ЦИФРОВІЗАЦІЯ ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ФЕНОМЕН СЬОГОДЕННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЦИФРОВІЗАЦІЯ ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ФЕНОМЕН СЬОГОДЕННЯ

02.06.2023 00:36

[4. Педагогічні науки]

Автор: Довбешко Максим Леонідович, аспірант 1 року навчання за ОНП PhD «Професійна освіта» Університету Григорія Сковороди в Переяславі


Цифровізація відображає широкомасштабний процес перетворення суспільства, економіки, культури та комунікаційних практик під впливом інформаційних технологій і цифрових засобів. Вона охоплює весь спектр сфер життя, включаючи освіту, бізнес, медіа, науку, мистецтво та багато інших. Сутність цифровізації полягає в перетворенні традиційних аналогових процесів, систем і структур у цифровий формат, де інформація зберігається, обробляється та передається у цифровій формі. Цифрові технології, такі як Інтернет, комп’ютери, мобільні пристрої, хмарні технології, штучний інтелект і багато інших відіграють ключову роль у реалізації цифровізації.

Цифровізація має значний вплив на соціокультурне середовище, оскільки змінює способи взаємодії людей, комунікації, доступу до інформації. Вона створює нові можливості для спілкування, співпраці, навчання, творчості та інновацій. З одного боку, цифрові технології розширюють доступ до знань і ресурсів, сприяють розвитку електронної культури, створенню нових медіаформатів і вираженню ідентичності. З іншого боку, цифровізація породжує виклики, пов’язані з приватністю, безпекою даних, цифровою нерівністю, залежністю від технологій і іншими аспектами.

Цифровізація також змінює спосіб функціонування закладів освіти, створюючи нові можливості для навчання, дистанційної освіти, електронних ресурсів та інших цифрових інструментів. Вона впливає на процеси навчання, методику викладання, доступ до знань і спілкування між студентами та викладачами. Отже, цифровізація є важливим соціокультурним феноменом, який змінює наше сприйняття світу, способи взаємодії та розвитку, включаючи сферу освіти [1], [2].

Цифровий освітній простір ‒ це концепт, що описує сукупність електронних технологій, інструментів, ресурсів та платформ, які використовуються у сфері освіти. Він представляє собою віртуальне середовище, де здійснюється навчання, спілкування та обмін інформацією.

Цифровий освітній простір забезпечує нові можливості для доступу до знань, співпраці, навчання та розвитку. Він включає в себе такі складники: електронні навчальні матеріали (цифрові підручники, відеолекції, навчальні відео, інтерактивні завдання та інші електронні ресурси); відкритий доступ до знань (цифрові бібліотеки, онлайн-курси, відкриті навчальні ресурси); віртуальні навчальні середовища (онлайн-платформи, дистанційні навчальні системи, де студенти та викладачі можуть взаємодіяти, проводити заняття, виконувати завдання та оцінювання); спільноти та мережі (освітні форуми, вебінари, соціальні мережі, де учасники освітнього процесу можуть обмінюватися думками, досвідом); е-оцінювання та зворотний зв’язок (інструменти для оцінювання знань та навичок учнів, автоматична перевірка завдань, надання зворотного зв’язку через електронні системи).

Цифровий освітній простір створює нові можливості для інтерактивного та індивідуалізованого навчання, сприяє розвитку цифрової грамотності та підготовці учнів до сучасного інформаційного суспільства. Водночас, використання цифрових технологій у освіті також вимагає врахування викликів та певних компетенцій з боку педагогічних працівників та учнів.

Література:

1. Концепція цифрової трансформації освіти і науки: МОН запрошує до громадського обговорення. https://mon.gov.ua/ua/news/koncepciya-cifrovoyi-transformaciyi-osviti-i-nauki-mon-zaproshuye-dogromadskogo-obgovorennya (дата звернення 21.04.2023).

2. Сисоєва С. Цифровізація освіти: педагогічні пріоритети. URL: https://naps.gov.ua/ua/press/about_us/2545/ (дата звернення 22.04.2023).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота