ДИФЕРЕНЦІЙОВАНЕ НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ДИФЕРЕНЦІЙОВАНЕ НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ

11.04.2023 14:20

[4. Педагогічні науки]

Автор: Бойко Любов Михайлівна, кандидат філологічних наук, Херсонський державний аграрно-економічний університет



Одним із шляхів вдосконалення  процесу навчання, а також з метою підготовки фахівців високого рівня використовується диференційоване навчання. Це «спеціально організована навчально-пізнавальна діяльність, яка з огляду на вікові, індивідуальні особливості суб’єктів учіння спрямована на оптимальний фізичний, духовний і психічний розвиток студентів, засвоєння необхідного обсягу знань, практичних дій за різними планами та програмами» [2, с.172]. 

Запорукою успішного застосування диференційованого навчання є ґрунтовна підготовка викладача. Кожне заняття повинно бути ретельно продуманим: його зміст, структура, система підготовки і перевірки результатів. 

Студенти академічних груп були поділені на дві підгрупи. До першої увійшли студенти, які засвоюють матеріал на репродуктивному і з деякими зусиллями на частково-пошуковому рівнях. Позитивне ставлення до навчання мотивується почуттями обов’язку перед батьками і більшою мірою  успішним складанням заліку  для отримання стипендії  як матеріального стимулу.

Другу підгрупу  складали студенти з високими показниками у навчанні, які здатні засвоювати матеріал у великому обсязі, можуть застосовувати отримані знання як у знайомих, так і в нових умовах, вирізняються високим рівнем інтелекту, мають підвищений пізнавальний інтерес, високу вмотивованість до навчання [1, с.45].

Нами використовувалася технологія різнорівневого навчання і прийом навчально-мовленнєвих ситуацій з метою реалізувати на практиці диференційований підхід.  Під різнорівневим навчанням розуміють різний рівень засвоєння навчального матеріалу в різних підгрупах студентів (складність матеріалу відрізняється у підгрупах 1 і 2). Підгрупа 1 вивчає матеріал базового рівня згідно з вимогами освітніх стандартів. Підгрупа 2 вивчає той же матеріал поглиблено, з розрахунком на здібності та інтереси студентів.  Для цієї підгрупи розробляються доповнення до програми базового рівня з підвищенням вимог до певних видів мовленнєвої діяльності та володіння лексико-граматичними навичками. При цьому кількість годин на вивчення певної теми є однаковою для обох підгруп. Відбір студентів до підгруп відбувається за результатами тестування, а також з урахуванням їхніх побажань.

На заняттях з іноземної мови  широко використовуються навчально-мовленнєві ситуації, які є сукупністю мовленнєвих і немовленнєвих умов, необхідних для правильного здійснення мовленнєвих дій згідно з комунікативним завданням. Це стимулює до спілкування іноземною мовою, коли характер мовленнєвого завдання є знайомим для студента. При визначенні і розподілі ролей навчально-мовленнєвої ситуації викладач має брати до уваги  індивідуальні особливості студентів, враховувати їхні інтереси, схильність до певного виду діяльності, оскільки це підвищує рівень навчальної і комунікативної мотивації.

Так, для другої підгрупи обираються творчі форми роботи, прийоми та технології, які потребують певної самостійності (заняття-конференція, рольова гра).  Також на заняттях з цією підгрупою використовуються автентичні тексти з сайтів Інтернету, автентичні відео та аудіоматеріали. 

Література:

1. Дидактичні засади диференціації навчання в основній школі: монографія / [В.І. Кизенко, Г.О. Васьківська й ін.].  К.: Пед. думка, 2012. 216с.

2. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи: Навч. посібник.  К.: Академвидав, 2006.  352 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота