КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ КЛІЄНТСЬКОГО КАПІТАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ КЛІЄНТСЬКОГО КАПІТАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

25.09.2020 20:23

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Яворська Оксана Григорівна, PhD, Київський національний лінгвістичний університет; Комова Олена Станіславівна, PhD, Київський національний лінгвістичний університет; Гедін Максим Сергійович, Київський національний лінгвістичний університет


В умовах постіндустріальної економіки нематеріальні активи виступають провідними факторами довгострокового підвищення конкурентоздатності підприємства, генерують додану вартість послуги та виступають креаторами підвищення ринкової вартості суб'єктів підприємницької діяльності готельно-ресторанної сфери. Вважається, що універсальним індикатором успішності та стабільності бізнесу є показник ринкової вартості компанії, а розробка механізмів збільшення такої є важливим напрямом досліджень теоретиків, практиків та експертів у галузі підприємництва. Концептуальні наробки з питання сутності поняття вартості підприємства та вартісно-орієнтованого управління віднотовуємо у працях А. Раппопорта, Б. Стюарта, Т. Коупленда, С. Пенмана, Д. Тобіна та інших.

На сьогодні існує багато моделей та підходів з використання нематеріальних та фінансових активів в системі управління підвищення вартості бізнесу, проте більшість дослідників та економістів одностайні щодо важливої ролі інтелектуальних капіталу, зокрема у сфері готельно-рестораннгого бізнесу такої складової як клієнський капітал [4-7]. Елементи даного активу підприємства Г.І. Михайліченко, О.А. Виноградовим та зарубіжними економістами розглядаються як складові економічного потенціалу підприємства, а М.С. Доценко клієнтський капітал вважає основою організаційних та маркетингових інновацій, що дозволяють охоплювати потреби цільових споживачів та успішно залучати нових клієнтів [1-3].

Таким чином, не зважаючи, що на теренах вітчизняної науки є клієнтський капітал підприємства є новою економічною категорією, сучасні фінансово-економічні важелі саме нематеріальних активів підприємств сфери готельно-ресторанного бізнесу – складові клієнтського капіталу, здатні позитивно вплинути на вартість фірм даного сектору, за умов ефективного використання, глибоко пізнання сутності та якостей даних активів, розробки їх типології та класифікації, а підходів та методів оцінки у формуванні ринкової вартості підприємств з боку менеджерів та керівників фірм.

Список використаної літератури:

1. Виноградов О.А. Маркетинг в інноваційній діяльності підприємств корпоративного типу: дис. на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук: 08.06.01. – Київ, 2006. – 21 с.

2. Доценко М.С. Інновації в туризмі України // Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції "Сучасні тенденції розвитку туризму". – Частина ІІ. – Миколаїв: ВП «МФ КНУКІМ», 2015. – 145 с. – С.31–34.

3. Михайліченко Г.І. Туристичний потенціал: методи оцінювання та інноваційний розвиток [Електронний ресурс] / Г.І. Михайліченко // Проблеми економіки. – 2013. – № 1.

4. Осадча О.О. Інтелектуальний капітал як об’єкт генерування доходу фінансово господарської діяльності. Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія: Економіка. 2016. № 1. С. 55–59.

5. Собко О.М. Інтелектуальний капітал підприємства : концептуалізація–функціонування–розвиток : монографія. Тернопіль : Крок, 2014. 360 с.

6. Dumay J., Guthrie J. Involuntary disclosure of intellectual capital: is it relevant? Journal of Intellectual Capital. 2017. № 1(18). C. 29-44. 

7. Pedro Е., Leitão J., Alves Н. Back to the future of intellectual capital research. Management Decision. 2018. № 11(56). С. 2502-2583. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота