ДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ ФЕНОМЕНУ «ІМІДЖ» - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ ФЕНОМЕНУ «ІМІДЖ»

26.11.2019 14:07

[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Автор: Трухан Володимир Юрійович, студент історико-юридичного факультету Херсонського державного університету


Нова політична практика висуває відповідні вимоги перед теорією, відповідно до яких у практичній політології виник новий напрямок, що одержав назву іміджелогії. Іміджелогія – це комплексна дисципліна, що використовує, крім політології, результати й інших наук – соціології, психології, антропології, соціальної психології, а також дані конкретних соціологічних досліджень, етнографії, історії та інших [1, с. 12].

Тому знання та досвід фахівців з формування політичного іміджу сьогодні користуються великим попитом серед політичних партій та їх лідерів, установ та організацій. Феномен політичного іміджу привернув особливу увагу науковців ще в XIX столітті, коли особливо активно почали розвиватися демократичні інститути. Доля влади стала безпосередньо залежати від того, як вона та її діяльність сприймається громадянами. 

Нездатність реально відповідати уявленням громадян про те, якою влада повинна бути, або переконати їх, що ця відповідність існує, закінчувалася, як правило, зміною правлячих еліт. Тому природно, що проблема побудови ідеальних образів, іміджів публічних посадовців і політичних лідерів та впровадження їх в масову свідомість набула вирішального значення. Сьогодні ж, враховуючи вельми неоднозначний державотворчий процес в Україні, саме проблема формування політичного іміджу набула важливого як теоретичного, так і практичного значення: у політиці вдало сформований імідж визначає перемогу на виборах та є досягненням політичної влади. 

З іншого боку, українські політичні партії ще не мають жодних особливих заслуг перед виборцями, і вибір останніх зумовлений, як правило, стереотипами. Одним із важливих елементів цих стереотипів і є особистість лідера. У зв’язку з «персоніфікацією політики» передвиборчі кампанії перетворилися сьогодні в справжню війну іміджів, і перемагає той лідер, чий імідж стає для виборців найбільш привабливим у відповідний момент і відповідає особливостям українській дійсності, політичній свідомості та політичній культурі громадян.

Актуалізують потребу формування позитивного іміджу публічного посадовця та політичного лідера й процеси демократизації та модернізації в сучасній Україні. Через об’єктивні умови імідж публічних осіб може бути позитивним, негативним і нечітким. Специфікою ж політичної науки, на наш погляд, є визначення політичних компонентів для формування саме оптимального іміджу посадовця органу публічної влади, що підвищує його конкурентоздатність, привертає увагу суспільства; дозволяє активізувати фінансові, інформаційні, людські та матеріальні ресурси [2, с. 38, 44]. 

Таким чином, поняття «імідж» в тому розумінні, що вживається сьогодні, є результатом своєрідного еволюційного розвитку. Для з’ясування еволюційних змін щодо сутності цього поняття звернемося насамперед до філогенетичного аналізу проблеми. Досить часто спрощено плутають терміни образ та імідж, роблячи останній своєрідною калькою від «образу». Проте між цими соціальними явищами є досить помітна відмінність. А саме: образ формується переважно природним шляхом, тоді як імідж значною мірою є штучним утворенням.

Література:

1. Колосовська І.І. Формування іміджу місцевих державних адміністрацій в Україні: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00. 02 / Національна академія державного управління при Президентові України. – К., 2004. – 20 с.

2. Корнієнко В.О. Імідж політичного лідера: проблеми формування та практичної реалізації : [монографія] / Корнієнко В.О., Денисюк С. Г. – Вінниця: Універсум-Вінниця, 2009. – 144 с. 

________________

Науковий керівник: Правоторова Ольга Михайлівна, доктор юридичних наук, доцент, Херсонський державний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота