ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДІЛОВОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТАМ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДІЛОВОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТАМ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

22.03.2023 13:26

[4. Педагогічні науки]

Автор: Петренко Юлія Анатоліївна, старший викладач кафедри зарубіжної філології Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського, м. Київ, Україна



В умовах глобалізації і поширення міжнародних ділових зв’язків України з іншими державами на економічному рівні важливим є усвідомлення майбутніми фахівцями економічних спеціальностей необхідності їхньої співпраці з міжнародним середовищем, а одним з першочергових завдань освіти стає якісна підготовка фахівців, здатних до успішної професійної діяльності в межах світової спільноти. В цьому контексті володіння англійською мовою як мовою міжнародного спілкування стає необхідністю для майбутніх спеціалістів економічного напрямку. При цьому, для успішного розвитку економіки і забезпечення конкурентоспроможності на міжнародних ринках потрібні не просто перекладачі, а спеціалісти в різних галузях науки, техніки, економіки, що володіють іноземною мовою в тій мірі, яка необхідна для взаєморозуміння представників різних мовних культур. Слід зазначити, що особливого значення набувають практичні навички, що передбачають знання ділової англійської мови в усному та писемному мовленні, вміння використовувати англійську мову у своїй професійній діяльності [5].

Процес навчання ділової англійської мови повинен концентруватися на вдосконаленні опанування всіх видів мовленнєвої діяльності. Сучасний фахівець-економіст має вивчати можливості закордонних партнерів, їхню роботу, досягнення з метою впровадження кращих результатів у свою роботу. Майбутні економісти мають підтримувати ділові контакти, вести переговори, робити презентації, формувати звіти, укладати договори і контракти, брати участь у конференціях, що потребує формування комунікативних навичок з ділового мовлення та розширення словникового запасу за рахунок спеціальної лексики. Але найпоширенішими труднощами при спілкуванні із зарубіжними партнерами є незнайомі терміни, вирази та словосполучення, теми мовлення та специфіка вимови. Певні труднощі виникають також у розумінні діалогічного мовлення при безпосередньому спілкуванні в ситуаціях ділової комунікації та сприйняття мовлення в умовах технічних перешкод при спілкуванні з партнером по телефону. 

Таким чином, слід враховувати основні особливості викладання ділової англійської мови майбутнім економістам. 

Однією із особливостей викладання ділової англійської мови є міждисциплінарний підхід, оскільки терміни та вирази англійської ділової лексики передбачають володіння професійними знаннями, які необхідні для правильної їхньої інтерпретації. Тому якісне опрацювання термінів та виразів ділової англійської мови відбувається, в основному, у процесі роботи або під час навчання за фахом. Найбільш ефективним задля досягнення цілей навчання іншомовному діловому спілкуванню є використання у навчальному процесі ситуацій, в основі яких знаходиться професійно значуща проблема. Тому зміст та тематика навчальних матеріалів з цієї дисципліни має співвідноситися з проблематикою дисциплін професійного характеру. 

При навчанні ділової англійської мови студентам економічних спеціальностей необхідно розглядати реальні ситуації сучасного ділового спілкування із максимальним «зануренням» в англомовне бізнес-середовище [3]. Цього можна досягти використовуючи наступні методи викладання: 

• Проведення групових дискусій, що сприяє розвитку лексичних, граматичних, логічних навичок, розвиває навички розуміння на слух, сприяє формуванню вміння самостійно висловлюватися. Крім того, це підвищує мотивацію й особисту участь співрозмовників у вирішенні проблем. 

• Навчання діалогічному мовленню, що відповідає комунікативній спрямованості навчального процесу. Головним для майбутніх фахівців- економістів є вирішення професійних задач за допомогою англійської мови, і за 

допомогою діалогічного мовлення вони набувають практики, досвіду в професійній діяльності і одночасно засвоюють мову. 

• Використання аудіо- та відеоносіїв. Важливим є використання автентичних аудіо- та відеоносіїв, що володіють прикладом живої мови, допомагають студентам розвивати навички сприймання і розуміння, а також вміння ділового спілкування у майбутній професійній діяльності. 

• Якісне опрацювання фахової лексики і термінології є надважливою складовою навчання майбутніх економістів. Передусім, навчання має проходити на автентичних матеріалах. Тому студентам важливо працювати з різноманітними за структурою економічними статтями, з матеріалами радіо- і телепередач, з різною документацією. 

• Виконання письмових проблемно-проектних завдань (написання різноманітних звітів, офіційних листів, планів інвестицій та інше). 

• Проведення ділової гри (case study) доцільно у процесі перевірки освоєння матеріалу цілого юніту/теми. Для вирішення поставленого комунікативного завдання студенти повинні ознайомитися з вихідною інформацією (читання); прослухати визначені фрагменти (аудіювання); зробити висновок та аргументовано викласти свою думку (лист, презентація, звіт). 

Отже, навчання майбутніх спеціалістів економічних спеціальностей ділової англійської мови є невід’ємним компонентом їхньої освіти, без якої неможлива якісна підготовка фахівців. Проте, слід враховувати особливості викладання, орієнтуючись на ефективність опанування англійської мови як інструменту вирішення професійних задач. У процесі навчання студентів- економістів необхідно впроваджувати в навчальну практику найбільш ефективні методики і технології, поєднувати традиційні та інноваційні методи в навчанні, які сприяють успішному засвоєнню ділової англійської мови майбутніми економістами.

Література:

1. Борисова А. О., Колесник А. О. Використання сучасних підходів під час  навчання ділової англійської мови / А. О. Борисова, А. О. Колесник. Програма і матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Інноваційні методи викладання іноземних мов у немовних вищих навчальних закладах», 27 травня 2015 р. [Електронний ресурс]. - К. : НУХТ, 2015 р. - С. 22-23.

2. Дідо Н. До проблеми викладання ділової англійської мови для студентів немовних факультетів ВНЗ. Науковий вісник Ужгородського університету: Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2015. Вип. 35. С. 62-65.

3. Корнєва З.М. Методика навчання майбутніх економістів англійського ділового мовлення на основі технології занурення: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «теорія та методика навчання: германські мови»/ З.М. Корнєва – К., 2006. − 21 с.

4. Малюська З.В. Типові ситуації ділового спілкування для спеціалістів з економіки / З.В.Малюська // Вісник Житомирського державного університету ім.І.Франка, 2006. − Вип. 29. − C.96-99.

5. Петрушенко О. О. Комунікативні аспекти вивчення ділової іноземної мови у вищих навчальних закладах економічного профілю. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна»; 2011, № 4. С.131-136. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_2011_4_30

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота