РОЛЬ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ В МІЖНАРОДНІЙ КОМПАНІЇ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

РОЛЬ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ В МІЖНАРОДНІЙ КОМПАНІЇ

27.10.2022 16:23

[1. Економічні науки]

Автор: Насікан Ніна Іванівна, кандидат економічних наук, Київський національний лінгвістичний університет; Знайда Ірина Андріївна, студентка, Київський національний лінгвістичний університет


Ефективна діяльність міжнародної компанії передбачає комплексне вирішення завдань, на основі показників економічного ефекту, одержаного в результаті змін основних сторін діяльності суб'єкта господарювання: обсяг випуску продукції в натуральному вираженні; витрати на виробництво і реалізацію продукції; підвищення якості продукції, що випускається; освоєння нової прогресивної продукції; зростання продуктивності праці працівників; використання капітальних вкладень. 

Ключовим фактором, який впливає на всі вище перераховані сторони діяльності міжнародної компанії, є корпоративна культура, що дає «змогу розв’язати такі дві ключові проблеми: встановити оптимальні зв’язки підприємства із зовнішнім середовищем (зовнішня адаптація) та сприяти стабільній та ефективній роботі персоналу на партнерських засадах (внутрішня інтеграція)» [1, с. 108]. 

Корпоративна  культура – один із найважливіших складників успішної діяльності міжнародної компанії. При належному використанні її потенціалу корпоративна культура може принести компанії істотні  переваги. Вона об'єднує співробітників, які стають невід'ємною частиною компанії, формує сприятливий соціально-психологічний клімат, відносини взаємодопомоги і партнерства, підвищує рівень згуртованості колективу, його мотивацію, створює умови для творчої ефективної праці, сприяє формуванню лояльності працівників до організації. Тому першочерговим завданням вітчизняних компаній в напрямку впровадження механізму підтримки корпоративної культури має стати усвідомлення її важливості в управлінні організацією.

Останніми роками корпоративну культуру почали визнавати не тільки основним фактором, що впливає на правильне розуміння та управління організаційною поведінкою і мотивацією персоналу, а й показником  конкурентоспроможності організації. Особливо це стало важливим для міжнародних компаній. Корпоративна культура формує імідж компанії на ринку і впливає на її прибуток. Вкладаючи гроші в розвиток корпоративної культури, компанія отримує відданих співробітників, а вони, в свою чергу, формують лояльних, постійних клієнтів. Саме від постійних клієнтів залежить реакція ринку, що вимірюється прибутковістю міжнародної компанії. Таким чином, по суті, створена, керована, постійно збагачувана та гнучка корпоративна культура – це значна конкурентна перевага міжнародної компанії, яку, до того ж, «неможливо скопіювати, але потрібно формувати» [1, с.108].

Корпоративна культура істотно впливає на успішність реалізації стратегії міжнародної компанії. Окремі аспекти її діяльності, окреслені в стратегії, можуть відповідати або суперечити фундаментальним принципам корпоративної культури, що значно ускладнює реалізацію стратегії. Лише тоді, коли культура та стратегічне планування ідеально узгоджуються, компанія може досягти кращих результатів. У цьому випадку високоорганізована корпоративна культура підтримує реалізацію стратегій, які мотивують, навчають і спонукають співробітників до творчої діяльності [2, с.96]. 

З'ясувавши, яким базовим аспектам конкретних стратегій розвитку повинна відповідати корпоративна культура компанії, керівництво визначає філософію управління, виходячи з якої планує конкретні методи формування ефективної корпоративної культури. При цьому розробляються різні методи, які дозволяють менеджменту компанії формувати та підтримувати корпоративну культуру організації, необхідну для успіху її стратегії розвитку. Цікавим, у зв’язку з цим, видається досвід відомої міжнародної компанії UNILEVER, яка прийняла стратегію розвитку, що передбачає три ключові цілі: поліпшення здоров’я та благополуччя для більш ніж одного мільярду людей; зменшення вдвічі впливу на навколишнє середовище;  покращення життя мільйонів людей. Визначені цілі відповідають місії UNILEVER і трансформувались в «компас» організації, який слугує так званим «ядром» її системи цінностей  і задає напрям розвитку корпоративної культури міжнародної компанії. Співробітники UNILEVER приймають «компас» компанії,  на основі якого кожен  розробляє план гнучких цілей і досягає його впродовж року, тим самим реалізуючи встановлені цілі стратегічного розвитку  організації.  

Отже, корпоративна культура є важливим компонентом внутрішнього середовища міжнародної компанії не тільки з точки зору підтримки основоположних цінностей і норм поведінки, а й для забезпечення ефективності її діяльності та успішної реалізації стратегії, що потребує створення комплексної системи управління розвитком корпоративної культури організації.

Література:

1. Біла І.С., Насікан Н.І. Корпоративна культура як складник соціальної відповідальності бізнесу.  Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2018.  №5 (16). URL: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/16_2018/16_2018.pdf (дата звернення: 23.10.2022).

2. Копитко, М., Михаліцька, Н., & Верескля, М. Корпоративна культура як стратегічний напрям управління підприємством в умовах сучасних викликів. Вчені записки Університету «КРОК», №2 (62). 2021. С.92–99. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-62-92-99 (дата звернення: 23.10.2022).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота