передбачають управління майном та виконання інших послуг в інтересах і за дорученням клієнта на правах його довіреної особи. При здійсненні трастових операцій банк на підставі укладеного договору або за заповітом набуває відповідних прав і виступає розпорядником певного майна на користь довірителя чи третьої особи.

Трастові операції банків для фізичних осіб включають: 

- розпорядження спадщиною на підставі заповіту (виявлення і збір усіх активів спадщини, забезпечення їхнього збереження, сплата податків, боргів і адміністративних видатків, розподіл майна між спадкоємцями); 

- управління майном клієнта за дорученням (зберігання довіреного майна і коштів, інвестування їх у різні види активів, розпорядження отриманими доходами і основною сумою на користь довірителя); 

- агентські послуги (збереження цінностей, оренда сейфів, управління активами за вказівками клієнта); 

- опікунство та забезпечення збереження майна недієздатних осіб, у тому числі неповнолітніх спадкоємців.

Окрім трастових послуг, заслуговує на увагу такий важливий напрямок банківської діяльності, як надання клієнтам кваліфікованих консультацій та інформації з різноманітних аспектів управління фінансами та організації господарської діяльності. Досвідчені фахівці банку можуть надавати клієнтам роз’яснення, інформацію, консультації з різного роду банківських, правових і фінансових питань, проблем ведення бізнесу та особистого господарства.

Розглянуті операції можуть загалом вигідно доповнити стандартний набір кредитно-розрахункових операцій комерційних банків, що є важливою перевагою у конкурентній боротьбі за залучення нових клієнтів та утримання наявних. Ширший асортимент послуг створює надійнішу основу для ефективного функціонування банку.

Водночас слід відзначити, що необхідною умовою утримання стійких позицій на ринку банківських послуг є не лише впровадження у чинну практику банків нових видів операцій, а й постійне вдосконалення традиційних напрямків обслуговування клієнтури. Насамперед це стосується розрахункових та депозитно-позичкових операцій [1].

Сьогодні все більшу популярність у сфері банківських послуг одержують технології дистанційного надання послуг в різних каналах продажу/обслуговування. Вже складно когось здивувати такими словосполученнями, як SMS-банкінг та GSM-банкінг. Банки все більше намагаються зменшувати операційні затрати, переклавши їх або на техніку (наприклад національна мережа терміналів самообслуговування «iBox» та «Платежка»), або мережу партнерів (наприклад проект ПАТ КБ Дельтабанку з «Укрпоштою», в рамках якого можна здійснити погашення поточної заборгованості за кредитом безпроцентно у любому відділенні Укрпошти), на дистанційні канали обслуговування – інтернет, або визначено, що ринок банківських послуг може прискорено розвиватися на межі сегментів послуг юридичним і фізичним особам [3].

На сьогодні в Україні нараховується до 45% Інтернет-користувачів від загальної кількості жителів, в той час як в розвинених країнах цей показник сягає 80%. Представимо у вигляді схеми співвідношення кількості користувачів Інтернет-банкінгом із загальною кількістю жителів  серед розвинених країн світу та в Україні на початок 2016 року на рисунку 1.




Як бачимо, в України цей показник далекий від показників розвинених країн, але на сьогодні інтернет-банкінг розвивається дуже активно, і квльквсть користувачів буде ще більше. 

Висновок. Ринок банківських послуг досі відчуває на собі впливи глобальної економічної кризи та являється досить «в’ялим», а розглянуті напрямки розвитку ринку банківських послуг можуть сприяти розширенню сфери діяльності комерційних банків в Україні, їх адаптації до нових умов ринку і зростаючих потреб клієнтури у повноцінному комплексі послуг, адекватному вимогам сучасного стану економіки.




Література:

1. В.О. Сизоненко, С.А. Циганов «Особливості сучасного розвитку ринку банківських послуг» [Електронний ресурс] http://dspace.uabs.edu.ua/jspui/bitstream.

2. Макроекономічний розвиток України / Річний звіт Національного банку України за 2016 рік [Електронний ресурс] : постанова Правління Національного банку України від 12.04.2016 № 136 та затверджено рішенням Ради Національного банку України від 25.04.2016 № 10. – Режим доступу : http://www.bank.gov.ua/doccatalog/document?id=2150782.

3. Офіційний сайт новин prostobank.ua [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.prostobank.ua/plastikovye_karty/stati/mesyats_tehnicheskih_novshestv_obzor_rynka_platezhnyh_kart_dlya_fizlits_na_27_noyabrya_2012_goda - 27.11.2012.

4. Переваги використання Інтернет-технологій [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://expert.com.ua/49495-internet-biznes-2010-internet-texnologii/.

5. Плюси і мінуси українського інтернет-банкінгу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.aif.ua/money/article/24115.




_______________________________

Науковий керівник: Вядрова Інна Миколаївна, кандидат економічних наук, професор

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота