МЕТОДИ МОТИВАЦІЇ ПРАЦІВНИКІВ НА ПІДПРИЄМСТВІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МЕТОДИ МОТИВАЦІЇ ПРАЦІВНИКІВ НА ПІДПРИЄМСТВІ

27.11.2017 18:08

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Тетеря Людмила Іванівна, студентка групи МПМп-161, Чернігівський національний технологічний університет


Мотивування являє собою процес формування такого психологічного стану людини, який зумовлює її поведінку. Мотивація співробітників займає одне з основних місць в управлінні персоналом, оскільки вона виступає безпосередньою причиною їхньої поведінки. Орієнтація працівників на досягнення цілей організації, по суті, є головним завданням керівництва персоналом. Мотивація праці являє собою прагнення працівника задовольнити свої потреби. Низький рівень мотивації праці не сприяє зацікавленості працівників у досягненні високих кінцевих результатів праці. [1, c. 264].

У сучасних умовах проблемою неефективної діяльності працівників є недосконалість мотиваційної системи. Серед різноманітних стимулів, що спонукають працівника добре працювати, немає універсальних. Люди по-різному реагують на різні стимули, і навіть в однієї людини реакція на однакові стимули не завжди однозначна. Людина звикає до них і перестає реагувати, тому менеджер повинен володіти арсеналом мотиваційних засобів і постійно його оновлювати, тобто створювати мотиваційне поле для співробітників. [2, c. 215].

Проблеми мотивації персоналу цікавили вчених протягом усієї історії економічної науки. Питаннями мотивації праці займалися як закордонні, так і вітчизняні автори, зокрема: А. Маслоу, Д. Мак-Грегор, П. Армстронг, А. Кібанов, І. Баткаєва, О., Ф. Херцберг, Б. та інші [3, с. 31].

Завданням даного дослідження є виявлення методів мотивування персоналу в організаціях у сучасних умовах.

Наведемо перелік дванадцяти чинників мотивації: високий заробіток, фізичні умови праці, структурування роботи, соціальні контакти, стійкі взаємовідносини, визнання, прагнення до досягнень, влада і впливовість, різноманітність і зміни, креативність, самовдосконалення, цікава та корисна робота. [1, с. 192].

Потреби постійно змінюються, тому не можна розраховувати, що мотивація, яка спрацювала один раз, знову буде ефективною. З розвитком особистості розширюються і можливості, потреби у самовираженні. Таким чином, процес мотивації шляхом задоволення потреб безкінечний.

Основними методами мотивування персоналу в сучасних умовах є:

‒ грошові виплати за виконання поставлених цілей.

‒ покарання - це недопущення дій з боку працівника, які можуть принести шкоду фірмі.

‒ соціальна політика пов’язана з наданням працівникам додаткових пільг, послуг і виплат соціального характеру.

‒ нематеріальні стимули (винагороди-вдячності, письмова подяка керівництва та навіть компліменти).

‒ професійне навчання - можливість розвитку особистісних якостей і отримання спеціальних знань, які відкривають широкі перспективи.

‒ кар’єрне зростання - стимул працювати старанно, виконувати свої обов’язки якісно та оперативно. [3, с. 31-32].

Отже, без якісно підготовленого та мотивованого персоналу високої ефективності роботи досягнути неможливо. Вкладення в людські ресурси стають довгостроковим чинником конкурентоспроможності та стійкого функціонування підприємства. Сучасний керівник повинен враховувати всі фактори, щоб забезпечити успішну роботу підприємства. 

Висновки:

1) При формуванні оптимальної системи мотивації сучасним керівникам підприємств необхідно використовувати класичні теорії мотивації і враховувати менталітет народу.

2) На підприємствах слід постійно здійснювати моніторинг мотивуючого середовища, своєчасно реагувати на зміни середовища зміною мотивуючих факторів.

Література:

1. Армстронг П.М. Практика управления человеческими ресурсами. М.: Питер, 2012,848 с.

2. КибановА.Я., Баткаева И.А., Митрофанова Е.А., Ловчева М.В., Мотивация и стимулирование трудовой деятельности. М.: ИНФРА-М, – 2009, 524 с.

3. Бугуцький О. А. Фактори розвитку мотивації праці /  О.А. Бугуцький // Економіка АПК. 2010- № 7. –С. 31-32.

______________________

Науковий керівник: Філіпова Н.В., кандидат економічних наук, доцент, Чернігівський національний технологічний університет, Україна

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота