ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ АГРАРНОГО СЕКТОРУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ АГРАРНОГО СЕКТОРУ

21.06.2023 19:00

[4. Педагогічні науки]

Автор: Шумська Ірина Анатоліївна, викладач кафедри суспільно-гуманітарних наук, Одеський державний аграрний університет; Ходжикян Дарина Рафіківна, викладач кафедри суспільно-гуманітарних наук, Одеський державний аграрний університет


ORCID: 0000-0001-5124-1371  Шумська І.А.

ORCID: 0000-0003-2376-9501  Ходжикян Д.Р.

В умовах інтеграції України до європейського освітнього простору великого значення набуває розвиток у студентів іншомовної термінологічної компетентності в процесі їх професійної освіти. Термінологічна компетентність є важливою частиною вивчення іноземної мови майбутніми спеціалістами, оскільки знання англомовної термінологічної системи фаху сприяє успішній комунікації з іноземними колегами, допомагає ефективно розв’язувати професійні завдання.

Сучасний соціально-економічний розвиток і співіснування України в умовах глобалізації суспільства неможливі без аграрного виробництва.

Аграрний сектор України має величезний потенціал й підтримує тенденцію зростання. Зміцнюються позиції вітчизняного виробника сільськогосподарської продукції на міжнародній арені. Збільшується частка української аграрної продукції на європейському ринку. Фахівці зі знанням іноземної мови, природно, стають більш конкурентоспроможними [1, с. 21]. 

Одним із завдань вищої аграрної освіти є професійна підготовка майбутніх фахівців відповідно до вимог сучасного життя. Серед складових професійної компетентності майбутніх спеціалістів сільськогосподарського сектору є термінологічна компетентність, а іноземна мова – це один із засобів отримання знань в аграрній сфері, який сприяє підвищенню професійної компетентності студентів. Тому у навчальному процесі викладач має створити такі умови навчання, які сприяють вільному володінню навичками усного та письмового спілкування. 

Щоб зробити сприйняття нового матеріалу більш цілеспрямованим, важливо спочатку вказати, яку користь принесуть нові знання, де вони застосовуються та яке їх практичне значення [2, с. 19]. Викладач має організувати навчальний процес таким чином, щоб сформувати у студентів стійку компетентність прийому іншомовної інформації в усній та письмовій формі. При цьому можна застосувати організацію предметних гуртків, наукових товариств, проведення наукових досліджень. 

Оскільки формування англомовної компетентності в говорінні майбутніх спеціалістів є основним завданням викладача, то мовний матеріал, який він добирає для студентів, повинен мати безпосереднє відношення до їх майбутньої спеціалізації, бути близьким до інтересів та потреб студентів. Тому на сучасному етапі “відбувається активний пошук нових методик і технологій для підготовки у ЗВО майбутніх фахівців, які б могли відповідати вимогам сучасного спеціаліста” [3, с. 218].

Щоб розвинути у студентів цікавість до вивчення іноземної мови, потрібно використовувати також інноваційні технології,  “що допомагають оволодіти навичками вільного спілкування та водночас розвивають творчі можливості студента”[4, с. 21].  Одним з допоміжних видів діяльності є ігрова методика, яка сприяє розвитку мовленнєвої компетентності. Івкова Н. М. вважає, що “гру слід упроваджувати з перших занять на початковому етапі вивчення англійської мови, в основному для відпрацювання фраз повсякденного вжитку або для розвитку навичок правильної вимови, бо артикуляція англійської мови має свої особливості і відмінності у порівнянні з рідною мовою”[4, с. 22]. 

Здатність здійснювати мовну діяльність іноземною мовою потребує довготривалої підготовки, в процесі якої основні види мовленнєвої діяльності – аудіювання, говоріння, читання та письмо, забезпечують розвиток комунікативних умінь та навичок. Іншомовні компетенції фахівців нині перерозподіляються. Усні навички стають основною метою навчання. 

Сприйняття на слух, або аудіювання, є, водночас, і найскладнішим видом мовленнєвої діяльності і найнеобхіднішим. Тому перед викладачем іноземних мов постає завдання знайти нові, інтенсивні методи навчання, які б полегшили процес засвоєння студентами матеріалу. В цьому аспекті Тамаркіна О. Л. пропонує поділити заняття на три кроки. “Перший крок – це подання нового навчального матеріалу (наприклад, перегляд коротенького відео, пов’язаного з темою заняття); другий – це підготовка у практиці мовлення, а саме тренування утворювати діалог іноземною мовою (розбитися на пари та підготувати власні діалоги); третій крок полягає у застосуванні цього діалогу на практиці (презентація власних діалогів перед усіма присутніми)” [3, с. 219]. 

Використання різних шляхів і методів формування іншомовної термінологічної компетентності у студентів допоможе стимулювати самостійне, індивідуальне та колективне навчання та сприятиме розвитку професійної компетентності майбутніх аграріїв.

Література:

1. Столбецька С. Б. Врахування педагогічних викликів при формуванні іншомовної компетентності в діалогічному мовленні у фахівців-аграріїв. Репозитарій Білоцерківського НАУ. Столбецька С.Б. Зібрання «Романо-германська філологія та переклад». 2019.

https://rep.btsau.edu.ua/bitstream/BNAU/3425/3/Vrakhuvannya_peda.pdf 

2. Іваненко Н. В. Шляхи формування професійних компетентностей  у студентів технікумів та коледжів. Матеріали І Міжвузівської науково-практичної конференції «Впровадження компетентнісного підходу у процесі підготовки майбутніх фахівців освітньокваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст». Ірпінь. 2018. С.19-21

https://iek.irpin.com/assets/images/resources/52/333eff7f62fda5eae6e496683939a8df799c855с.pdf4 

3. Тамаркіна О. Л. Застосування інтенсивного методу навчання іноземній мові у вищій школі. ISSN 1992-5786. Педагогіка формування творчої особистості  у вищій і загальноосвітній школах. 2020 р., № 73, Т. 2. С.218-220

http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2020/73/part_2/73-2.pdf 

4. Івкова Н. М. Використання Storytelling на заняттях з англійської мови у процесі формування мовленнєвої компетенції. Матеріали І Міжвузівської науково-практичної конференції «Впровадження компетентнісного підходу у процесі підготовки майбутніх фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст». Ірпінь. 2018. С.19-21

https://iek.irpin.com/assets/images/resources/52/333eff7f62fda5eae6e496683939a8df799c855с.pdf4 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота