ФУНКЦІЯ ЕСТРАДНОГО ВИКОНАВСТВА В СИСТЕМІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ФУНКЦІЯ ЕСТРАДНОГО ВИКОНАВСТВА В СИСТЕМІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

23.03.2023 12:24

[4. Педагогічні науки]

Автор: Кучерявенко Анна Євгенівна, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету початкової освіти та мистецтва Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка


У тезах розглядається питання важливості практичних навичок у процесі навчання викладачів з естрадного вокалу. Увагу зосереджено на компонентах, які сприяють розвитку майстерності майбутніх фахівців.

Ключові слова: музика, спів, естрадне виконавство, педагогічна майстерність.

Музика –це мистецтво, де народжуються звуки. Вони відкривають бурхливий світ кольорових емоцій та почуттів. Музичне мистецтво дарує нам різноманітне поєднання тембрів, акцентів, звуків та ритміки.

Спів можна назвати одним з найдоступніших видів мистецтва, тому що найважливіше (голос) завжди з тобою. Естрадне виконавство – це, найперше, відвертість взаємин із глядачем. Для професійного зростання дуже важливо розвивати музичний слух, розуміння художнього образу, мати виконавську практику для вдосконалення дихальної системи та свого голосу. Саме спів тренує артикуляційний апарат. Якщо немає такої практики, – то мова людини стає млявою та невиразною. Чітка, структурована вимова завжди є більш привабливою для нашого слуху.

Для набуття фахової майстерності важливо мати чітке усвідомлення про голосовий апарат, його будову та природу співочого звуку, як саме він утворюється; розуміти важливість таких функцій як дихальна, резонуюча та артикуляційна, їх роль у процесі голосоутворення. Правильне формування голосу – це основа навчання. Все це формує у майбутнього спеціаліста вокально-технічну майстерність, дає більш широкий простір для творчості в своїй професійній виконавській та викладацькій діяльності.

Естрадний вокал, наприклад, від академічного відрізняє більш відкрите звукоутворення, імпровізація, сама манера подачі інтонації, вільне використання атаки звуку та інтерпретація твору на свій розсуд [4, 6-9с].

Важливим питанням у процесі навчання майбутнього фахівця, постає технічна складова, забезпечення практичними засобами: мікрофоном, звукопідсилюючою апаратурою, комп`ютером тощо. Такі речі є одними з найважливіших, у підготовці спеціаліста саме в галузі естрадного виконавства. У викладанні (як і у навчанні) саме естрадної манери співу дуже багато матеріалу, який виконується під фонограму, тому треба мати все технічне оснащення для коректної роботи та успішного навчання. У вивченні естрадного виконавства також доцільним є навчання роботі з комп`ютерними музичними програмами, які допомагають у вирішенні музичних завдань [4, 197-199с ].

Щоб стати компетентним фахівцем у співі, надважливо мати практику роботи з мікрофоном –це основа естрадного виконавства, його функція полягає саме в підсиленні звуку нашого голосу. Такі заняття дозволяють працювати над вмінням контролювати силу вокального звуку, опрацьовувати динаміку: вміння знаходити тонкий баланс між piano та pianissimo тощо. Корегувати і опановувати такі речі простіше та ефективніше, працюючи саме з мікрофоном. За його допомогою можна побачити як усі плюси, так і недоліки вокальної підготовки людини. Все це допомагає виховувати навички самоконтролю, що є дуже важливою складовою навчання майбутнього викладача з вокалу [4,197-205с].

 Без практичної виконавської роботи в естрадному співі неможливо стати фахівцем з цієї галузі. Потрібно обов`язково об`єднувати виконавську та методичну роботу у процесі навчання естрадному фаху. Професійне естрадне виконавство дуже важливо для росту самого спеціаліста, викладача естрадного вокалу у своїй майбутній професії. 

Важливо вміти розкривати на максимум й вокально-виконавські здібності учня, працювати з різними особистостями. І, що дійсно важливо, при роботі з людиною – вміти зберегти вокальну та виконавську індивідуальність, природню унікальність тембру.

Важливо опанувати різні вокальні прийоми та техніки (белтінг, тванг, субтон…), знати історію естрадного виконавства; мати багато співочої практики, тільки так можна здобути знання про мистецтво естрадного виконавства.

В сучасному світі естрадного виконавства, надважливо вміти відчувати художній образ, емоції, які автор хоче донести своїм твором, зацікавити слухача, прожити, можливо, драматичну історію. І в цьому дуже допомагає саме виконавська практика, без неї неможливо навчити людину, просто апелюючи інформацією з підручника. 

Багато важливої інформації можна знайти у підручнику «Виконавське мистецтво естради: історія, теорія, практика» Дрожжиної Н. [1]. Корегування інтонаційно-фонетичної інтерпретації твору з іноземних мов – важливий момент у навчанні. З цим питанням можна ознайомитись в дисертаційному дослідженні Мадишевої Т[2]. Її робота «Співак і мова» допомагає більш точно опанувати нюанси в трактуванні творів з інших мов, є рекомендації для дикції. У виконавстві дуже велике значення має корегування помилок на початковому етапі [3] .

Висновки. Естрадна виконавська діяльність – вагома частина в навчанні фахівця з естрадного співу. Все разом формує у майбутнього спеціаліста вокально-технічну майстерність, дає більш широкий простір для творчості в своїй професійній виконавській та викладацькій діяльності.

Література:

1.  Дрожжина Н.В. Вокальне мистецтво естради: історія, теорія, практика. Харків: Вид-во «Естет Принт», 2019. – 336с.

2. Мадишева Т.П. Про співвідношення мовної та музичної інтонації у вокальному виконавстві: дис... канд. мистецтвознавства:17.00.02/ Київська консерваторія ім. П.І. Чайковського. Київ, - 1994 -143с.

3. Мадишева Т.П. Співак і мова: культура співу мовного оригіналу: теорія та практика. Харків: Вид-во «Штріх»,2002-160с.

4. Откидач В.М. Естрадний спів і шоу-бізнес: навчально-методичний посібник. Вінниця: Вид-во «Нова Книга», 2013. — 368 с.

_____________________


Науковий керівник: Кишакевич Світлана Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота