МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ КРОС-КУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ПЕРШОГО (БАКАЛАВРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ КРОС-КУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ПЕРШОГО (БАКАЛАВРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

21.03.2023 16:57

[4. Педагогічні науки]

Автор: Петренко Тетяна Володимирівна, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри англійської філології, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Україна



Cучасне суспільство змін трансформує усі аспекти життєдіяльності людини. Поліваріантність, глобалізація, інтернаціоналізація та інформатизація – ці суттєві ознаки вищої освіти, що передбачають звернення до проблематики крос-культурної комунікації у закладах вищої освіти і в дослідницькому просторі.

Наголосимо тут, що проблема формування компетентностей крос-культурної комунікації постає не лише перед освітянами – викладачами і науково-педагогічними працівниками, які забезпечують реалізацію освітніх програм у закладах вищої освіти. Також набуває значущості успішна крос-культурна комунікації працедавців, які впливають до розроблення змісту вищої освіти, представники громади. Власне крос-культурна комунікація є потужною спонукою взаємного пізнання не тільки культурних відмінностей представників інших культур, але й глибинне осмислення власної національної культури, глибинне значення культурної інтеграції, збагаченню різних культур. У цьому ми погоджуємося із науковицею Л. Шабаєвою [1]. 

Ми переконані, що внутрішня система якості освіти не обмежується формальним фіксуванням у змісті навчальних програм, робочих навчальних програм і силабусів освітніх компонент пререквізитів і прореквізитів вивчення конкретної дисципліни. Передусім, цей компонент змісту має визначатися у відповідності з структурно-логічною схемою, матрицями відповідності, презентованими в освітніх програмах. Міждисциплінарний підхід передбачає творення комунікативного середовища з урахуванням єдності суперечного характеру предметності освітніх компонент, оскільки кожна галузь знань містить ціннісні імперативи конвенцій, які керують соціальними, культурними відносинами, які презентують працедавці, представники наукових шкіл, громадських об’єднань, усі, хто по суті формує запит на рівень фахової освіти. Тож для забезпечення міждисциплінарного підходу корисно провести роботу щодо узгоджуваності загальних і фахових компетентностей, які сприятимуть творенню досвіду крос-культурної комунікації, відобразити це у змісті навчальних програм. Це полегшить здобувачам першого (бакалаврського) рівня освіти академічну соціалізацію, сприятиме комунікативного досвіду у контексті крос-культурної взаємодії. Також значущим є використання методів, засобів, прийомів різних галузей знань для досягнення освітніх цілей. У такий спосіб не лише реалізується міждисциплінарний підхід, крос-культурна комунікація набуває системного характеру. Наприклад, уже традиційними стали запозичення в методиках вивчення іноземної мови елементів адміністративного менеджменту, методів соціологічних і педагогічних досліджень, анторопологічне бачення економічного значення мовних конструктів, історико-генетичне дослідження мови. Також слід у змісті навчальних програм відобразити синергію міждисциплінарних об’єктів, предметів, що дасть змогу утворити нове знання-цінність, наукову чи методичну педагогічну новацію, що забезпечить стимули для розвитку у здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти наукового мислення.

Література:

1. Shabaeva L. Крос-культурна комунікація в контексті філософії освіти. Філософія та політологія в контексті сучасної культури. 2016. 2(11), 198-207. Retrieved із https://fip.dp.ua/index.php/FIP/article/view/744



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота