ОЦІНКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОЦІНКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

21.06.2023 16:38

[1. Економічні науки]

Автор: Шеремета Ольга Віталіївна, аспірант кафедри промислового маркетингу, Тернопільський національний університет імені Івана Пулюя



Конкурентоспроможність підприємства є одним з основних понять, яке активно використовується в теорії та практиці економічного аналізу, виступає багатоаспектним поняттям, що в перекладі з латинської мови означає суперництво, боротьбу фірм за досягнення найкращих результатів. 

Розуміння конкурентоспроможності підприємства трактується фахівцями по різному. В багатьох країнах вважається, що конкурентоспроможність підприємства є результатом переплетення  низки факторів, породжених об`єктивним розвитком продуктивних сил, які  відображають  результати політики великих монополій в боротьбі за якість товару, ринки збуту і отримання прибутку.

Конкурентоспроможність підприємства прямо залежить від конкурентоспроможності його продукції. Аналіз конкурентоспроможності підприємства -  аналіз, у якому внутрішні характеристики підприємства трактуються у порівнянні з параметрами діяльності інших, насамперед процвітаючих підприємств-конкурентів. Результатом такого аналізу є визначення рівня конкурентоспроможності досліджуваного об’єкта відносно основних конкурентів, виявлення джерел конкурентних переваг, вузьких місць та здійснення свідомого та цілеспрямованого управління конкурентоспроможністю, що виступає як запорука забезпечення виживання підприємства в умовах конкуренції та як чинник досягнення ним успіху у конкурентній боротьбі. Дослідження конкурентоспроможності підприємства в умовах економічної ситуації, яка склалась в Україні є дуже актуальним і дає змогу розглядати її як комплексну характеристику потенціальних можливостей забезпечення конкурентних переваг як на внутрішньому так і на зовнішньому ринках. Джерелами конкурентних переваг є прогресивна організаційно-технологічна і соціально-економічна база підприємства, вміння аналізувати та своєчасно здійснювати заходи щодо укріплення конкурентних переваг. Аналіз та оцінка рівня конкурентоспроможності підприємства необхідний на всіх стадіях виробничого та позавиробничого процесу. Поняття конкурентоспроможності інтерпретується і аналізується в залежності від економічного об`єкту, який розглядається. Безумовно, критерії, характеристики і фактори динаміки конкурентоспроможності на рівні товару, фірми, корпорації, галузі, національного господарства, або нації мають свою специфіку. Аналіз конкурентоспроможності може бути проведений для кожного з рівнів, в залежності від цілей дослідження. У сучасних умовах господарювання для підвищення конкурентоспроможності продукції вітчизняних підприємств, на наш погляд, необхідним є: переорієнтація на інноваційний шлях розвитку економіки України та створення належних умов для збереження та використання вітчизняного науко-технічного потенціалу; формування і реалізація державних, галузевих, регіональних і місцевих інноваційних програм, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності продукції підприємств.

Література:

1. Голда Н. Конкурентоспроможність підприємств та формування конкурентних переваг [Нарощування фінансово-економічного потенціалу суб’єктів економічних відносин як основа поступального розвитку територіально-господарських систем: монографія /за заг. ред. О. Панухник] /Н. Голда, І. Піняк. – Тернопіль, ФОП  Паляниця В. А., 2021. – С. 140-146.

2. Голда Н.М. Маркетинг як елемент формування конкурентоспроможної туристичної галузі Збірник тез ІІ Міжнародної науково-практичної конференції Трансформація бізнесу для сталого майбутнього: дослідження, діджиталізація та інновації: збірник тез доповідей ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м.Тернопіль, 23–24 листопада 2022 р.). Тернопіль: ФОП   Паляниця В.А., 2022. С. 11-13. 

___________________

Науковий керівник: Фалович В.А.,  доктор економічних наук, професор, Тернопільський національний університет  імені Івана Пулюя



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота