РОЛЬ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

РОЛЬ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

08.06.2023 22:17

[4. Педагогічні науки]

Автор: Березова Лідія Сергіївна, кандидат педагогічних наук, Державний торговельно-економічний університет


Відомо, що зростання ролі електронних засобів комунікації і інструментів для підготовки майбутніх фахівців у вищих закладах освіти, необхідність уміти працювати в команді й володіти навичками соціальної взаємодії змушують переглянути вітчизняні освітні моделі й впровадити електронні технології не в якості засобів, а як мету в процесі підготовки фахівців у ЗВО України [2, с. 285]. В рамках часткового переходу до дистанційної освіти викладач має змогу широко використовувати інформаційно-комунікативні, інтерактивні технології, зокрема, й ігрові методи навчання, на підтримку своєї навчальної дисципліни з метою закріплення й поглиблення знань, які були придбані під час лекцій, семінарів, практичних занять. 

Сьогодні Інтернет насичений різноманітними навчальними сервісами, платформами та порталами (наприклад, Kahoot, Genial.ly, H5P, Duolingo, Edmodo), які можуть допомогти викладачу запустити механізми гейміфікації під час дистанційного навчання, подолавши його очевидні недоліки у вигляді можливого зниження мотивації студентів до навчання, неможливості чітко зрозуміти власний прогрес та результати своєї діяльності тощо.

У вищій школі імітаційно-ігровий підхід надає навчально-пізнавальній діяльності студентів імпульс до творчості, розбудовує придбаний досвід, забезпечує зосередженість, активізацію навчальних дій. У ході реалізації гри завжди відбувається взаємодія сторін, які приймають у ній участь. [1, с. 33-34]. Ці контакти реалізуються через діалог між учасниками гри, створюють умови для професійного й творчого  самовираження. Використання імітаційних типів гри в навчальному процесі стимулює розумову діяльність студентів, впливає на творче засвоєння предметних знань, умінь і навичок, сприяє розвитку організаторських здібностей. Крім того, ігрові технології підтримують високий рівень активності, особливо в умовах дистанційного навчання, який підсилюється почуттями, які виникають у результаті прояву інтелектуальних й професійних якостей студентів. 

Використання ігрових технологій як методу в процесі підготовки майбутніх фахівців в умовах дистанційного навчання також сприятиме формуванню таких важливих у їх майбутній професійній діяльності навичок і вмінь, як спілкування на формальній і неформальній основах й ефективна взаємодія на рівних; прояв якостей лідера; орієнтація в конфліктних ситуаціях і правильне їх розв’язання; одержання й обробка необхідної інформації, оцінки, порівняння й засвоєння її; ухвалення рішення в нестандартних ситуаціях; раціональний розподіл часу й обов’язків, креативне прийняття організаційних рішень; практичне оцінювання наслідків своїх рішень [3, с. 5]. 

Таким чином, ігрові технології в процесі підготовки майбутніх фахівців формують їх професійно важливі вміння й навички, активізують творчі здібності студентів. При цьому важливою залишається керівна роль викладача, який уміє оцінити пізнавальний інтерес, навчальні можливості й готовність студентів і, відповідно, розподілити ролі й сформулювати завдання для них. 

Література

1. Кондрашова Л.В. Процесс обучения в высшей школе. Кривой Рог: Кривор. гос. пед. ун-т. 2001. С. 33-34.

2. Туркот Т.І. Педагогіка вищої школи: навч. посібник. К.: Кондор. 2011. 628 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота