ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ТОВАРНОГО АССОРТИМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ТОВАРНОГО АССОРТИМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА

20.04.2023 13:42

[1. Економічні науки]

Автор: Шевченко Валентина Миколаївна, кандидат наук з державного управління, доцент, Університет імені Альфреда Нобеля; Горбенко Анастасія Геннадіївна, студентка, Університет імені Альфреда Нобеля


Товарна політика відіграє важливу роль у здійсненні комерційної і маркетингової діяльності підприємства на ринку. Маркетинговим аспектом є дії, спрямовані на забезпечення споживачів товарами та послугами, а комерційний аспект – це досягнення економічної ефективності діяльності підприємства у здійсненні закупок і збуті продукції [1].

Надзвичайно важливим засобом підвищення конкурентоспроможності підприємства та отримання очікуваних економічних результатів є розроблення та впровадження якісного і збалансованого асортименту товарів. У разі відсутності збалансованості асортименту товарів підприємство втрачає потрібний рівень прибутку, втрачає свої переваги на ринку. 

Ф. Котлер запропонував модель розробки товару, що має п’ять рівнів: рівень ключової цінності; базові характеристики; очікувані характеристики; доповнені характеристики; потенціальні характеристики [2, с. 233].

Запропонована вченим методика сприйняття товару забезпечує вчасне виявлення потреб споживачів, дослідження асортименту конкурентів та основних характеристик товарів.

Зазначимо, що визначальними факторами у формуванні товарного асортименту підприємства є рівень техніко-технологічного забезпечення виробничих процесів; наявність умов та можливостей для запуску нового виробництва; забезпеченість висококваліфікованими кадрами на всіх рівнях виробничого процесу; налагоджена система постачання.

А.В. Троян стверджує, що важливим фактором формування асортименту є ціна товару. Покупець обов’язково визначає для себе граничну ціну або діапазон цін, у межах якого він збирається заплатити за покупку. Тому одним з критеріїв раціонального формування асортименту товарів у магазині є забезпечення зіставлення товарів з різною ціною [3].

Варто зауважити, що товарний асортимент підприємства можна сформувати за допомогою використання різних методик. Використання будь-якої можливої методики залежить від масштабів збутової політики, специфіки готової продукції, різноманітності асортименту.

Отже, асортиментна політика підприємства – це сукупність методичних та практичних аспектів розробки, безперервного вдосконалення та управління товарним асортиментом підприємства в умовах ринкового середовища.

Література:

1. Балабанова Л.В. Маркетингова товарна політика в системі менеджменту підприємства: монографія / Л.В. Балабанова,
 О.А. Брадіна. – Донецьк : Дон ДУЕТ, 2006. – 230 с.

2. Котлер Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер; [Пер. с англ.]. – М. : Прогресс, 1993. – 736 с.

3. Троян А.В. Особливості асортиментної політики підприємства в сучасних умовах господарювання URL: http: http://www.economy.nayka.com.ua

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота