ЛОГІСТИЧНА СКЛАДОВА В МАЛОМУ БІЗНЕСІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЛОГІСТИЧНА СКЛАДОВА В МАЛОМУ БІЗНЕСІ

31.10.2018 18:58

[Секція 9. Логістика і транспорт]

Автор: Третьякова Марія Олегівна, студент, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського; Бондаренко А. О., студент, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського


Завдання логістики для малого бізнесу – підібрати оптимальний маршрут для переміщення товару, вклавшись в необхідний час і мінімізувавши витрати. Різниця у вартості товару, що виникає за рахунок транспортних витрат, може досягати значної частини від загальної суми. З урахуванням того, що для малих підприємств логістичні витрати часто виявляються куди більш високими, тому їм доводиться вдаватися до специфічних методів побудови транспортних ланцюжків, при яких йде консолідація декількох учасників ринку.

Підходи до управління підприємствами з точки зору логістики розглянуті у працях таких вчених, як Гаджинський А., Крикавський Є., Ларіна О., Наумова О., тощо. Отже, проблеми застосування логістичного підходу до управління на вітчизняних малих підприємствах потребують подальшого дослідження.

В даний час комерційні відносини формуються в умовах високої конкуренції, невизначеності та нестійкості ринкового середовища. Для того щоб домогтися успіху у підприємницькій діяльності, вже недостатньо використовувати лише маркетингові підходи, потрібне застосування сучасних високоефективних способів і методів управління потоковими процесами. Найбільш прогресивним науково-прикладним напрямком в цій галузі є логістика. Логістика – це процес планування, організації контролю за рухом матеріальних потоків, їх складуванням та зберіганням, надання відповідної інформації про всі етапи їх просування з місця відправлення і до місця призначення з метою забезпечення якісного задоволення вимог клієнтури [1, с. 297]. Основним завданням, що стоїть перед логістикою є зниження витрат пов'язаних з доведенням матеріального потоку від первинного джерела сировини до кінцевого споживача.

Кожен окремий учасник ринку в сегменті малого бізнесу потребує порівняно невеликих обсягів перевезень, що підвищує транспортні витрати. У зв'язку з цим стає популярним спільна розробка логістичних схем, які будуть поєднувати для всіх учасників логістичного процесу. Це виражається в наступних діях:  загальних транспортних ланцюгах і системі; єдиному транспортному і складському процесі, його загальному плануванні та суміщенні з виробничими аспектами; опрацюванні раціональних маршрутів руху; підборі транспортних засобів, які найкраще підходять для вирішення поставлених завдань [2, c. 465].

Витрати окремих компонентів логістики тісно взаємопов'язані між собою. Наприклад, економія на транспортних витратах може привести до значного збільшення витрат, викликаних зростанням складських запасів, а економія на упаковці вантажів - до додаткових витрат, викликаних ушкодженням вантажів при доставці, і т.д.[3].  Дані по частках від загальної суми витрат на логістику кожної з її функціональних областей представлені рис.1 нижче. 




З діаграми видно, що найбільші витрати йдуть на транспортування, що складають майже половину логістичних витрат. На другому місці вітрати на складування продукціїї, що складають 26% від усіх логістичних витрат. На третьому місці витрати на запаси, що складають 18%. Також 10% становлять інші логістичні витрати. Тому у логістиці саме малого бізнесу потрібно зосередити увагу на способі транспортування матеріальних потоків, оскільки на нього йде максимальна частка витрат – 46%.

Вибір конкретного варіанту проводиться на підставі технічних та економічних розрахунків, уважного аналізу витрат всіх учасників загальних логістичного проекту. Не менш важливим є питання зберігання продукції – необхідна складська інфраструктура.

Якщо з яких-небудь причин організація спільної логістики для невеликих компаній неможлива, альтернативою стають послуги, що надаються сторонніми організаціями в форматі аутсорсингу. Подібний сервіс виявляється більш вигідним, ніж самостійне планування – мала організація просто не може утримувати штат співробітників, необхідних для ефективного виконання логістичних завдань. Особливо це стосується компаній, які здійснюють зовнішньоекономічну діяльність.

Висновки. Звернення невеликої фірми в спеціалізовану логістичну організацію – це швидка побудова оптимальних ланцюжків переміщення навіть для маленьких обсягів вантажів, зниження витрат і ризиків, вивільнення додаткових коштів для розвитку бізнесу. Великий оператор вбудовує клієнта в свою логістичну структуру, так забезпечується взаємовигідне співробітництво.

Література:

1. Неруш Ю.М. Логистика [4-е изд., перераб. и доп.] / Ю.М. Неруш. – М. : 2006. – 520 с. 

2. Тяпухин А.П. Логистика / А.П. Тяпухин. – М.: Юрайт, 2012. – 568 с.

3. Логистика в малом бизнесе [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.dist-cons.ru/modules/logistic/index.html.

______________________

Науковий керівник: Збиранник Оксана Миколаївна, старший викладач кафедри маркетингу, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота