ПІДХОДИ ДО ПРОЦЕСУ УПРАВЛІННЯ ТОВАРНИМ АССОРТИМЕНТОМ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПІДХОДИ ДО ПРОЦЕСУ УПРАВЛІННЯ ТОВАРНИМ АССОРТИМЕНТОМ

27.04.2023 00:00

[1. Економічні науки]

Автор: Шевченко Валентина Миколаївна, кандидат наук з державного управління, доцент, Університет імені Альфреда Нобеля; Мусаєв Рустам Азерович, студент, Університет імені Альфреда Нобеля


Важливим аспектом ефективної діяльності організації є правильно підібраний асортимент. Сучасні торгові організації підходять до процесу управління асортиментом з погляду таких основних підходів: 

- маркетинговий підхід, і як його наслідок – підбір асортименту, що базується на співвідношенні попиту та пропозиції, а також на визначенні потреб покупців, як реальних, так і перспективних;

- матеріалістичний (логістичний) підхід – асортимент формується з погляду процесів товаропостачання та матеріального забезпечення;

- конкурентний підхід – управління асортиментом здійснюється під впливом конкурентного середовища;

- нормативний підхід – номенклатура асортименту формується та керується відповідно до державних нормативних актів;

- історичний підхід – ґрунтується на життєвих циклах організацій, товарів, брендів;

- фінансово-економічний підхід – асортимент формується насамперед з урахуванням аналізу витрат та створення товарних запасів [1].

Для того, щоб управління асортиментом було грамотним та ефективним, необхідно поєднувати всі перераховані вище підходи. У цьому випадку необхідно постійно збирати та аналізувати інформацію про всі фактори, що так чи інакше впливають на формування та управління товарним асортиментом.

Сучасний процес управління асортиментом немислимий без постійного аналізу попиту товару, для визначення якого застосовують певні методи, як-то: анкетування, фокус-групи, конкурентний аналіз ціни товару, спостереження за поведінкою покупців у торговому залі та ін.

Варто зазначити, що управління товарним асортиментом на сучасних торгових підприємства є досить складнимй і трудомістким процесом, який обмежується не лише пошуком оптимальних товарів, продажом найбільш вигідних товарів для підприємства. Водночас він включає постійний моніторинг та вивчення потреб покупців та їх зміни, можливостей самої компанії, динаміки товарообігу, пропозицій конкурентів, їх ціни та методів збуту, умов постачальників тощо [2].

Але, попри всі складнощі, ефективне і всебічне управління асортиментом товарів для сучасного торгового підприємства – одна із ключових чинників успіху, що забезпечує конкурентоспроможність підприємства у запеклій ринковій боротьбі за лояльність головних учасників ринку – споживачів.

Література:

1. Breisch R. A., Cintagunta P. K., Fox E. J. How does assortment affect grocery store choice? Marketing Research. 2009. Vol. 46, No 2. P. 46-54.

2. Шумкова О. В., Глубока І. Д. Окремі аспекти управління товарним асортиментом підприємства. Вісник СНАУ. 2010. № 5/1. С. 64-69.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота